Funderar på att dra ner och köpa färg till byggena hos Flugger i Gdansk. Men innan vi gör det tänkte jag fråga proffsen på dt här bygget: Håller Flugger proffskvalitet? Är lite trött på billighetsmärkena som man måste måla om fyrtioelva gånger.

mvh
David
 
Har själv ingen direkt erfarenhet av Flügger men jag vet en del måleriföretag som använder sig utav dom. Det borde tyda på en relativt bra kvalitet.
 
Jag är inget proffs men…

Jag tycker att de har hållt bra kvalité på de saker jag har använt. Förseglingsfärg för tak (Kommer ej ihåg exakt namn), storhink på finsnickerispackel och vitpigmenterad golvolja. Jag kommer köpa precis dessa produkter igen när jag behöver mer, så det är väl ett bra betyg.

mvh plexi
 
Jag använder enbart Flügger av rabattskäl, men får ofta höra att kvaliteten idag är hög, till skillnad vad HP Färg (Flügger) hade på 70-talet. HP lyfte sig väldigt mycket under 80- och 90-talet. Målaren i släkten intygar.
Målaren som skall fixa min bostadsrätt fick frågan om han kunde tänka sig att använda Flügger istället för sitt egna Nordsjö (eftersom jag köper Flügger billigt):
- Det är fina grejer, det går utmärkt.

För övrigt kommer Apex garanterat att kommentera Flügger. ;)
 
Kolla nästa Plus ;)
 
AndersG skrev:
Kolla nästa Plus ;)
Låter oroväckande. Kan du ge någon vink om vad det kommer att handla om?

mvh
David
 
torsdag
17.00 Plus
Allt fler köper och säljer prylar privat via nätet. Oftast går det bra, men det finns fällor. När Frida Arnlund sålde en plasma-tv på Blocket var köparen en bedragare. Förfalskade mellanhänder och fraktfirman Schenkers dåliga rutiner gjorde att Frida förlorade 23 000 kronor. Plus ger råd om hur man undviker att bli lurad. Vad är Flüggers råd värda? Två år efter att det putsade huset i Skellefteå hade målats med den färg som Flügger rekommenderat lossnade färgen i stora sjok. Programledare: Sverker Olofsson. Del 1 av 16.
* Från 5/9 i SVT1. Även i SVT1 10/9
* Textat sid 199
 
Apex skrev:
Vid en noggranare analys visar det sig att är en kalkputs fasad som målats med silikatfärg. På vissa ställen hade det lagats och bättras.. det var från ett sådant ställe kunden tagit sitt prov. För det var bara där det lossnade..

Det där är en klassiker! Folk vill inte ta sönder sin fasad och tar därför med en bit som är lös, denna bit är kanske lös just för att en felaktigt lagning utförts där… Man vet inte om man ska skratta eller gråta… ???

MVH plexi
 
Jag har använt en hel del produkter från Flügger och har inget att klaga på. Iallafall inte på den färgen jag använt.
Trots att min morbror är produktchef på Nordsjö-Sandolin ;).
 
Vi har målat med Flüggerfärg invändigt och vår erfarenhet (denna gång) var att färgen täckte väldigt dåligt. Dock har vi målat invändigt tidigare med Flügger (samma kulör som ett av rummen nu) och då tyckte vi att det täckte normalbra. Vet inte om det beror på att det var en målare som gjorde det nu och vi själva som gjorde det då, men...

Utvändigt så är Flügger lågt rankat i Folksams färgtest.
 
Skrev i en annan tråd om täckningen... Olika kulörer har olika bra täckförmåga, detta brukar stå på lappen med brytreceptet du får i butiken när du handlar så det är inte alltid leverantörens fel utan vissa kulörer är helt enkelt inte bra (dock hjälper en pigmenterad grundfärg grymt bra)
 
Prata senast idag med en målare på Sandå/Kumlins i Karlstad och han använder endast Flügger och älskar det speciellt de nyutvecklade produkterna som var outstanding(Förutom lackfärgen som flöt ut sådär)... Bra betyg där alltså
 
använt mycke flugger också.... och har funkat helt ok.
 
Jag jobbar oxå på Sandå och vi använder så ofta det går fluggers produkter och jag har testat dom flesta kända märken en längre tid och fluggers står sig bra gemfört med andra men visst finns det såna grejer som man gärna skulle använda nått annat märke... tex lack färgen skulle jag inte rekomendera någon om dom fråga... men spackel så är alla "kända märken" i princip lika bra, inomhusfärger likadant täcknings graden kan väl variera lite inget märkbart men ett tränat och vant öga kanske ser lite skillnad... fasadfärger har jag inte så stor erfarenhet av att jag vill kommentera...

Det flugger är outstanding på, är leveranser! åtminstånde åt oss yrkesfolk vågar inte säga hur det är för privatpersoner men dom är i en klass för sig...
 
Tycker Beckers och Demidekk färg är outstanding! Håller länge och täcker bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.