99 943 läst · 331 svar
100k läst
331 svar
Förslag på bra luftpåfyllare?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 882 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 882 inlägg
Det går väl inte....det kommer minst en decimeter snö till...för veckan innan påsk är känt som "dyngavinter" här, där jag bor...mycke_nu skrev:
Jag byter mina efter påsk, fast jag åker ju dubbfritt...och på tal om det samt att hålla sig till ämnet måste jag ut o kolla min Fimet-mätare vad den säger om trycket i mina 235-65-17.....
normalprofil på 235'or, de sitter inte på volvon i din avatarRemne skrev:Det går väl inte....det kommer minst en decimeter snö till...för veckan innan påsk är känt som "dyngavinter" här, där jag bor...
Jag byter mina efter påsk, fast jag åker ju dubbfritt...och på tal om det samt att hålla sig till ämnet måste jag ut o kolla min Fimet-mätare vad den säger om trycket i mina 235-65-17.....
Trevligt att folk är nöjda.ullberg skrev:Japp, även jag är riktigt nöjd. Plockade upp ett par svivelkopplingar (? stavn.) på tradera och satte en på min Airforce, något riktigt bra blev plötsligt ännu bättre!
Men tydligen ska MathiasS kommande inköp vara något av en dräpare, så har du ett decennium eller två kanske du kan få fatt på något ännu grymmare....
/U
Ja har har förstått att man behöver lägga till en koppling. Du pratar om "svivlande" koppling. Betyder det att slangen lättare "snurrar runt" i kopplingen ifall man håller på och vrider munstycket åt olika håll? Alltså att det blir mer följsamt och lättare att jobba med?
Redigerat:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 882 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 882 inlägg
Ja, mellan handtaget och nippeln (som man mycket riktigt måste köpa till) har jag numer en extra del som roterar i alla leder. Det är på intet sätt nödvändigt men trevligt att ha, speciellt om man som jag har en billig och inte speciellt medgörlig slang.Kekken skrev:
/U
Remne skrev:Det går väl inte....det kommer minst en decimeter snö till...för veckan innan påsk är känt som "dyngavinter" här, där jag bor...
Jag byter mina efter påsk, fast jag åker ju dubbfritt...och på tal om det samt att hålla sig till ämnet måste jag ut o kolla min Fimet-mätare vad den säger om trycket i mina 235-65-17.....
Typ, faktiskt. Friktionsdäck på sommaren.thomasx skrev:
Har en uppsättning att slita ut och här måste man ha dubbat på vintern eftersom ön är saltfri.
Som dom dom säger: Det bästa med Sverige är den gröna vintern som kallas sommar..
Ok har beställt en PCL från Ebay nu. Får nog ta med den sen till handlarn så jag får rätt koppling sen. Är inte alls insatt i pneumatiska världen. Ska nog köpa ny slang också när man ändå är igång. Har en sån där billig PVC slang nu som nästan är helt stel när det är lite kallt ute. Gummislang är väl bättre och mer lätthanterlig antar jag.ullberg skrev:
Då har jag beställt en PCL Airforce. 707,00, amazon.co.uk. Priserna verkar ha gått upp.