oobum skrev:
Detta hus är inte coolt, det är mest bara... konstigt?

[länk]
Och var är alla dom nedre lådorna till tvättställen? Togs dom med i flytten?
Känns som att inget stämmer nånstans...
 
De står bredvid på flera bilder, av någon underlig anledning. :confused:
 
Brunnsåker skrev:
[länk]
Är det bara jag som är blind, eller skriver mäklarna aldrig ut begärt pris på dessa udda objekt?

Eller är det högstbjudande som gäller, rakt av? (Frågar inte av eget intresse, jag vill inte ha huset)
 
Rubriken är coola hus men måste bidra med detta. I Ludvika står detta hus byggt 1905, ingen har bott där sedan 1954 och ingen renovering är gjord...fantastiskt. Hoppas att köparen renoverar varsamt.
http://www.dt.se/nyheter/ludvika/1.7020578-valkommen-till-1905
Det är inte ute på Hemnet än, ser fram emot att se fler bilder.
 
  • Gilla
Sparris
  • Laddar…
Dalbotös skrev:
Vet inte riktigt ens var jag skall börja... Men min favorit är nog ändå de tre toaletterna/duscharna utan väggar? Alltså, öppen planlösning i alla ära men badrummen???
Det är väl någon barnfamilj som insett att med småungar i huset får man ändå aldrig ta en crap med dörren stängd.

I övrigt vill jag ge plus i kanten för att man bejakar vardagslyxen med ett poolhus som är större än huset självt men ser det inte lite halvfärdigt ut inuti? Och varför placerar man vattenpump och filter mitt i rummet - kommer vara väldigt svårt att få detta tyst, även om man bygger in maskinerna.
 
ullberg
Jäderberg skrev:
Rubriken är coola hus men måste bidra med detta. I Ludvika står detta hus byggt 1905, ingen har bott där sedan 1954 och ingen renovering är gjord...fantastiskt. Hoppas att köparen renoverar varsamt.
[länk]
Det är inte ute på Hemnet än, ser fram emot att se fler bilder.
Här finns fler bilder:

http://bostad.lansfast.se/Beskrivning.aspx?GUID=48QS0UMTQURL5079&typ=CMVilla
 
oobum skrev:
Detta hus är inte coolt, det är mest bara... konstigt?

[länk]
Det finns inget på det huset som inte är konstigt. Såg ni balkongen? Vågar man gå ut på den?
 
Sparris skrev:
Det finns inget på det huset som inte är konstigt. Såg ni balkongen? Vågar man gå ut på den?
Kolla bilderna på gavlarna. Jag tycker det ser ut som om taknocken inte är centrerad.
Hela huset verkar vara byggt på fri hand :)
 
Det beror nog på mäklarobjektivet på kameran. Det lutar åt olika håll på bilderna....:)
 
Herr_JT skrev:
Från Kronkalle:
[länk]

Visst behov av renovering föreligger...
En mäklare har, på kronofogdens uppdrag, värderat huset till 200000. Undrar vad det kommer att säljas för.
 
Östlund skrev:
Lågenergihus i bohemsamhälle :)
Mycket snygga materialval enligt mig.

[länk]
Det är det huset som finns i "högerspalten" på ByggaHus.
 
andersmc skrev:
En mäklare har, på kronofogdens uppdrag, värderat huset till 200000. Undrar vad det kommer att säljas för.
200 000kr är nog väldigt högt, de ska nog vara glada om det är någon som vill köpa det :wow:
Man kan ju undra hur mäklaren fick fram priset...
 
Tack Ullberg! Helt fascinerande tycker jag. Synd att jag inte vill bo i Ludvika.
 
Redigerat:
Jag håller på att titta på Grand design på youtube. Mycket spännande finns det där. Ett avsnitt om ett Skandinaviskt inspirerat hus blev det idag. Inget konstigt eller extremt hus men ett mycket bra sådant tycker jag och väl genomfört. Nu kan jag inte mycket om själva byggprocessen och byggmaterialen dock. https://www.youtube.com/watch?v=WrAUXpap0i8
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.