Att sätta upp ett handfat med silikon tycker jag är så vårdslöst att hantverkaren borde vara skadeståndsansvarig. Jag tycker att ni ska kräva huvudentreprenören på ersättning baserat på skadan, inkomstbortfall, bestående men mm. Ta även kontakt med försäkringsbolaget.

Fakturan ska ni givetvis bestrida.
 
  • Gilla
Skytech och 1 till
  • Laddar…
Och det var ingen pelare eller liknande under handfatet som också var bärande?
 
Oavsett bör du ta kontakt m försäkringsbolaget har du husförsäkring har du antagligen någon sorts olycksförsäkring kan vara möjligt för din dotter att få ut en del pengar.
 
Inte för att jag tycker det är bättre men misstänker att det kan varit TEC7 eller motsvarande. Den transparenta håller ca 22kg/cm² om jag minns rätt. Inte helt ovanligt att sätta toaletter (golvmodeller) med det för att slippa bryta tätskiktet i golvet. Men att sätta handfat med det är att pressa gränserna för limmet lite långt.
 
Kan ju inte vara sant. Känns som tekniskt omöjligt. Hur hålls handfatet på plats under härdningen ?
 
Ja detta skulle vara intressant om det drogs vidare. Bestrid och ta kontakt ned fsk bolaget. Kräv ersättning! klåpare
 
Ja, det skulle vara intressant att få veta hur dom bar sig år med att limma fast handfatet ???? Det måste vara en rätt driven hantverkare med mycket tid till övers.
 
  • Gilla
supersnickarn
  • Laddar…
Ja samma rörmokare och han vill ha betalt igen. Vi har bestridit det hela till huvudentreprenören och kommer att kontakta försäkringsbolaget och ta upp allt som har hänt.
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Om det var en försäkringsskada från början så är det fortfarande det, för det är väl försäkringsbolaget som ombesörjer så att arbetena blir utförda. Så kontakta FB innan du gör något annat.
 
Kan det inte varit så att det var ett handfat uppsatt på två pinnbultar. Tror ju fortfarande inte på upplimmat. Vore intressant att få se en bild på förödelsen.
 
Den biten med den vassa kanten, hängde den i luften i bara rören eller satt den fortfarande kvar på väggen?
 
Helt galet om det stämmer! Se till att kräva ersättning för allt som har med olyckan att göra. Kan ju ge ärr som är kvar resten av livet.
 
Rörmokare ska stämmas att betala ersättning till er. För skada på er dotter.
 
Bubblaren skrev:
Inte för att jag tycker det är bättre men misstänker att det kan varit TEC7 eller motsvarande. Den transparenta håller ca 22kg/cm² om jag minns rätt. Inte helt ovanligt att sätta toaletter (golvmodeller) med det för att slippa bryta tätskiktet i golvet. Men att sätta handfat med det är att pressa gränserna för limmet lite långt.
Oavsett hur starkt limmet är så lär ju inte kaklet eller den bakomliggande våtrumsmattan bära upp tvättstället, speciellt inte om ett barn hänger i kanten eller om det är fyllt med vatten.
 
Jag bara fundera lite. Stämmer det här verkligen? Det är inte möjligen så att det var monterat med pinnbultar. Sådana handfat är ju ganska vanliga. Och om man antar att det sitter konsoller så kanske man inte observerar de 2 bultarna som sticker ut ett par cm i röran av krossat porslin?

Det jag tänker på är att även om det kanske är teoretiskt möjligt att limma upp ett tvättställ, så krävs ju avsevärda ställningar eller liknade för att hålla det på plats under limningen, och varför skulle en rörmockare ta sig det besväret?

Handfat monterade med pinnbultar skall givetvis inte heller ramla ned av sig själv, knappast om ett barn klättrar på det heller. Väggmonterade toa stolar är ju fästa med pinnbultar, och de håller med råge för att en vuxen sätter sig. Så metoden är stabil.
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.