D09
Sitter o klurar på vad som är viktigast att få klart på huset om man någon gång ska sälja

Vad värderar ni högst och vad får er att tveka när ni spekulerar?
 
I princip allt , utom tapeterna kanske då vi alla har så olika smak och det blir omtapetsering om dom inte passar.;)
 
D09
idag har jag endast vita väggar etc likabra att låta bli att lägga krut på färger etc då?

Vad brukar man vilja ändra på?

Förmodar att man vill att kök, badrum ska vara klart.

Hur ser man på halvklar källare?

Hur mycket egen prägel vill man sätta på sitt boende?
 
D09
vad värderar man högt på utsidan? stor parkering med vändplats? gräsmatta? flera olika platser för utemöbler?
fruktträd? egen kompost? vattenutkastare? eluttag? belysning i trädgård? redskapsbod? garage? gäststuga?
 
Du frågar i fel forum.

Vill du maximera värdet ska du fixa ytskikten, trädgården och badrummen och skita i allt dyrt som tak och dränering.

Själv skulle jag helst köpa ett lite muggigt hus med nytt tak och ny dränering i ett bra läge i november månad.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
D09
Jag med, därför är jag lite blind på hur "andra" ser på sina kommande husköp =)

Jag vill alltid sätta min prägel på saker o ting och vill inte börja med att betala för dyrt material som sen ska rivas och göras om på mitt sätt =)

Men tror inte alla har orken att ändra på allt, iofs vem har det längre =P
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
Beror lite på huset och tomten.

Saker som kräver bygglov är viktigast för mej, dvs garage, kupor/fönster.

Kök, badrum (speciellt om det bara finns ett!), stensättningar/uppfart och markarbeten (stödmurar och liknande) är andra saker. Men i alla fall gäller det ju förstås att det är gjort i en stil jag gillar, annars är det ju inte så mycket värt.
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
Jag vill att dränering och fiber ska vara klart.
 
D09
Asfalt eller grusväg?
 
D09
I mitt fall så har jag dränering klar, avlopp klart, vatten klart, bygglov klart. stor parkering/ ytor.

Stödmurarna är inte klara, har iofs planer på att ha stödmurar högt och lågt sen jag kom över ett stort parti Mursten billigt för några år sen.

Murarna känner jag inte för att lämna halvklart.

Ett garage med skitfult plåttak, känns som man skulle behöva byta både tak o halva panelen alt tvätta o måla om.

Har en brant grusbacke, tänker att den kan avskräcka en del, kanske man ska satsa på asfalt.

Har ett mindre stup på baksidan, hur ska man säkra upp det?

T ex stängel eller ska man satsa på samma stödmurar?

Som det är nu så kör jag dubbelmur med mellanrum, är inne på att plantera häck där i.

Är det viktigt att det är staket eller häck i tomtgräns?

Vill man ha hela tomten insynsskyddad eller enbart vissa "privata" platser?

Är altan att föredra framför sten eller finare grus?
 
D09
Har dragit dolda högtalarkablar i alla rum

vill man ha det klart med infällda högtalare eller vill man montera sina egna tro?
 
Efter att ha lagt ner 150 000 på golv så tänker jag aldrig mer köpa lägenhet där golvet inte är bra
 
Allt bökigt och dyrt dretarbete såsom dränering, ev bergvämreinstallation, fönsterbyte, tak och fasad osv vill jag ha gjort, sen får det gärna finnas altan/uteplats och dubbelgarage är ett måste.
Måla och tapetsera insidan måste man alltid göra ändå, är det fräscht brukar färg och möster vara åt pipsvängen.
 
D09
laminatklickgolv eller träparkett? =)
 
D09
idag har jag både vedpanna och frånluftpump, bara att skifta om vilket man vill ha. Behöll frånluftspumpen ifall man skulle sälja och ev köpare inte var sugen på ved.

vilken uppvärmning hade man önskat till garaget?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.