Då jag breddade garageinfarten för några år sedan, så "hittade" jag stenen där min far för många år sedan målat namnet på vårat hus. Jag minns den sen jag var liten och huset bara var en sommarstuga. Troligen har stenen försvunnit i jordmassorna vid ombyggnaden 1977, men kom alltså fram igen. Texten höll på att helt försvinna, så jag har försökt att återställa den igen. Farsan hette Per, även jag och likadant med mina två söner, därför ett passande namn på kåken tycker jag.
Foto0448.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
HSP och 2 till
  • Laddar…
Före: ImageUploadedByByggahus.se1399199651.334249.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Efter": ImageUploadedByByggahus.se1399199667.845671.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(Det behövs jord och gräsfrö)
 
pelleprognos skrev:
...Farsan hette Per, även jag och likadant med mina två söner, därför ett passande namn på kåken tycker jag...
Är det inte lite jobbigt när alla killa i familjen har samma namn?

Föräldrarnas sommarstuga hette Anderstorp, det stod på en liten träskylt vid grinden.

Gissa vad farsan hette :rolleyes:
 
Byggt klart en mur, lagt tidningspapper under den blivande granhäcken, och sedan på med 10-15 cm flis, som tog slut och därmed fick jag dra fram kopostkvarnen och fixa lite mera m.h.a lite blandat bös som jag sågade ner för ett par veckor sedan. Sedan blev det maskrosrensning i gräsmattan och sedan klippning. Väntar fortfarnade på ett rejält regnväder i prognosen så jag kan gödsla gräsmattan.
 
Rensat ogräs vid våran mur. De har nog ingen gjort sedan förra ägarna flyttade från huset 2010. Ett par skottkärror med gräs och diverse blommor som klämt sig emellan asfalt och muren :)
 
AnneFi
Planterat hortensia och klematis.
Rensat ogräs intill min granne/svåger. Fyllt hela jävla trädgårdstunnan så jag får åka och tömma den imorgon för den tömdes visst i tisdags.

Tittat på när svågern fällde två träd varav ett träd tappade en gren in till mig och knäckte min torkvinda :)

Gått och tittat på mitt ogräs som jag sprutat med roundup som vägrar att döööö
 
KnockOnWood skrev:
Är det inte lite jobbigt när alla killa i familjen har samma namn?

Föräldrarnas sommarstuga hette Anderstorp, det stod på en liten träskylt vid grinden.

Gissa vad farsan hette :rolleyes:
Jag har Per som tilltalsnamn, ungarna har det som andra namn. Farsan finns tyvärr inte med oss längre ( och nej, han vilar inte under denna stenen)
 
Gårdagens aktivitet:
Före:
Gul oklippt gräsmatta.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter:
Grön klippt gräsmatta.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Oldboy skrev:
Gårdagens aktivitet:
Före:
Efter:
Synd att ta bort så mycket fina blommor :)
 
Sant, men lyckligtvis(?) finns det oändligt mycket mer av den varan ute i hagarna.
 
Hmm, inte mycket men :
rensat maskrosor
även här
 
Gjort iordning rabatterna i vår lilla radhustomt så det inte syns så tydligt att vi tagit med oss väldigt mycket av växterna.

Planterat de sista plantorna på tomten. Fyllt en odlingslåda med rabarber.

Härligt att gå från 24 kvm grönyta till 1200 kvm.
 
Planterat rea-påskliljor från K-Rauta, 5 kr/krukan. Nästa år visar det sig vad de går för...
 
Hemmakatten
Vi har också ett hav av gula blommor men det är gullvivor. Vårens absolut vackraste bild.

Maskrosorna håller på så smått att slå ut men då vi har en naturtomt får de stå kvar. De är fina också tycker jag.

Har annars rensat lite i bokhäcken som står innanför stängslet till min lilla köksträdgård. Bokhäcken är till för att rådjuren inte ska våga hoppa över det 180 cm höga stängslet och dessutom för att ge skydd för vind.
 
Har idag bl. a. grävt två gropar för nya syrener, Syringa Vulgaris.
Jag gräver groparna och hustrun fyller igen dem, i bästa fall med syrenernas rotklumpar.

Samt kört ett jättelass med ris, grenar och gamla bergtallar till "skräpstacken".

Har för övrigt hittat fram till Halmstads bästa plantskola, Bengtssons i Kärleken/Norra Utmarken.
Det ni :)
 
  • Gilla
PAF
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.