Hämtat plintar till uterummet, känns rätt bra att komma igång.
 
Lämnat in uppgifter till mäklaren för ifyllnad av blankett K5.. så det blir det sista jag gör med det huset.....nu får man hålla tummarna inför deklarationen....
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
-RB- skrev:
Provtryckning pågår. Verkar tätt än så länge.

[bild]
Varför sitter det kopplingar på slangen i väggdosan? Ska det vara så? Jag trodde man ville ha ut slangen oskarvad ur väggen som det blir när man använder väggbockfixturen.
 
MathiasS skrev:
Kaklat lite i tvättstugan. Satte plattorna "i förband" fast det skulle vara utan förskjutning. Bra jobbat.
Idag gjorde iallafall plattsättaren rätt. Svårt att få tag på duktigt folk nuförtiden.

IMG_3301.jpg

IMG_3303.jpgIMG_3305.jpg
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
D09
ImageUploadedByByggahus.se1395595792.550041.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Introducerar vedpannan för lillgrabben

Ny generation som ska ta över 👍
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Kommit på att jag håller på och bygger friggeboden för nära tomtgränsen mot "väg", blir att flytta bygget i veckan. Jag som har gjutit plintar och gjort ordentligt. 😚 Kommer ställa eländet på avvägda lecablock så kan man flytta bygget om man vill i framtiden, ett par kraftiga balkar enda som behövs för att flytta med mobilkran.
 
MathiasS skrev:
Varför sitter det kopplingar på slangen i väggdosan? Ska det vara så? Jag trodde man ville ha ut slangen oskarvad ur väggen som det blir när man använder väggbockfixturen.
Det skall vara så. Det är väl så LK gör sina dosor. Är det inte så på Uponors? Jag tror att det är det. Fördelen med dessa är att det går att fästa blandaren i enbart väggdosorna. Inga andra hål behöver göras sen.
 
Målat andra omgången på ytterdörren. Får se imorgon om det behövs en vända till.
 
Fått på plywood och våtrumsskivor på ett par av väggarna i badrummet. Är ganska nöjd med passningen runt väggdosorna :)

ImageUploadedByByggahus.se1395605830.815246.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är lika tajt runt plywooden bakom.
 
Bredspacklat allrummet på övervåningen. Nästa lediga tid blir till att slipa :)
 
Y
Kopplade in vattnet i duschkabinen. Försökte flytta den till sin riktiga plats och då gick ena foten sönder så nu står den och tippar lite olustigt. Samt tycks ju aldrig riktigt sluta droppa.

Den är tyngre och mer svårflyttad än vad jag trodde. Inser att jag inte kommer kunna spontan lätt och glatt flytta den vid behov.

Ångrar djupt. Sitter och googlar på duschväggar med ångesten inombords att kabinen kosta 13tusen och att jag inte litar på badrummets tätskikt och hur jag då ska lägga golv och väggmatta ovanpå klinker/vägg som extraskydd isf............ Eller svetsa fästet på kabinen, ställa den på plats och rensa avloppet underifrån huset och aldrig mer flytta på kabinen.

:(:(:(:(:(:(
 
D09
Yrrol skrev:
Kopplade in vattnet i duschkabinen. Försökte flytta den till sin riktiga plats och då gick ena foten sönder så nu står den och tippar lite olustigt. Samt tycks ju aldrig riktigt sluta droppa.

Den är tyngre och mer svårflyttad än vad jag trodde. Inser att jag inte kommer kunna spontan lätt och glatt flytta den vid behov.

Ångrar djupt. Sitter och googlar på duschväggar med ångesten inombords att kabinen kosta 13tusen och att jag inte litar på badrummets tätskikt och hur jag då ska lägga golv och väggmatta ovanpå klinker/vägg som extraskydd isf............ Eller svetsa fästet på kabinen, ställa den på plats och rensa avloppet underifrån huset och aldrig mer flytta på kabinen.

:(:(:(:(:(:(
Ny fot på garantin? :)
 
Rivit ytskikt i inbyggd garderob/provkört avskiljaren.
 
Limmat bänkskiva.
bänkskiva (2).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Wirre740
  • Laddar…
Y
D09 skrev:
Ny fot på garantin? :)
väntar på svar från butiken. det är inte foten i sig utan ramen som den är uppskruvad i. Ett fyrkantrör, med en plåtbit i änden som har mutter. plåtbiten punktsvetsad med 2 små noppor.. ena släppte.. benet vikte sig..
klart det går att svetsa/löda fast, jag är mer bekymrad för framtiden när man ska lyckas slita ut kalaset igen..

och nu sa mor att hon skulle på sjukhus för operation så om dom ringer så är hon död.. å vilken rolig dag detta blev..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.