Bytt router, alltid en pillig övning innan alla accesspunkter, servrar och fjärrstyrningar funkar igen.
 
Lyckats få elektrikern att placera dosorna som JAG ville och inte som han först hade tänkt sig. (Jag ville inte ha eluttaget i badrummet direkt i anslutning till strömbrytaren för belysning, utan hellre högre upp i anslutning till golvvärmereglaget).
Kunden har alltid rätt! :)
 
Akahigi skrev:
Hittade två sjyssta originalgolv -78 under laminatgolven:
[bild]
[bild]

Turligt nog har rejält med parkett beställts för att täcka över monstrositeten...
De är ju helt fantastiska! :)
 
Fått grävt provgrop #3, #4 och #5 för den nya infiltrationen.

Hittade till slut ett ställe där det inte var vatten och/eller tät lera en halvmeter under ytan. Två meter torr grus i sista hålet. :)

Inspektion i morgon..

Screen Shot 2014-03-05 at 16.57.17.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
verktygsgurun skrev:
Är det bara jag som får ont i pungroten när man läser om såna här olyckor ? 😄
Jag vill bara förtydliga att det inte var där det gjorde ont ;)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
-RB- skrev:
Jag vill bara förtydliga att det inte var där det gjorde ont ;)
ingen PLÄP, där då....... ;)
 
Carl_Elvis skrev:
De är ju helt fantastiska! :)
Ja i kanske en sekund, tur smaken är som baken;)
 
Körde 110mm hålsåg för dowlight till köket, med konstantelektronik. Lyckas träffa två skruvar. Jag släppte inte då det var ny bänkskiva under. Skriver med vänsterhanden nu och är förbaskat irriterad på mig själv. Kan dock röra allt även om den svullnat och gör ont. Förmodligen inget brutet, men skit vad handikappad jag känner mig:surprised:
PS försök styra musen med vänsterhanden ;)
 
Lämnat in anmälan och kontrollplan till byggnadskontoret. Jävla flum, finns ju inte en chans och veta om man har fyllt i rätt. Men för ändringar av tappvatten och avlopp i bef. badrum verkar det inte krävas så mycket så kanske går genom
 
Har byggt haki ställning!
Nu börjar tillbyggnaden av huset :)


P3050604.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Packat en kärra smockfull med sopsäckar och kört till tippen.

Imponerad av hur mycket man kan få in med lite vilja :)
 
Startat min Vera Lite och lyckats ansluta den första Fibaro-pucken. Nu ska jag bara koppla in ett par puckar till så att det går att göra något lite mer avancerat än att bara tända och släcka en taklampa från mobilen.
 
Bättringsmålat i källartoan efter mitt slabb med svart fog på vitmålade väggar. Sedan blev det minsann lite lek med tryck och pys till min fräs :)
 
Satt upp en potta till en spot i taket i badrummet. Sen brottades jag med 50 m 20mm PEX rör-i-rör i ett utrymme på ca 4 m2. Fick dragit ner 2 rör från badrummet på ovanvåningen till källaren. Drog dem i ett schakt som jag inte ville öppna på bottenvåningen så det var lite lirkande.
 
Pajjat nya glasväggen i badrummet :mad:

Eller rättare sagt, zombie-15-åringen större emot den med axeln. Lång spricka i hörnet. Fotat och skickat bilderna till entreprenören, så får vi klura ut en åtgärd för att snygga till och inte riskera att det händer igen.

Skulle ju inte vara glasvägg alls från början utan hade tänkt en låg vägg, men han som ritade det tänkte fel så efter påbyggnad av väggar fick den inte plats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.