Vill bara tipsa er som tycker HC2 är för dyr att fibaro nu släppt light varienten.

Finns att förhandsboka hos en leverantör som annonserar här på forumet :)
 
OpiMaza
Har beställt en men frågan är om man har köpt grisen i säcken när den nu inte har LUA.
Nu är inte ja den som direkt kan LUA osv men kanske är en riktig begränsning?
 
Ingen LUA är en massiv begränsning!
 
Men kan vara en bra instegsmodell för de som inte har ork att pilla med lua :)
 
Mmmmm - njae. Alltså utan LUA så kommer du tvingas acceptera kraftiga begränsningar i styrreglerna. Du kommer inte ens klara av att skriva:

IF <aktuell-tidpunkt> BETWEEN '<start-tidpunkt>' AND '<slut-tidpunkt>'

Något som för övrigt är rätt svårt även med LUA (kan inte för min värld förstå varför Fibaro missat den funktionen), men utan kan du glömma i princip alla referenser till tidpunkter.
 
Något måste de ju göra för att även kunna sälja HC2, annars faller deras flaggskepp.
 
OpiMaza
Ok idag kom min HCL och jag har jobbat med den nästan hela kvällen.
Känner direkt att det troligtvis kommer att räcka gott och väl för mitt "normalbehov". En sak som jag dock tycker är helt galet är scenerna.
Ett exempel är att jag vill att mina lampor tänds en viss tid innan solen går ner, ja då finns inte det alternativet bara valet efter solnedgången. vem vill tända lampan 30 min efter solnedgången?
 
OpiMaza skrev:
Ok idag kom min HCL och jag har jobbat med den nästan hela kvällen.
Känner direkt att det troligtvis kommer att räcka gott och väl för mitt "normalbehov". En sak som jag dock tycker är helt galet är scenerna.
Ett exempel är att jag vill att mina lampor tänds en viss tid innan solen går ner, ja då finns inte det alternativet bara valet efter solnedgången. vem vill tända lampan 30 min efter solnedgången?
Japp, och det är just där man vill kunna använda LUA för att gå in och ändra sånt ... Har själv en HC2 men ska precis beställa en HC Lite till min pappa som han ska ha i stugan. Där blir den perfekt istället för en Telldus Net.
 
OpiMaza
KristoferL skrev:
Japp, och det är just där man vill kunna använda LUA för att gå in och ändra sånt ... Har själv en HC2 men ska precis beställa en HC Lite till min pappa som han ska ha i stugan. Där blir den perfekt istället för en Telldus Net.
jo jag vet det men det kan ju inte vara så svårt att kunna fixa för fibaro
 
OpiMaza skrev:
jo jag vet det men det kan ju inte vara så svårt att kunna fixa för fibaro
Eftersom de vill sälja även HC2 så kommer HCL vara bantad även i framtiden tror jag. Annars finns det ingen anledning att köpa en kontrollenhet för dubbla pengen.
 
OpiMaza
Nu menar jag att valt med att tända lyset INNAN solen går ner kan dom fixa inte LUA.
 
Det enda sättet du kan uppnå det är att ange andra koordinater för vart du lever. Säg att du placerar dig i London eller Paris istället - det bör ge dig den typen av förskjutning som du letar efter antar jag?
 
OpiMaza
Bamsefar skrev:
Det enda sättet du kan uppnå det är att ange andra koordinater för vart du lever. Säg att du placerar dig i London eller Paris istället - det bör ge dig den typen av förskjutning som du letar efter antar jag?
Jo men det känns lite väl galet för att få till det, just nu så duger det gott åt mig.
 
Bamsefar skrev:
Det enda sättet du kan uppnå det är att ange andra koordinater för vart du lever. Säg att du placerar dig i London eller Paris istället - det bör ge dig den typen av förskjutning som du letar efter antar jag?
Kan ju bli lite fel värden på temperatur och vind på hemskärmen.
 
Henke-el skrev:
Kan ju bli lite fel värden på temperatur och vind på hemskärmen.
Exakt. Men det blir lätt så om man snålar in...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.