Skottat 5ton bärlager och 1ton stenmjöl och lagt några marksten. Sover nog gott i natt..
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Cash skrev:
Skottat 5ton bärlager och 1ton stenmjöl och lagt några marksten. Sover nog gott i natt..
Fy faderullan, sådant knäcker iaf kontorsråttor som mig... Välkommen till forat föresten :)
 
Förberett för trädgård 2.0: en styck grävmaskin står nu på tomten, jord kommer på måndag. Bär- och sättgrus på tisdag. 50 kubik massor ska förflyttas. Därefter ska 6,2 ton marksten, 8 ton kullersten och en 50 kvm altan på plats.

Jag tror helgen är räddad :)
 
Beställt kreatursgrindar (3600 Riksdaler för 4 st på 3 meter) för att hålla pinkade betesdjur borta från vår dricksvattenbrunn i sommar.

Det krävs rejäla don när kvigorna spanar in det frodiga gräset runt brunnen. Taggtråd märker dom inte ens, och elstängsel blir för meckigt när det inte finns el.

Screen Shot 2014-05-02 at 23.28.04.png
 
Redigerat:
mycke_nu skrev:
Beställt kreatursgrindar (3600 Riksdaler för 4 st på 3 meter) för att hålla pinkade betesdjur borta från vår dricksvattenbrunn i sommar.

Det krävs rejäla don när kvigorna spanar in det frodiga gräset runt brunnen. Taggtråd märker dom inte ens, och elstängsel blir för meckigt när det inte finns el.

[bild]
Funkar inte ett batteri ett tag? Sen har de väl lärt sig? Kombinera med grinden?
 
Jo, det är möjlighet, men det är del långt att släpa batterier eftersom jag helst inte vill köra där. Dessutom så får man göra om hela manövern varje år. Sedan tillkommer årligt underhåll och investeringen blir inte så mycket lägre.
 
Rensat garaget. Sitter nu utanför åvc, ca 30 bilar framför mig i kön, lika många bakom.
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
Rensat garaget. Sitter nu utanför åvc, ca 30 bilar framför mig i kön, lika många bakom.
...och folk undrar vad poängen är med ett svinstort släp så man bara behöver åka en gång till åvcn........
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
MathiasS skrev:
...och folk undrar vad poängen är med ett svinstort släp så man bara behöver åka en gång till åvcn........
Svinstort släp är bra!
Jag har en lång renault trafic, iofs med hyllor för verktyg på ena sidan men går in en hel del, samt ett proppfullt gallersläp men får ändå åka minst 1 gång till. :(
 
På tal om stort är det nu dags att rulla ur sängen och gå ut och skotta av tre ton "gräsmattejord" från släpet. Stort är bra men jobbigt också.....
 
Cash skrev:
Skottat 5ton bärlager och 1ton stenmjöl och lagt några marksten. Sover nog gott i natt..
Och jag har gjort ungefär samma sak tre dagar på raken.
Grävt ut för hand och lämnat/hämtat allt material på släpkärran.
Jag har sovit som en stock och har ont överallt, men nu är det bara kantstenarna kvar.
Dessvärre inte på mitt hus utan faderns.
 
Till er som verkar gilla spade och skottkärra..... Det finns en uppfinning som kallas "kompaktlastare". Kan hyras för en billig peng.
 
Mikael_L
mycke_nu skrev:
Taggtråd märker dom inte ens, och elstängsel blir för meckigt när det inte finns el.
Bilbatteri + solcellsladdare då?
 
D09
Spolat av massa pollen från bilen, kört lite kompostkvarn för att få flis till komposten.

Nu gräva i sandlådan med lillgrabben
 
Idag har jag haft finjobb och borstat plattgången med fogsand.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.