Hur lång garanti har man förresten?
 
2år
 
 
Svårt att tro att den nyheten skulle fungera bättre än förra årets upplaga av Indegon. Bosch har dessvärre försatt sitt förtroende hos många köpare.
 
Indego 1300 heter den enligt manualen, specarna för roboten är i exakt samma men den ska klara 1300kvm istället. Laddningsstationen är ny och den ska klara av tre trädgårdar sammtidigt om man köper fler laddningsstationer.
 
Skulle inte våga köpa den heller efter förra säsongens enorma problem som fanns på den.
Eller jo, om jag får den till väldigt rabbaterat pris och kan när som helst lämna tillbaka rubbet med full återbetalning till mitt bankkonto utan någon fråga ställd av butiken.
 
Jag har nu kört min några dar och jag måste säga att jag e väldigt nöjd. Grannens HQ305 surrar runt hela dagarna och min e klar på ca 1 timme. Jag tror visserligen att olika tomter passar olika för olika maskiner. Så jag tror inte man vare sig döma ut, eller hylla helt.
Alla vet att lutning, rabatter, öar, mm mm påverkar. Jag har anpassat min trädgård lite o nu rullar det på som tåget. o snabbt.
Det kanske e så att vissa tomter inte ens passar för robotklippare, oavsett vilket märke/system den använder.
 
Köpte en Bosch idag med Prisgaranti på Bauhaus för 8500:- Harald Nyborg säljer ut sina för 9699:- 2012 och 2013 årsmodeller HN skall inte ha dem längre (det var vad de sa i varje fall) så det blev en färd till Bauhaus för att få en 2014 istället, den har klippt första rundan nu och står och laddar sig, första rundan ok.
 
johan119 skrev:
Köpte en Bosch idag med Prisgaranti på Bauhaus för 8500:- Harald Nyborg säljer ut sina för 9699:- 2012 och 2013 årsmodeller HN skall inte ha dem längre (det var vad de sa i varje fall) så det blev en färd till Bauhaus för att få en 2014 istället, den har klippt första rundan nu och står och laddar sig, första rundan ok.
Vilken stad gäller det i? Var köpte du din?
 
peternicklas
MeanMike skrev:
Jag har nu kört min några dar och jag måste säga att jag e väldigt nöjd. Grannens HQ305 surrar runt hela dagarna och min e klar på ca 1 timme. Jag tror visserligen att olika tomter passar olika för olika maskiner. Så jag tror inte man vare sig döma ut, eller hylla helt.
Alla vet att lutning, rabatter, öar, mm mm påverkar. Jag har anpassat min trädgård lite o nu rullar det på som tåget. o snabbt.
Det kanske e så att vissa tomter inte ens passar för robotklippare, oavsett vilket märke/system den använder.
Funkar det med en Bosch och HQ intill varandra?
 
njaaää.....min grannes HQ stannar ibland. men ibland startar den igen efter en stund. Vi har kablar ca 80cm-1m från varandra. Vi brukar komma överens om klipptid.....så det e tur man har en indy. min tar bara 1 timme, hans går ju hela tiden.....
Jag tycker kanske hans klippresultat e lite snyggare, men det e nog rakbladen som e vassare , o så har han en lite styvare grässort. så det e ju rätt omöjligt o jämföra. tiden däremot är väldig skillnad på.
 
jag har väldigt svårt o bestämma om jag ska köpa en ny indy eller landroid m till fritidshuset. Blev rätt intresserad av en ny indy om priset på Bauhaus ovan gäller och inte e för långt från Halmstad.
 
peternicklas
MeanMike skrev:
njaaää.....min grannes HQ stannar ibland. men ibland startar den igen efter en stund. Vi har kablar ca 80cm-1m från varandra. Vi brukar komma överens om klipptid.....så det e tur man har en indy. min tar bara 1 timme, hans går ju hela tiden.....
Jag tycker kanske hans klippresultat e lite snyggare, men det e nog rakbladen som e vassare , o så har han en lite styvare grässort. så det e ju rätt omöjligt o jämföra. tiden däremot är väldig skillnad på.
Vi har olika åsikter på hur länge en klippare ska vara ute. Jag kör min så mycket som möjligt bara för att hålla bort mossan, vilket har fungerat perfekt. Med en Bosch(kort klipptid) hade min mossa varit kvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.