Letar LED stripes med så lite mellarum mellan LEDsen som möjligt och kallvitt ljus 4k kelvin eller mer. Har även krav på 12v matning för då räcker det att IP-klassa trafon

Tror ni att man kommer skönja ljuspunkterna om man monterar en sådan stripe bakom 10mm mjölkvit plexi? Mitt mål är denna look, men jag kommer låta spegeln gå flush med kaklet (man få byta stripen underfrån bänkskivan om den går sönder).

image2_35dd674f15afafb9732599312196d942.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Se bara till att ha dimmer på den, eller det ingick kanske?
28w/meter, sen dubbla rader, blir sjukt starkt!
 
Tänkte försöka hitta en trafo som är dimmbar och IP klassat för badrum, förslag?

edit: Den mjölkvita plexin jag tänkte använda som diffuser äter upp lite ljus också
 
Redigerat:
Om ni vet någon glasmästare i Stockholmsregionen som är prisvärd och även kan göra blästringsjobbet så får ni gärna hojta till!
 
Du kan inte dimma på sekundärsidan då?
 
Sker inte alltid dimning av LEDs på sekundärsidan? Men du kanske menar en separat produkt som sitter efter trafon?
 
Nja, vissa leddrivers kan du ju dimma på primärsidan (230v) med en "vanlig" dimmer. Sen finns det ju andra som du kopplar på sekundärsidan, vanligtvis varianter med konstant spänning. Har själv en sån i mitt kök, till mina 5050-strips.
Dom till primärsidan är nog kanske lättare att hitta till badrum, det tråkiga är väl att driver och dimmer är dyrare...
Jag är dock lite osäker på min sak...
Har du kollat hos aliexpress vad dom har?
 
Ah, det är sant det finns det ju

Nej det har jag icke, jag tror att diffuser och det blästrade spegelglaset sväljer en del ljus, tänkte testa på tolv volt först och se hur det blir
 
Om den sitter på 12volt sidan så krävs det väll ingen klassning? Borde mao inte spela någon roll att det är för ett badrum
 
Nej, det har du rätt i.
 
Däremot får inte en 12v dimmer sitta i en dosa ihop med 230v vilket jag måste så får nog bli 230v dimmer i så fall
 
Vad tror ni om dessa dimensioner?

dimensioner.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


dimensioner_2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
nizzehult
5030 lyser ännu bättre och kan antigen köpas på rulle - kapa lagom längd själv - eller som jag köpte dem, i 50 cm längder. Finns även "waterproof". Köps på ebay för små pengar. Där finns även dimmers (sekundärsidan) som är billiga, i ditt fall kanske en RF-styrd skulle vara bra för då kan man bygga in den helt och bara använda en liten fjärr för dimning. Klassning på sekundärsidan behövs inte på 12V.
 
Redan köpt 5050 strippen ovan, 2100 lumen per meter räcker nog och blir över. Nu håller jag på att fundera på diffision samt hur jag ska komma åt ledsen om de går sönder. Vill nämligen montera spegeln permanent så jag kan få en snygg fog mellan kakel och spegel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.