Snablis skrev:
Hej.
Är det ngn som testat dörrsensorn från "Vision"?
Behöver ganska många och har Fibaros sen tidigare.
Det är endast öppen/stängd-funktionen som är intressant och inte det extra som kommer med Fibaros (typ Dallas-sensorn)
Gör den jobbet lika bra?

PS. Eller Philiotechen för den delen, den har ju lite annat "godis" också....?!
Jag kör Philio 4 in 1 multisensor med vera lite. Veran kan i nuläget inte skilja på door och motion. Ska tydligen lösas i kommande uppdatering.
Vilken controllers kör du? Använder du detta som larm?
/andreas
 
hek skrev:
Tyvärr kan man inte styra utgångarna oberoende av ingångarna.
Det var som sjutton. Har inte fördjupat mig i produkten då jag ännu inte använder någon. Replikerar utgångarna bara ingångarna för att t.ex. koppla efter en IR-deckare som kopplas vidare till ett larm?
 
Syversen skrev:
Det var som sjutton. Har inte fördjupat mig i produkten då jag ännu inte använder någon. Replikerar utgångarna bara ingångarna för att t.ex. koppla efter en IR-deckare som kopplas vidare till ett larm?
Det är ju sjukt tråkigt, framgår ju inte i beskrivningen direkt.

Kan man använda rgbw controllern istället? Tänkte styra FTXen via å potentialfria ingångar.
 
Kan man förresten "koppla ihop" två grupper av lampor med 2st Aeon switchar?

Jag har fönsterlampor i kök och vardagsrum som styrs av olika brytare idag och tänker styra dem med knapp och timer...
Tack på förhand
 
Clabbefix skrev:
Den loggar till usb...

[bild]
Med enbart din lilla last, så är det något skumt någon annan stans. 37 devices är mindre en 1/3-del av vad jag har, och sedan har jag nog 13 appar om jag minns rätt i min Vera Lite.

Det känns som om du har några devices som inte syns/fungerar eller så har du installerat och avinstallerat några appar som inte rensat ordentligt efter sig.

Jag skulle tro att du har en backup - har du inte det, så ta en. Gör sedan total reset och läs in backupen igen = du bör vara tillbaka på noll, men utan problemen?
 
hek skrev:
Om du kompletterar med en (eller två) magnetbrytare kan du veta om dörren är stängd eller fullt öppen.
Sant, man skulle kunna sätta en i "taket" också för att vara säker på att porten inte hamnat i ett mellanläge.

Funderar på att sätta en dörrsensor till framtida larmet nertill så får man även larmfunktion till porten.
 
Bamsefar skrev:
Med enbart din lilla last, så är det något skumt någon annan stans. 37 devices är mindre en 1/3-del av vad jag har, och sedan har jag nog 13 appar om jag minns rätt i min Vera Lite.

Det känns som om du har några devices som inte syns/fungerar eller så har du installerat och avinstallerat några appar som inte rensat ordentligt efter sig.

Jag skulle tro att du har en backup - har du inte det, så ta en. Gör sedan total reset och läs in backupen igen = du bör vara tillbaka på noll, men utan problemen?
Har du dryga 100 devices i din VL bör mina 50 devices + plugins vara lugnt. Ska nog även jag följa ditt råd och göra en reset. Det blir ju en del labbande när man är grön så gott att få rensat bort lite. :)
 
Det skall erkännas att jag just nu försöker hitta "breaking point" för min Vera Lite. Delvis har jag också funnit lite minnesproblem och liknande. Men mycket kommer ned till att logga till USB minne, både Vera och Data Miner.

Om man använder PLEG så måste man vara ytterst nogran med sin kod och inte lämna skräp efter sig.

Samma sak med Gcal och VS.

Rent generellt gäller alltså: Rensa och se till att rensa rätt och ordentligt. Då verkar det hålla.

Det sagt, min Vera startas om en regelbundet med flit (alltså jag skickar en reboot klockan 02.00). Jag tror det är varje natt just nu, men det kan vara natt till Söndag också - brukar pendla fram och tillbaka med detta för att just testa.
 
Min LUUP startar om varje natt runt 02:00 men misstänker att det har med nattlig "heal" att göra.
 
Redigerat:
Nattlig "heal" - hmmm den känner jag inte till... Måste kolla hemma lite mera noga tror jag...
 
Någon som använt flood sensor med koppling till automatisk avstängning av inkommande vatten?
 
Freddan101 skrev:
Min LUUP startar om varje natt runt 02:00 men misstänker att det har med nattlig "heal" att göra.
Nattlig heal? Det får man väl om man tar bort en enhet utan att exkludera den ur nätet?

Dvs nätet tycker att det fattas en enhet och kör en rundringning lite kors och tvärs för att se om det kan hitta den förlorade enheten.
 
Nyfniken skrev:
Nattlig heal? Det får man väl om man tar bort en enhet utan att exkludera den ur nätet?

Dvs nätet tycker att det fattas en enhet och kör en rundringning lite kors och tvärs för att se om det kan hitta den förlorade enheten.
Eller om man har en eller flera batteridrivna enheter...
 
hek skrev:
Eller om man har en eller flera batteridrivna enheter...
Gör den en nattlig heal bara för att en av enheterna går på batteri?!
 
Min vera gör en nattlig heal varje natt, har inga batteridrivna enheter.
Tror det kan har att göra med att jag har vissa enheter som bara kommunicerar direkt med veran?
Får nämligen detta i loggen:

ZW_Send_Data node 4 NO ROUTE (nil) <0x2b7a5680>
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.