Har sett att det i diverse trådar finns bilder på hur flera av er pimpat era robotar.

Tänkte att vi kanske kunde samla bilderna här samt komma med förslag på vad man kan göra. I vissa fall kanske robotarna blir bättre, i vissa fall har man gjort det bara för att man kan :)

Jag har funderat på detta till min Landroid Matilda (roboten i Dr Snuggles har jag fått berättat för mig...) :
*Grön blinkande LED/lampa som indikerar att hon rör på sig. Röd blinkande LED /lampa som indikerar när hon står still. Bra på natten

*Det var nog den enkla delen. Den svårare är att koppla detta till en app så jag kan se motsvarande info

*LEDstripes på undersidan. Häftigt på kvällen/natten

Allt styrs med Arduino. Åtminstone första punkten kommer jag nog genomföra

Vad har ni gjort? Vilka "drömmar" har ni?
 
Kanske GPS monterat på klipparen som loggar total körsträcka?
 
uploadfromtaptalk1399401714089.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hmm, vad ska detta bli? ;)
 
Jonas Hedberg skrev:
[bild] hmm, vad ska detta bli? ;)
Spännande. Blir det "bara" dekaler eller har du nåt mer på g?
 
Har lagt första lagret vit färg. Sedan blir det dekaler. Har satt en kompis som är el nörd i arbete med att bygga en rörelse aktiverad blå strobb som laddas av solen. Vill ej koppla in på elen då jag är lite rädd om garantin :)
 
Jag har beställt prylar på Ebay för att koppla in på batteriet. Vet inte hur det ser ut kring batteriet, om det är lätt att få ut kablar därifrån eller inte...? Annars får det kanske bli solenergi för mig med.

Tänkte först koppla in några LEDs som lyser när maskinen kör omkring i mörker så att man kan se den
 
Här kommer en liten uppdatering. I morgon är det polisen som klipper hos mig! uploadfromtaptalk1399485727846.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
uploadfromtaptalk1399485738972.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Christoffer Hedlund och 18 till
  • Laddar…
Var köpte du dekalerna?
 
Hos min lokala reklamkille. Polis skar han ut åt mig, sedan köpte jag ett gult och ett blått ark och ställde mig i garaget med en sax och ett flak öl. Blå varningsljus är beställda, polisloggor likaså. Kommer bild när grejerna anlänt :) och kanske en liten film oxå
 
  • Gilla
jeppeknaster
  • Laddar…
Jonas Hedberg skrev:
Här kommer en liten uppdatering. I morgon är det polisen som klipper hos mig!
Passa dig så att inte någon sur granne anmäler din robot för "Föregivande av allmän ställning". Då kan han få sitta i buren (polisgaraget?) i upp till två år. Fast antagligen får han straffarbete med att klippa gräset framför polishuset. :p:D
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Hur slutade detta då? :)
 
Har nu fått mina prylar köpta på ebay. Har gjort en prototyp där den ena lysdioden tänds när maskinen rör på sig och den andra tänds när den står stilla. Funkar lite sådär än så länge (som synes i videon)... :) Sensorn var lite okänslig samt att den hängde i kablarna så de dämpade stötarna något.

Nästa steg är att få systemet att reagera bättre på rörelse och sedan kapsla in grejerna. Tänkte beställa en ljussensor oxå så att lysdioderna bara lyser då det är mörkt ute. Sparar lite batteri

http://youtu.be/iCJrrj49qrI
 
Jonas Hedberg skrev:
Just det, hade jag glömt! Här är en liten film med blåljus! [länk]
Hur löste ni det med strömförsörjningen? Vad använde ni för prylar för att få det blinka?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.