Men virket måste ha tätt mellan årsringarna iallafall. :)
 
Krattat den gräsmatta som en grävmaskin har åkt på under dräneringsjobbet...lera o småsten o storsten är fint nedpackat till en stadig lermatta som nu stelnat..vi hittar lite grönt under. Återstår att se vad vi måste göra för att det ska se ut som en gräsmatta.
 
Vattnat bonzaigranarna, planterat om jordgubbarna i lilla landet. Grävt bort ogräs, grävt upp och delat mossflox och planterat dessa där jag tagit bort ogräs. Grävt upp två sten och lagt på plats i en ny mur. Krattat lite här och lite där. Slagit isär en gammal planteringsbädd. Hittat en sten bakom ett skjul och funderat på om den är värd att flytta till muren. Räknat krokusar med fyraåringen. Sett på studsmatteshow utförd av 6 åringen. Lagt granskogarna från i julas på släpkärran. Förberett inför nästa mur som jag tänkte fixa under påsk om frun inte tycker jag är tråkig som bara gräver och flyttar stenar.
 
  • Gilla
Farfalle
  • Laddar…
Monterat ihop studsmattan till barnens (och min) förtjusning.
 
Satt sten och rivit mossa. Snart kan man skilja på rabatter och gräsmatta.
 
Påbörjat byggandet av en kryddspiral och insett att den kommer ta sin lilla tid att göra klar.
 
Y
fel tråd..
 
Redigerat:
Givit hustrun uppmuntrande rop när hon kånkar runt på planteringsjord och fröpåsar.

Fast när jag gick och lunchmatade grannens hästar såg jag årets första Gräsulvs-larv.
Tänkte ta den med mig för lite fotografering på vägen hem, men då var den borta.
Antingen snabbare än väntat eller så hade en fågel varit framme.

Här är förra årets sötnos istället. Visst är den vacker!
P1020336 (Large).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Egen bild)
 
  • Gilla
tittibitti
  • Laddar…
Jättefin KoW! Brukar hitta sådana när jag är ute och går ibland. Ser antagligen väldigt märkligt ut för förbipasserande när jag i rask takt kommer gåendes utmed vägen, tvärnitar, plockar upp något från asfalten och sedan skuttar ut på närmaste åker och lägger ner det lilla underverket. :)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Tekniskt sett är det utanför min trädgård och dessutom är det inte jag som gör något. Jag står mest och ler sådär fåraktigt som man gör när något enastående plötsligt sker. :D

(Svevia gräver om vägdikena här i trakten, en väldigt snäll grävmaskinist tog ett varv längs ett av mina diken samtidigt.)
 
  • 1397559043874.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tittibitti
  • Laddar…
Har precis påbörjat Olle Bergs första hjälpen på vår misskötta gräs matta. Så jag har spridit ut Weibulls gräsgödsel Moss. Hoppas det ger effekt.
 
Satt en stenkant så man kan skilja på gräsmatta och rabatt. Men kom bara halvvägs :/. Tidskrävande :(
ImageUploadedByByggahus.se1397579346.546885.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1397579372.902664.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tittibitti och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Fotograferade en trana idag, första gången jag ser en här i krokarna (Södra Roslagen), travandes omkring på den blöta ängen bredvid oss.

I övrigt har jag konstaterat att agapanthusen (Afrikas blå lilja) som står tre i en avlång stor kruka inomhus under vintern är dags att flytta ut. Dessutom måste plantorna delas för att få plats i krukan och dagens trädgårdsarbete blev att fundera på hur jag ska göra. Och inte blev jag klokare:(. Fler krukor får inte plats i förrådet under vintern. Antingen blir det att ge bort till nån som kan vinterförvara eller slänga.
 
Vid en liten promenix på tomten hittade jag två av årets första maskrosor.

Bra färg på blommorna så här i påskveckan :)

P1000128 (Large).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Konstaterat att vi har rådjursbesök nattetid...mina tulpaner är avbitna :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.