Hade ju varit kul om dom seriösare Ryobi modellerna hittade hit också. :)

8236y-01.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ontopic så har jag sett att Stanleys lilla slagskruvdragare är rätt så lik Black & Deckers motsvarande så dom är nog B&D baserade.
 
Redigerat:
Mikael_L skrev:
Jag såg f.ö att Byggmax numera verkar föra hela B&D's sortiment.
Är det slutstation för det märket tro?

Och nu måste koncernen hitta ett annat varunamn att få in i mellansegmentet?
Remne skrev:
Det blir väl Ryobi då...med tanke på all exponering dom får i tv....


LoJo skrev:
Ryobi ingår väl inte i den koncernen?

Jag tror jag uppfattade fel, att Byggmax "behövde" ett nytt varunamn till koncernen.. sorry :surprised:
 
Redigerat:
Så fort någon plagierar ett annat märke så drar jag i alla fall öronen bakåt. Bara för att det ser seriös ut betyder inte att den är bra eller hållbar.

Pär
 
Stanley Works och Black & Decker gick ihop 2010. Stanley producerade elverktyg fram till ca 1980 då de sålde sin elverktygstillverkning till Bosch.

Det har funnits en hel del maskiner och verktyg som kommit från den ena till den andra. Gissningsvis är de flesta Stanleykompressorer Bostitchmaskiner från början.

Man får väl se vad det är för kvalitet på grejorna. Tyvärr har väl kvalitetssatsningarna inte varit jätteroliga hittills.
 
Jag misstänker att detta är samma maskin med lite olika design bara.

24352_prev.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
13-163Z_L.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Var och klämde lite på dem hos min lokala Clas, och de känns som Black & Decker i Kvaliten. Dvs plastig och gänlig.

Så inget arv från DeWalt där inte.
 
Synd....tycker FatMax-linjen är ganska bra annars när det gäller vattenpass och handverktygen...men det här känns som sagt som något upphottade B&D-skräp..

Köper personligen hellre Classe och BilTema-grejer till lågpris och får vad man betalar för...än att betala dyra pengar för lågpriskvalitet.
 
Väcker liv i denna tråd, eftersom Clas Ohlsson har rea på Stanley fatmax Kap & Gersåg FME720

Altan, garage o växthusprojekt kommande somrar, så helgnöjet är att klämma och känna på verktyg. Passade på nu i helgen på Classe & Jula.

Stanley Fatmax kap & gersåg känns som dålig kvalitét, mycket krimskrams, kåpor och krafs.
Jag föredrar lite mer "cleana" verktyg. Jobbade med svärfars GCM 8 i påskas o den är otroligt mycket med vettig såg där man inte måste slåss mot onödiga detaljer.
Det är ju ungefär samma prisklass på dom två sågarna... verkar heelt sjukt att Stanley kan ta det priset?

Passade även på att klämma på Stanleys 10,8 v slagskruvdragare
Fy fasen vilket rappel/skräp. Dom verkar tro att det ska sälja bara dom sätter på ett bältesclip och grovt gummi på handtaget.

Bosch gröna grejer känns väldigt mycket mer gedigna än Stanley Fatmax i mina händer. Fatmax är på sin höjd B&D. Som någon tidigare påpekat är dom misstänkt lika.

Är det någon som faktiskt köpt elverktyg från Stanley Fatmax-serie och kan uttala sig om dom med mer substans? Jag tycker det verkar vara extremt lite verktyg för ganska mycket pengar.
 
Redigerat:
F_man skrev:
Väcker liv i denna tråd, eftersom Clas Ohlsson har rea på Stanley fatmax Kap & Gersåg FME720

Altan, garage o växthusprojekt kommande somrar, så helgnöjet är att klämma och känna på verktyg. Passade på nu i helgen på Classe & Jula.

Stanley Fatmax kap & gersåg känns som dålig kvalitét, mycket krimskrams, kåpor och krafs.
Jag föredrar lite mer "cleana" verktyg. Jobbade med svärfars GCM 8 i påskas o den är otroligt mycket med vettig såg där man inte måste slåss mot onödiga detaljer.
Det är ju ungefär samma prisklass på dom två sågarna... verkar heelt sjukt att Stanley kan ta det priset?

Passade även på att klämma på Stanleys 10,8 v slagskruvdragare
Fy fasen vilket rappel/skräp. Dom verkar tro att det ska sälja bara dom sätter på ett bältesclip och grovt gummi på handtaget.

Bosch gröna grejer känns väldigt mycket mer gedigna än Stanley Fatmax i mina händer. Fatmax är på sin höjd B&D. Som någon tidigare påpekat är dom misstänkt lika.

Är det någon som faktiskt köpt elverktyg från Stanley Fatmax-serie och kan uttala sig om dom med mer substans? Jag tycker det verkar vara extremt lite verktyg för ganska mycket pengar.
Angående kap & gersågen från Stanley så blev jag också lite intresserad av ett reklambad igår från Classe. Fortfarande nedsatt pris till 1.999:- men även info om att de ha 20% rabatt på hela Stanlyes sortiment 28/5-2/6:e. Det borde i så fall betyda att kap & gersågen kostar 1.599:-

Prisvärd kanske till det priset?
 
Mja, det står på deras hemsida att det inte gäller på redan nedsatta priser tyvärr.

Men det redan nedsatta priset borde ju vara prisvärt... jag misstänker dock starkt att Stanley Fatmax har prissatt sig långt långt över vad maskinerna är värda.
Skulle inte ge 2000kr för den kap & geren faktiskt. Hellre chansa på Classes egna Cotech för 1000kr som den kostar nu, då vet man iallafall vad man betalar för.

Genom kläm- och kännmetoden (dock utan att använda), verkar Ryobi och grön bosch mycket mer gedigna tycker jag.
 
Redigerat:
Det borde ju vara ett betydligt bättre köp att köpa Metabo KGS 216 M. Jag betalade 1990 för såg och stativ.
 
Ja utan tvekan falkn. Om nu bara Bolist kunde få tag på fler sågar :/
 
Väcker denna tråden,

Köpte mig en stanley fatmax skruvdragare igår.
Måste säga att den känns riktigt bra.
Har en hitachi också och jag vet inte riktigt men kvalitetskänslan på stanley kanske tom är bättre.

Köpte en svindyr deWalt för 3 årsen när vi byggde vårat hus.
Den gav upp direkt när jag byggde vårat staket!
Den praktiskt taget brann upp i min hand efter tiotal skruvar.
Observera ett staket inga grova grejer här.
Dewalt vägra ta någon garanti dom menade att den var överhettad, trodde dom skojade men men aldrig en dewalt igen där pratar vi riktigt skräp.

Hitachin jag bytte till då kostade en tredjedel mot dewalten och klarade jobbet galant.

Hitachin lever kvar har jobbat och slitit bra.
Stanley köptes till jobbet men den känns riktigt bra får se hur den klarar sig :)
 
M Mikaelzii skrev:
Väcker denna tråden,

Köpte mig en stanley fatmax skruvdragare igår.
Måste säga att den känns riktigt bra.
Har en hitachi också och jag vet inte riktigt men kvalitetskänslan på stanley kanske tom är bättre.

Köpte en svindyr deWalt för 3 årsen när vi byggde vårat hus.
Den gav upp direkt när jag byggde vårat staket!
Den praktiskt taget brann upp i min hand efter tiotal skruvar.
Observera ett staket inga grova grejer här.
Dewalt vägra ta någon garanti dom menade att den var överhettad, trodde dom skojade men men aldrig en dewalt igen där pratar vi riktigt skräp.

Hitachin jag bytte till då kostade en tredjedel mot dewalten och klarade jobbet galant.

Hitachin lever kvar har jobbat och slitit bra.
Stanley köptes till jobbet men den känns riktigt bra får se hur den klarar sig :)
Stanley Black and Decker äger båda två... ;)

https://www.stanleyblackanddecker.com/our-businesses/tools-and-storage
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Stanley Black and Decker äger båda två... ;)

[länk]

Inte samma maskiner ändå.
Eller är Audi och Skoda samma bil eller Volvo och kines bilarna?

Dewalt i min värld är sämre än Verktygen från rusta :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.