Är det verkligen möjligt att rörmokare sätter upp tvättfatet mot väggen med silikon? Detta har drabbat oss vilket har lett till en ledsam historia.
 
Man kan fästa det med silikon i ett underskåp/stomme. Men om du menar ett vägghängt handfat verkar det vara en ganska dålig idé.

Hur menar du? Har du några bilder?
 
Ja mer info.

Bortsett från att det knappast håller att fästa, så borde det vara mer eller mindre hopplöst att hålla på plats medan silikonet härdar.
 
...ganska dålig idé !!!!
Om det var limmat direkt mot väggen med bara silikon så anser jag att det är brottsligt gjort. Det kan ju vara livsfarligt om ett barn tar tag i kanten.
 
Tvättfatet, ett vanligt sådant, inget skåp, blev inte uppsatt med konsoler utan med silikon direkt mot kakel. Vi visste inte om det. Kollade aldrig hur jobbet var gjort. Man förutsätter att ett sådant jobb är riktigt gjort.
Saken är den att häromdagen rasade tvättfatet ner och gick i tusen bitar. Då upptäcktes det hela. Vid tillfället stod min vuxna dotter i duschen och när hon gick ut därifrån halkade hon till på golvet, skar sig illa på underarmen på den vassa kant som uppstått på den rest som satt kvar ihop med rören. Hon måste åka till akuten och sy. Nu har rörmokaren debiterat oss för uppsättning av det nya tvättfatet. Detta är en tråkig och sorglig händelse. Vi har i alla fall sparat de trasiga delarna att visa upp, rörmokaren har mage att säga att jobbet gjordes på ett riktigt sätt första gången. Vet inte hur detta kommer att sluta.
 
WTF!

Låter ju helt sjukt!

Ni tog väl inte samma röris för att montera det nya???
 
Jobbet var från början ett försäkringsärende pga vattenskada i badrummet så det var huvudentreprenören som tog kontakt med denna rörmokare nu som gjorde jobbet i början
 
Monika Thörnblom Tunviken skrev:
Nu har rörmokaren debiterat oss för uppsättning av det nya tvättfatet.
Men herregud!

Ta kontakt med huvudentreprenören direkt, inte med denna skojare till rörmokare!

Om huvudentreprenören är vettig kommer detta att fixas på ett grisblink till ingen kostnad. Förmodligen får ni en stor blombukett och en rejäl ursäkt också.

Börjar han slingra sig skall ni däremot ta kontakt med försäkringsbolaget direkt. Jag gissar att de inte vill samarbeta med denna typ av hantverkare.
 
  • Gilla
t_conradsson och 1 till
  • Laddar…
S
är det nya handfatet limmat eller är detta skruvat?
 
Men, menar du att samma rörfirma som först limmat upp handfatet, nu har varit där och gjort rätt?

Och har mage att debitera för det???

Bestrid genast fakturan! Prata med förs. bolaget som indirekt dragit dit klåparen från början.

Och jag tror att många här skulle vara intresserad av namnet på firman.
 
Mycket ska man läsa innan ögonen ploppar ut!
Det kunde ju ha blivit fatalt om hon skurit sig i den större kroppspulsådern...
Han borde polisanmälas för vållande av kroppsskada. Polisanmäl rörskojaren!
 
  • Gilla
supersnickarn
  • Laddar…
Ja bestrid fakturan och ta upp en diskussion med dom om lämplig ersättning till dig/er för det obehag ni fått på grund av deras obegripliga klantighet. Det är en sak att vara klantig men detta börjar nästan närma sig "allmän farlig vårdslöshet" eller "vållande till kroppsskada", det vill säga i lagens mening brottslig klantighet. Jag har ingen aning om det skulle gå att driva och jag tror inte det är värt det men när de har mage att fakturera för att städa upp sina obegripliga misstag, ja då kliar det lite i fingrarna...

Välkommen till forumet för övrigt!
 
Den som limmar upp ett handfat med silikon, har allvarliga mentala problem och kan omöjligtvis ha någon sorts hantverksutbildning. Betala ingenting till denna skojare.
 
  • Gilla
Skytech och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.