Jaha du Bo, materialkostnad inbakad i tjänstepriset uppenbarligen, vad tycker vi om det? Inte bra. Tycker mig sakna tydlig hänvisning till lämpliga avtal också och ROT-avdraget är verkligen dåligt specat.
 
Tycker du 44 riksdaler är värt att bråka om ;)
 
Åja, i dagens penningvärde är väl dessa 44 kr en ansenlig summa?:)
 
Men han har ju glömt att ta betalt för restid, samt avgift för häst och vagn...
 
Underbart kvitto! Men det måste vara en kopia översatt till mer nutida språk eller? För sådär skrev man då rakt inte 1825.
 
Jag vet inte mer om den än att kvittot är hittad i en koffert i New York tillhörande någon utvandrare. Det är inte originalet, utan det är "renskrivet", någon gång på senare 1900-tal.

Men orden torde vara original - fyndig målarmästare :)
 
Någonstans här hemma så har jag det där kvittot i pappersform kopierat med en vanlig kopiator, så det där skämtet cirkulerade runt redan innan internet var uppfunnet. Men i min upplaga så är det en betydligt mer gammaldags stavning av texten.
 
Donald-Duck skrev:
Någonstans här hemma så har jag det där kvittot i pappersform kopierat med en vanlig kopiator, så det där skämtet cirkulerade runt redan innan internet var uppfunnet. Men i min upplaga så är det en betydligt mer gammaldags stavning av texten.
Det låter mer sannolikt, det är just stavningen och inte orden i sig jag reagerade på. Rolig är den hur som helst. :)
 
Jag googlade runt lite och hittade kvittot, med lite andra formuleringar, i en dagstidning från Vänersborg 1877. Finns hos KB, bland deras scannade tidningar. http://bit.ly/1eEZ8Wh
 
  • Gilla
Donald-Duck och 1 till
  • Laddar…
Nu ser stavningen betydligt bättre ut. :)

Missa inte i första spalten till vänster "ett revolverdrama". Enastående beskrivning av händelseförloppet!
 
Redigerat:
M
jobb.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


kolla själv får du se...
 
IngenEL.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Betyder detta att 13% av svenskarna har en UPS hemma?

Eller att 13% av svenskarna inte har koll på att det behövs el till aktiv utrustning i hemmen om man bortser från mobila bredband?

Och andra sidan väljer 15% TV före EL ...

Hela rapporten
 
TeroM skrev:
[bild]

Betyder detta att 13% av svenskarna har en UPS hemma?

Eller att 13% av svenskarna inte har koll på att det behövs el till aktiv utrustning i hemmen om man bortser från mobila bredband?

Och andra sidan väljer 15% TV före EL ...

Hela rapporten

De kanske tillhör samma familj som tjejen som svarade i en undersökning för ett par år sedan, om hon var rädd för strömavbrott - nej jag bor och jobbar i stan så jag är inte så beroende av el.
Okeeeeeeej....... :banghead:
 
  • Gilla
-PC-
  • Laddar…
M
face-tattoo.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Herr_JT
  • Laddar…
M
...måste hålla liv i denna stackars tråden...
funny-you-dont-say-face-car.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.