Farfalle skrev:
Så värst bråttom är det inte men så långt tid har jag inte tålamod nog att vänta. Sen så gör sig de där gräs- och mossbitarna väldigt bra som fylle på andra ställen som byggs i trädgården.
Själv brukar jag bygga en upphöjd bädd, behöver inte vara mer än en bräda högt sedan lägger jag tjockt med tidningspapper i botten och lägger tidningarna så att de sticker ut under brädan. Sedan är det bara ösa på med halvklar kökskompost och löv gräsklipp etc. Efter ett halvår-år så toppar jag med lite sand och planteringsjord. Inget gräva här inte.
 
  • Gilla
Oldboy
  • Laddar…
Fick hem 10kbm jord, så var den helgen räddad ;)
ImageUploadedByByggahus.se1398871481.976419.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gödslat, stödsått gräs - perfekt timing innan SNÖN vräkte ned....aprilväder.
 
mattetvilling skrev:
Fick hem 10kbm jord, så var den helgen räddad ;)
Det kommer att bli fint i sommar när gräset börjar spira!

Härlig motion också. Jord under naglarna ger status!
 
  • Gilla
mattetvilling
  • Laddar…
Om ni använder stroller +, kan jag tipsa om att citygross säljer 14 kg säckar för 399:- vilket jag tror är billigt.
 
Så va det klart. Finns en kubik kvar som grannen tar, bättre för mycket än för lite ;)
Nu ska det bara sås lite också.
ImageUploadedByByggahus.se1398970382.302671.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tittibitti
  • Laddar…
Har beskurit en lite ek.
Klippt och sågat bort grenar nere vid marken,
så det kan bli ett ståtligt träd med stor krona.

Om 200 år ungefär :confused:

P1000163 (Large).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Å andra sidan kan det ju faktiskt tänkas att den rent av står kvar vid nästa milleniumskifte...
 
Ja, men så länge står tyvärr inte jag. Orkar inte ens med nästa sekelskifte.
Men man får inte bara tänka på sig själv :)

Kommer tyvärr att tänka på dessa rader av Fröding, som alltid får mig att gråta:
Jag är den sjuka linden,
som ung ännu förtorkar.

Att strö torrt löv för vinden
är allt min krona orkar. —

Snyft :(
 
Sitter och tittar ut på gräsmattan, och hagarna bortom. Oj vad gult och grant det är med alla maskrosor...:|
Hm, är nog läge att ta fram gräsklipparen...

Igår blev en spalje uppsatt. Idag ska den målas, och sedan ska kaprifolen bindas upp istf att ligga och skräpa på marken.

Börjar också bli hög tid att fundera på pionstöd.
 
Gräsklippning står på programmet, anars studerar jag bara vad som kommer upp, köpte kåken i januari. Är en usel trädgårdsmästare, vet inte vad som är ogräs och inte ibland.
 
Tittat på när en herre fräste bort tre stubbar, beställt en häck och jord samt bytt lite lampor ute.
 
Grävt upp och skänkt bort ett körsbärsträd :). Annars har vi haft släkt middag och spelat fotboll med tjejens brorson :)
 
Fotografen skrev:
Gräsklippning står på programmet, anars studerar jag bara vad som kommer upp, köpte kåken i januari. Är en usel trädgårdsmästare, vet inte vad som är ogräs och inte ibland.
Enklast är ju att köra enligt principen "gillar du det är det inte ogräs". Den tanken hade jag i alla fall när jag fick ansvaret för föräldrarnas trädgård och åkervindan slingrade genom buskarna (y)

Inte helt förvånande har maskrosplockning stått på min lista idag. Tar lite varje dag, när blommorna syns så är de lättare att hitta. Stort plus är väl att de små mördarsniglarna åker med så jag slipper gå och plocka dem i grönsakslanden sedan när de växt sig stora och feta.
Sambon har roat sig med motorsågen och rensat upp alla småträd han fällde häromdagen.
 
Planerat lite peseer mellan hagelskur och snöfall ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.