Kan man sälja en gammal fallfärdig lada för virkets skull? Den är ju från 1800-talet.
Agneta
 
Prova! Kostar typ 40 spänn på blocket.
 
Precis, det finns alltid galna heminredare i Stockholm som gärna vill få tag på gamla patinerade brädor från t.ex lador.
 
Är det grova balkar, så finns det ju folk som vill ha det i taket.....
 
Pelpet, vad menar du? 40 spänn för hela byggnaden eller?
 
Wagneta skrev:
Pelpet, vad menar du? 40 spänn för hela byggnaden eller?
Att lägga ut en annons på blocket tror jag..
 
Precis, tror en annons på blocket, bygg & trädgård, kostar 40:-

När det gäller priset på ladan är det väl bara att dra till med något. 15000:- kanske? Får du den såld så är det bara att vara nöjd. Får du inget svar på 2-3 veckor kan du ju sänka priset till 5000:-. Svårt att säga ett pris på en hög 1800-talsvirke.
 
Jo ok, nu fattar jag......jag ska nog testa det.....men saken är ju att den som köper den får riva den också....helst innan den faller. Man kan ju alltid testa.....tack för svaret.....Agneta
 
Det går sälja allt som folk köper ;)
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Jag har mer än en gång fått "skräp" bortkört mot betalning via blocket. När jag rev ut ett badrum från början på 70-talet så lyckades jag sälja en del prylar som jag hade räknat med att få köra till tippen. Badkaret fick jag en femhundring för - köparen bodde i hyreslägenhet och ville ha ett badkar, men ville inte investera pengar i ett nytt. WC-stolen fick jag 250:- för - köparen hade en likadan stol som var trasig och behövde reservdelar. Kommoden och spegelskåpet fick jag två flaskor vin för.
 
  • Gilla
Wagneta
  • Laddar…
Du kan prova "skänkes mot bortforsling"....sen räknar du tiden det tar för dom, mot att göra det själv... då har du "tjänat" en bra slant....arbetstid, hyra av släpvagn mm mm ;)
 
  • Gilla
Wagneta
  • Laddar…
Hej, du kan kontakta mig på claes.baud@gmail.com . Har gjort några såna projekt och har referenser. Mvh Claes
 
  • Gilla
CillaLindberg och 1 till
  • Laddar…
Handlar om att hitta rätt balans i arbete vs värde för både den som vill bli av med ladan och den som gör jobbet. Man måste titta och komma överens.
 
  • Gilla
Wagneta
  • Laddar…
Claes Baud skrev:
Handlar om att hitta rätt balans i arbete vs värde för både den som vill bli av med ladan och den som gör jobbet. Man måste titta och komma överens.
Instämmer!
Jag rev en timmerlada i somras, och vår överrenskommelse var att jag rev och forslade bort allt mot att jag fick materialet gratis. Du behöver givetvis inte skänka materialet, men tänk på att det kostar mycket i pengar och arbete om ni ska forsla bort det själva, så låt någon byggtok göra jobbet åt er istället :)
Dessutom kommer det fina virket till användning någon annanstans!
 
  • Gilla
Wagneta
  • Laddar…
Ja, det är ju det som är det största problemet.....att riva den......men om det kommer en riktigt jädrans snöstorm, så kanske den drar med sig ladan...hehehe....nä, det vill jag inte...bara skojar....
Men jag orkar inte riva den....därför tror jag också att jag inte kan begära så mycket pengar för virket, fast jag vet att det är åtråvärt av vissa.....
Jag tycker det är synd att slänga gammalt fint virke...i alla fall så här gammalt....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.