ullberg
mycke_nu skrev:
Japp, helnöjd. Dubbdäcken lär för övrigt åka av i veckan. :)
Akta murarna i närområdet då, nu har du ju något som man faktiskt är värt att vårda! (Nej jag är inte alls avundsjuk...)
 
mycke_nu skrev:
Japp, helnöjd. Dubbdäcken lär för övrigt åka av i veckan. :)
och på åker odubbade året-runt däck, eller? :)
 
mycke_nu skrev:
Japp, helnöjd. Dubbdäcken lär för övrigt åka av i veckan. :)
Det går väl inte....det kommer minst en decimeter snö till...för veckan innan påsk är känt som "dyngavinter" här, där jag bor...
Jag byter mina efter påsk, fast jag åker ju dubbfritt...och på tal om det samt att hålla sig till ämnet måste jag ut o kolla min Fimet-mätare vad den säger om trycket i mina 235-65-17.....
 
Remne skrev:
Det går väl inte....det kommer minst en decimeter snö till...för veckan innan påsk är känt som "dyngavinter" här, där jag bor...
Jag byter mina efter påsk, fast jag åker ju dubbfritt...och på tal om det samt att hålla sig till ämnet måste jag ut o kolla min Fimet-mätare vad den säger om trycket i mina 235-65-17.....
normalprofil på 235'or, de sitter inte på volvon i din avatar ;)
 
  • Gilla
Klassson
  • Laddar…
thomasx skrev:
normalprofil på 235'or, de sitter inte på volvon i din avatar ;)
Ingen Volvo.....jag åker Audi och 235orna är GoodYear Ultragrip
 
Remne skrev:
Ingen Volvo.....jag åker Audi och 235orna är GoodYear Ultragrip
Jag bara retas lite ;) Med låter stort med 235or i 65 profil på en audi, eller är det en Q?
 
ullberg skrev:
Japp, även jag är riktigt nöjd. Plockade upp ett par svivelkopplingar (? stavn.) på tradera och satte en på min Airforce, något riktigt bra blev plötsligt ännu bättre!

Men tydligen ska MathiasS kommande inköp vara något av en dräpare, så har du ett decennium eller två kanske du kan få fatt på något ännu grymmare....

/U
Trevligt att folk är nöjda.

Ja har har förstått att man behöver lägga till en koppling. Du pratar om "svivlande" koppling. Betyder det att slangen lättare "snurrar runt" i kopplingen ifall man håller på och vrider munstycket åt olika håll? Alltså att det blir mer följsamt och lättare att jobba med?
 
Redigerat:
thomasx skrev:
Jag bara retas lite ;) Med låter stort med 235or i 65 profil på en audi, eller är det en Q?
:D....min bror har faktiskt en Volvo med 235/65.....jo, det är en Q5 jag åker i
 
Redigerat:
ullberg
Kekken skrev:
Trevligt att folk är nöjda.

Ja har har förstått att man behöver lägga till en koppling. Du pratar om "svivlande" koppling. Betyder det att slangen lättare "snurrar runt" i kopplingen ifall man håller på och vrider munstycket åt olika håll? Alltså att det blir mer följsamt och lättare att jobba med?
Ja, mellan handtaget och nippeln (som man mycket riktigt måste köpa till) har jag numer en extra del som roterar i alla leder. Det är på intet sätt nödvändigt men trevligt att ha, speciellt om man som jag har en billig och inte speciellt medgörlig slang.

/U
 
Remne skrev:
Det går väl inte....det kommer minst en decimeter snö till...för veckan innan påsk är känt som "dyngavinter" här, där jag bor...
Jag byter mina efter påsk, fast jag åker ju dubbfritt...och på tal om det samt att hålla sig till ämnet måste jag ut o kolla min Fimet-mätare vad den säger om trycket i mina 235-65-17.....
thomasx skrev:
och på åker odubbade året-runt däck, eller? :)
Typ, faktiskt. Friktionsdäck på sommaren.

Har en uppsättning att slita ut och här måste man ha dubbat på vintern eftersom ön är saltfri.

Som dom dom säger: Det bästa med Sverige är den gröna vintern som kallas sommar..
 
mycke_nu skrev:
Som dom dom säger: Det bästa med Sverige är den gröna vintern som kallas sommar..
Ja, det säger ju dessvärre en del om resten.... ;)
 
Haha, där gjorde jag mej visst skyldig till en Freudian Slip.

Det bästa med vädret i Sverige.. skulle det vara. :)
 
ullberg skrev:
Ja, mellan handtaget och nippeln (som man mycket riktigt måste köpa till) har jag numer en extra del som roterar i alla leder. Det är på intet sätt nödvändigt men trevligt att ha, speciellt om man som jag har en billig och inte speciellt medgörlig slang.

/U
Ok har beställt en PCL från Ebay nu. Får nog ta med den sen till handlarn så jag får rätt koppling sen. Är inte alls insatt i pneumatiska världen. Ska nog köpa ny slang också när man ändå är igång. Har en sån där billig PVC slang nu som nästan är helt stel när det är lite kallt ute. Gummislang är väl bättre och mer lätthanterlig antar jag.
 
Då har jag beställt en PCL Airforce. 707,00, amazon.co.uk. Priserna verkar ha gått upp.
 
Jesus_a2e432_532010.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.