Det är mycket bra med CD tycker jag, har det nu och ska ha det i mitt nya hus, dock blir det inte roligare att städa iallafall, men enklare. Har dock en vanlig i köket att röja med efter varje måltid då jag utfodrat mina 2 tigrar ;)
 
På jobbet har vi centraldamsugare. Det är jättebra, det enda som är jobbigt tycker jag är förvaringen av den långa slangen. Den tar en enorm plats!
Men det positiva överväger nog ändå!
 
Monterade för ett antal år sedan själv en centraldammsugare. Detta var i ett enplanshus så ledningarna drogs uppe på vinden och ner i garderober. Funkade helt ok. Hade även en lös sk. föravskiljare vilken normalt anvädes i garaget för städning runt mina snickerimaskiner. Avskiljaren var även kanon att suga upp 1000 legobitar vid röjning av barnens rum ;).

Håller nu på att renovera ett trevåningshus och kommer där sätta in centraldammsugare igen. Tänk bara vad skönt att slippa släpa en dammsugare i trappen. Bara en slang på varje våning.
 
Finns det någon här som är missnöjd med sin centraldamsugare?
Verkar som att alla är rörande överens om att det är bra att ha.
 
Inte jag men mina grannar... utblåset dånar ::)
 
FredrikB skrev:
Inte jag men mina grannar... utblåset dånar  ::)
Det hade vi hört talats om, men vårt utblås ca 4 meter från en Univac Millenium är nästan knäpptyst. Bara ett stilla sus kommer ut. Kan bero på att det sitter en ljuddämpare mellan maskin och utblås. Har inte alla det?

/Fredrik(B2)
 
Ljuddämpare är tyvärr "option" ;) Vår kostade ca 40 euro, rätt mycket pengar för ett plaströr med skumplast i, men det funkar kanonbra!
 
AndersG skrev:
Ljuddämpare är tyvärr "option" ;) Vår kostade ca 40 euro, rätt mycket pengar för ett plaströr med skumplast i, men det funkar kanonbra!
Säkert inte vilken skumplast som helst ;D
Tror att vår ingick i priset. Jag hade aldrig betalt 400 spänn för den iaf...

/Fredrik
 
Igentligen kan man använda vilken ljuddämpare som helst. Det är ju på utloppssidan av sugenheten man placerar den. Lite beroende på hur den är monterad synlig eller ej....... varför inte en skrotad ljuddämpare från bil eller ett utlopp av spirorör & dämpare ???
 
Elegant lösning Immobil!

Och vipps hade centraldammsugaren blivit en vardagsrumsmöbel ;D
 
Immobil skrev:
Eller varför inte en sådanhär: [länk]   :D ;D
Trorattdenelitedyrareän 400 riksdaler...

;D
 
FredrikB_Viby skrev:
Trorattdenelitedyrareän 400 riksdaler... ;D
::) Stil & finess får kosta... ;D
 
Charlie skrev:
Kan man inte ha utblåset inomhus? Med ett bra filter slipper man då ju både värmeförluster och inkommande pollen...
då försvinner ju hela iden med att ha CD då kan man ju lika gärna ha en vanlig "dammuppvirvlare"........eller
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.