Jag kör med filosofin, att om det behövs förlängningsrör så lossnar inte det som ska lossna utan nåt annat som går sönder i stället.....
 
Remne skrev:
Jag kör med filosofin, att om det behövs förlängningsrör så lossnar inte det som ska lossna utan nåt annat som går sönder i stället.....
Den filosofin är nog klok men försök att skruva loss navmuttern på en bil utan förlängare. Jag fick använda 2m förlängare och hänga på röret när jag skulle göra det. Typ som att byta fälgar på bilar med centrumbult för hand 😃 Mutterknack underlättar detta kan jag säga 😃
 
D09: Liten gasbrännare kan fungera, men du får nog värma hyfsat länge, du ska se att ytan på metallen flammar i olika färger åtminstone(blå och grön typ), när man kör med gassvetsen så eldar på tills skiten är körsbärsrött.. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Inte ett skit, däremot blev det en schyst spelning med tre grymma band. Synd bara att gigen inte var topp :( Målade lite igår, det får räknas...
 
Akahigi
Skruvat renoveringsgips, städat garaget, monterat min nya metabo kap/ger, monterat takfläkt. Bra dag. Igår bar jag in ett ton parkett, sedan var kontorskroppen slut.
 
Monterat kommod i badrummet samt klammat lite rör, tog 8 år att få gjort trots man är rörmokare.


mvh
 
  • Gilla
mattetvilling och 3 till
  • Laddar…
Provkört nya högtryckstvätten, bytt ett gammalt dåligt eluttag och möblerat om i dotterns rum.

Imorgon ska jag plutta akrylfog i alla skruvhål, glipor och mellanrum som blev när jag satte lister i sonens rum.
 
Börjat fixa ny garagepanel. ;)
ImageUploadedByByggahus.se1394301020.776425.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Plockat ut lite sommarmöbler och rullat ut grillen.
Nu jävlar kommer sommaren:wow:
 
Nimajneb skrev:
Plockat ut lite sommarmöbler och rullat ut grillen.
Nu jävlar kommer sommaren:wow:
Har plockat småsten ur gräsmattan, som hamnat där i vintras och funderar: sommardäck eller inte sommardäck?
 
Har varit på Hem & Villa mässan och tittat på fönster till tillbygget :)
 
ullberg
alex86 skrev:
Börjat fixa ny garagepanel. ;)
Lite skugga på den viktigaste infon, en 346 xp(g)? Är det så att ni riktiga skogsägare hellre hänger kvar med den snarare än att byta till 550/560 xp(g)?

själv är det enda jag gjort på huset att rensa vattenlåset i duschen (höll på att bli stående badkar). Blev glatt överraskad att det inte luktade det minsta avlopp när jag rev ur det.

Utanför huset har jag även bytt däck på en av bilarna och rensat lite i nyponsnåren (helt sjukt vad taggigt det är!)
 
Städning, sopor, tippen.. Och massor av solsken..ahh..
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Flyttat de två plaststolarna från garaget till altanen på framsidan, lagt fårskinn i dem, druckit kaffe och tagit in fårskinnen.
Får flytta fram bordet och extrasttolarna också i morgon så att gästerna får sittplats.

Och så har brorsan, som programmerar JAS Gripen, läst problemet i badrummet: bygg en tunn vägg, 5 cm tjock, rakt upp vid toalettmuren så kan glasskivan göras rak och det blir inga spänningar.

Eller gör som på Viggen: borra småhål i skivan som en perforering som stoppar sprickorna. dock funkar inte det på härdat glas, men viggen var ju gjort i metall.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.