Välj alternativ försäljning :) gjorde jag 👍
 
Jag får testa på måndag :)
 
Har nu fått min programvara uppdaterad. Jag monterade ur kretskortet och skickade på posten till Tidab och sedan fick jag tillbaks det i brevlådan efter 3 dagar. Efter montering av kretskortet har den stått och laddat i 2 dygn och kravet på att alla celler i batteriet skall ha kommit över 3,5 V är ännu ej uppfyllt. Mao står den kvar och laddar/balanserar batteri cellerna mer. Gräsmattan växer så det knakar så jag hoppas den kommer igång snart.
 
Tidigare i tråden står det att man kan få den att gena på vägen tillbaka till laddstationen genom att göra en pil med kanttråden. Någon som testat detta och vet hur pilen ska se ut?
 
  • Gilla
Dropdead
  • Laddar…
Efter uppdatering och efter laddning i ca 4 dagar kunde jag igår starta maskinen. Fick ställa in allt igen då den är fabriksåterställd efter uppdatering, så för er som ska uppdatera kan det ju vara bra att anteckna inställningar vilket jag inte gjorde :/
Men när allt var installerat igen så har den klippt som vanligt. Inga problem med att den inte orkat hem eller liknande.

Undrar också om någon funderar på att göra er maskin kompatibel för smartphone appen till ios och snart också android och om någon vet kostnad för detta ?
 
Smartphoneappen ingår ju för RS. Funkar bra till vår RS612 inköpt förra veckan. Eller menar du att det inte ingår om man har förra årets modell? Men det borde väl fungera om man har senaste mjukvaran?
 
Komminicerar den via 3G eller wifi?
 
Via Bluetooth. Men ska man kunna ansluta mobilt behöver man köpa till en modul till klipparen. Var väl kanske det som Dropdead menade inser jag nu.
 
Jag testade appen på ipad, men det verkar ju inte gå att klippa med appen, bara flytta klipparen. Dessutom rör sig klipparen ryckigt och bara lite i taget när man kör den med appen.
Ska det vara så?
 
jilldris skrev:
Via Bluetooth. Men ska man kunna ansluta mobilt behöver man köpa till en modul till klipparen. Var väl kanske det som Dropdead menade inser jag nu.
Är det samma app för Bluetooth och mobilt?

Tyckte jag såg nånstans att man även behöver ett abb från Robomow för att styra mobilt?
 
  • Gilla
Steinare och 1 till
  • Laddar…
När jag testade appen gick det att klippa men man måste hela tiden trycka på klippsymbolen. "Dödmansgrepp". Körde bara några meter så jag vet inte hur ryckigt den tog sig fram.
 
Kan svara på min egen fråga ovan. Enligt generalagenten stödjer inte Robomow att man gör pilar med begränsningstråden för att få den att gena. Så det ryktet stämde inte.
 
  • Gilla
Dropdead
  • Laddar…
Är det de enda man kan göra med appen ? Klippa manuellt ? Trodde det var en gsm modul man satte dit så man kan se status, larm etc när man tex sitter på västkusten i brasse stolen med en kall i handen och vill se så den sköter sig :)

Sen tex om någon lyfter den, tråd brott och vidare så man får larm. Så funkar polarens app till hans husqvarna...
 
Redigerat:
  • Gilla
Perk
  • Laddar…
Jag börjar luta åt en klippare med stålskär istället för rakblad till min ca 900 m2 knöliga tomt med fruktträd och nedfallna smågrenar från björk efter varje dag med frisk vind (max lillfingersstorlek på tjockleken). tallkottar ramlar också ner regelbundet. Jag har två delar med en smal gräspassage på 90 cm emellan och tycker att HQ220ac's variant med att den kan börja klippa längst bort ( styrs av guidelinor) är bra men jag vet inte om Robomower 1500 har det? jag undrar ckså hir tyst den är jfrt Hq 220? Alla grannar har HQ'n så jag har bra koll på hur den modellen låter.

Jag undrar också om det går att styra vilken del (framsida eller baksida) den ska klippa först? Framsidan har sol och är torrare och det är bra om klipparen kan börja med den delen.
Det finns inte så mycket info om robomowern...?


/Mats
 
Hej
Har precis skaffat en rs 612.
Anledningar till att jag valde denna var att jag har flera träd som släpper kvistar, att klipparen har lithium batterier samt att den kantklipper och klipper brett.
Den har ingen guidekabel, den följer istället kantkabeln till delzonen och när den ska hem.
För smala passager lägger man kabeln enligt en mall som följer med.
För att fördela klipptiden mellan olika zoner anger man dels ungefärlig yta och dels intensitet för respektive zon.
Tror att du blir nöjd med både husqvarnan och robomowern men som alernativ till hq kanske även skulle ta en titt på landroid m för halva pengen.
 
  • Gilla
Dropdead
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.