Jag har också klippt gräset, fast på undersidan kan man säga:

IMG_1123_www.jpg

Här i Stockholm småfnuttlar vi inte så mycket.
 
20-30 cm snö kvar. Brukar vara borta till Valborgs men i år får vi nog vänta nån vecka till. På husets baksida (norrläge) har jag just nu en snöhög från takraset. Höjd ca 1 meter och hyfsat stenhård. Kanske vi kan ha snöbollskrig på midsommarafton?
 
PerJohan skrev:
Klippte för första gången för säsongen i måndags, härligt att suga i sig doften av nyklippt gräs igen. Passade på att gödsla gräsmattan lite med i veckan, perfekt att det har regnat en del i två-tre dagar sen dess och nu skiner solen! :)
Gödsla gräsmattan gjorde jag en gång för några år sen,det gör jag inte om igen.
Kändes som det ända jag gjorde den sommaren var att klippa gräs,det växte som bara attans.
 
mattzon skrev:
Gödsla gräsmattan gjorde jag en gång för några år sen,det gör jag inte om igen.
Kändes som det ända jag gjorde den sommaren var att klippa gräs,det växte som bara attans.
He he...

En kompis gifte sig, fyllde 30 år och köpte hus under en och samma månad för några år sen. Gräsmattan var grön och frodig men det hindrade inte oss att sprida ut två säckar Blå Korn. Han klipper fortfarande gräset tre ggr i veckan! Mowahahaha!!!


/Vojma
 
Jag förstår din frustration (här är det shorts som gäller ;)). Men tänk så fina vintrar ni har. :)
 
Körde just 60 mil enkel resa för säsongens första gräsklippning. :)

Vem slår det?
 
I går strålande sol, i dag snöfall.

Ligger ca 8 cm nysnö över södra Norrbotten nu...
 
Per Eskilsson skrev:
Jag förstår din frustration (här är det shorts som gäller ;)). Men tänk så fina vintrar ni har. :)
Retsticka där;) men du har helt rätt, vintrarna är riktigt fina. Men jag börjar ledsna på vintrar, då är det väll bara att flytta utomlands som gäller, men det vill jag heller inte...:eek:
 
Nån som dragit fram klipparen än? Min södra sida växer ganska bra nu.
 
Nej hu! Då skulle det ju kanske bli tre gånger jag får klippa den här säsongen.
:cool:
 
Bor själv i skåneland; dagtempen ligger på kring 15 plusgrader men natten ligger änsålänge kring nollan. Så även om gräsmattan är lång och grön så får det vänta 2 veckor innan gräsklipparen åker fram. Dock är det läge för att lägga beställning på robotklipparen för i år.
 
Det har varit riktigt trevlig värme nu ett tag. :)

Ingen gräsklippning här än men det är inga problem att ge sig ner i marken och börja gräva diken iaf.
 
Nog sjutton måste man väl kunna så gräs i stockholmstrakten nu? Eller fryser fröna ihjäl om det blir minus?
 
MathiasS skrev:
Nog sjutton måste man väl kunna så gräs i stockholmstrakten nu? Eller fryser fröna ihjäl om det blir minus?
Beror på hur varmt ni har det. Är inte läget som avgör utan tempen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.