Knackat loss 45 meter fog mellan sockel och tegel och skrurit, hackat och bänt loss överskottet av tjärpappen som fått fogen att spricka. Knogarna blev blodiga :)

Rivit gjutformen för pågjutningen av muren runt källartrappen

Grävt för markavlopp till en dräneringsränna vid källartrappen
 
Fortsatt byta eluttaget i en yttervägg. Hittat vatten i dosan! :eek:
Öppnat väggen från insidan, insett att det kommer från uttaget på utsidan. Rivit bort ytterpanel. Upptäckt att asfaboarden bakom massakrerats för kabeldragning då tidigare ägare installerat parabol för länge sedan. :banghead:
Paniklånat grannens släp för att köpa en ny skiva på Byggmax innan de stängde. Bytt asfaboard.
1398985847571.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tillfälligt stängt väggen med byggplast. Imorgon kommer Svensk Infrastruktur för att slutföra installation av fiber och därför är jag tvungen att ha en någorlunda hel vägg.
Imorgon blir det nytt gips på insidan efter frukost.
 
Blev en härlig röd dag igår :) Fixade klart stället för skivmaterial i pannrummet, lyfte in några plyfaskivor och drog på mig ett mindre ryggskott...

Resten av dagen blev ombyggnad av terassmarkisen för motordrift, allt i en framåtböjd ställning =/
 
Förvandlat:

ImageUploadedByByggahus.se1399046647.722683.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Via:

ImageUploadedByByggahus.se1399046663.824643.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till:

ImageUploadedByByggahus.se1399046676.629915.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Återstår lite salningar samt invändigt och utvändigt foder. Och en trapp utanför. Och ett nytt golv med golvvärme inne.
 
Nytt golv, det ser ut att vara ett fint gammalt lamellgolv? Ta upp, lägg tillbaka med rör under, slipa?
 
D09
Fick brev från radiotjänst, körde "fördelningsprincipen" så hela områden kan vara med o dela på den räkningen...

Väntar på en bra vind som kan hjälpa till att sprida ut det bara :)
 
MathiasS skrev:
Nytt golv, det ser ut att vara ett fint gammalt lamellgolv? Ta upp, lägg tillbaka med rör under, slipa?
Kan bli så! Möjligen olja i någon mörkare nyans!
 
Fick Zwavepucken för att styra terassmarkisen. Nu är den både motoriserad och går att styra över interblaggen, allt till en kostnad av ungefär en femhundring. Arbetsbrytare hittade jag en i källaren :)
 
D09 skrev:
Fick brev från radiotjänst, körde "fördelningsprincipen" så hela områden kan vara med o dela på den räkningen...

Väntar på en bra vind som kan hjälpa till att sprida ut det bara :)
OK du rev pappret i bitar och kastade upp det i luften eller?
Du måste nog skriva och avanmäla TV också, om det inte bara var ett info-brev.

Sån't har jag också fått, men som god medborgare la jag mitt till pappersåtervinningen ;)
 
Gått över altangolvet och dragit upp de spikar som har lyft ordentligt under vintern. De som har lyft mindre klappades ned igen. Hålen ska nu fyllas med skruv
 
D09
KnockOnWood skrev:
OK du rev pappret i bitar och kastade upp det i luften eller?
Du måste nog skriva och avanmäla TV också, om det inte bara var ett info-brev.

Sån't har jag också fått, men som god medborgare la jag mitt till pappersåtervinningen ;)
Tänkte elda det men skulle inte utsätta min vedpanna för sånt skräp ;)

Dom ville bara upplysa mig om att jag finns och att dom finns ungefär, inget skarpt hot :)

Ska se om det blåser ner från berget imorgon :p

Känns som det kryper spindlar under kläderna bara jag hör deras namn.... Eller så borde jag duscha oftare =P
 
ullberg
Backat in i husväggen med gräsklippartraktorn (låg fart och liten massa så ingen skada skedd)
ImageUploadedByTapatalk1399054853.486158.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

30cm från väggen trampar jag på den kombinerade kopplings- och bromspedalen bara för att inse att den redan är i botten och inte alls hjälper mig att stoppa min framfart.

En lättare duns senare inser jag att den där saxpinnen som låg på en hylla bredvid gräsklipparen när jag startade nog hade något med drivlinan att göra....

Det är nu man får lida för slarv i höstas, så kallat SBS...

Jag är mer förvånad att jag hann klart 95% av klippningen än att den skulle ramla isär just när jag var på väg mot huset....
 
  • Gilla
Kromo och 2 till
  • Laddar…
Hade över en hantverkare som tittade på syllen, han uppskattade att han skulle klara det på en dag, sedan fick han titta på 2 rum där jag ville ha allt spacklat/slipat och iaf. grundmålat. han gav det 4 dagar... så en vecka då...., skulle fundera på det till söndag, han ville börja redan på måndag...
 
Börjat med yngsta dotterns rum:
Rivit ut ett fult laminatgolv.
Rivit gipset på väggarna för att elektrikern ska kunna dra mer el.
Kört en vända till returpunkten.
 
Spräckt mer berg som var i vägen för min trappa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.