Har kört den nya byggahus-appen ett tag nu och har samlat på mig några synpunkter:

- Mindre plats per sida, för mycket luft.

- Bakåtknappen på telefonen är ologisk. Ett val i huvudmenyn borde generera ett hopp så att bakåtknappen går tillbaka till huvudmenyn. Men det finns egentligen ingen huvudsida vilket gör det svårt...det bara blir så att man ibland hamnar i valet "Forum" när man startar appen. Det är bara när man öppnar ett forum som bakåtknappen fungerar intuitivt.

- När man trycker på knappen längst upp för att välja sida dyker en en märklig fyrkantig symbol (knapp) som gör att jag blir utloggad. Den borde ligga under menyknappen istället.

- Den har svårt att bestämma sig för vilket språk som ska användas i menyerna, den växlar friskt mellan t.ex "Subscribed" och "Favoriter".

- Favoriter, eller Subscribed, har en väldigt otydlig fetmarkering av forum där det finns olästa inlägg. I listan under för inlägg som man deltagit eller abonnerar på är fetmarkeringen kraftigare.
Dessutom, efter att ha läst alla inlägg så ändras inte den svaga fetmarkeringen när man backar upp. Den ändras bara om man aktivt väljer menyvalet för att markera alla inlägg som lästa.

- Och på tal om funktionen att markera alla inlägg som lästa, valet "Mark forum as read". Dels kommer det upp en vansinnigt onödig fråga, och dels lyder frågan "Are you sure to mark the entire forum as read?". Vadå entire? Man får samma fråga ifrån Forum-listan, har inte vågat prova vad den gör...
 
Redigerat:
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Håller med :thumbdown:
Den gamla var mycket mycket bättre (y)
 
Ja appen är mycket dålig. Gamla var mycket bättre.

Svårt att söka.
Kan inte lägga in nytt ämne
 
Bo.Siltberg skrev:
Har kört den nya byggahus-appen ett tag nu och har samlat på mig några synpunkter:

- Mindre plats per sida, för mycket luft.

- Bakåtknappen på telefonen är ologisk. Ett val i huvudmenyn borde generera ett hopp så att bakåtknappen går tillbaka till huvudmenyn. Men det finns egentligen ingen huvudsida vilket gör det svårt...det bara blir så att man ibland hamnar i valet "Forum" när man startar appen. Det är bara när man öppnar ett forum som bakåtknappen fungerar intuitivt.

- När man trycker på knappen längst upp för att välja sida dyker en en märklig fyrkantig symbol (knapp) som gör att jag blir utloggad. Den borde ligga under menyknappen istället.

- Den har svårt att bestämma sig för vilket språk som ska användas i menyerna, den växlar friskt mellan t.ex "Subscribed" och "Favoriter".

- Favoriter, eller Subscribed, har en väldigt otydlig fetmarkering av forum där det finns olästa inlägg. I listan under för inlägg som man deltagit eller abonnerar på är fetmarkeringen kraftigare.
Dessutom, efter att ha läst alla inlägg så ändras inte den svaga fetmarkeringen när man backar upp. Den ändras bara om man aktivt väljer menyvalet för att markera alla inlägg som lästa.

- Och på tal om funktionen att markera alla inlägg som lästa, valet "Mark forum as read". Dels kommer det upp en vansinnigt onödig fråga, och dels lyder frågan "Are you sure to mark the entire forum as read?". Vadå entire? Man får samma fråga ifrån Forum-listan, har inte vågat prova vad den gör...
Det låter som du pratar om Byggahus appen på en android enhet (inte en iPhone).

1. Den ny android appen är optimerad för nyare androidlurar som har högupplösta skärmar och för surfplattor, därav det luftigare utseendet.

2. Bakåt-knappen är "smart". Har man kommit in i en tråd från t ex Olästa, Senaste, Deltagit eller Favoriter så kommer man tillbaka till dessa listor. Men om man kommer in via en forumstartsida t ex El så kommer man tillbaka till den.

3. Utloggningsknappen ser ut som en dörr med en pil i ligger till höger när man befinner sig högst upp i appens hierarki. Ligger den över något annat alternativ på din telefon?

4. Språket är en salig röra, jag vet, inte bra.

5. Var inte rädd för att använda Markera som läst men tänk på var du befinner dig (vilket forum) när du klickar på knappen.

Skärmdumparna är tagna med Samsung Note 3.
 
  • 1391372863302.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1391372925718.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claesk skrev:
Ja appen är mycket dålig. Gamla var mycket bättre.

Svårt att söka.
Kan inte lägga in nytt ämne
På vilket sätt är den svår att söka med?

Vilken app, operativsystem och telefon använder du? Byggahus appen på android på en xxx-telefon?
 
Det ska finnas en penna som symboliserar Nytt ämne högst upp på alla forumstartsidor. Så här ser den ut.

Mobilsajten är enklare att använda i det här avseendet eftersom vi där har en tydligare Nytt ämne-knapp både på forumstartsidor och inne i forumtrådar.
 
  • 1391373877270.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja jag kör Android på en Samsung SII.
Pennan för nytt ämne dyker bara upp om jag lägger luren på sidan, men det gör inget för det finns ju med i menyvalet.
Loggautdörren kunde ni också enbart lägga i menyn så man ser i klartext vad den gör.
Antar att bakåtknappen är smartare än jag, för jag gör fortfarande misstag... :screwy:
 
Tyvärr kan vi inte konfa vår egen app särskilt mycket eftersom vi inte har tillgång till källkoden. :(

Men tack för feedbacken, dags att plocka fram "gamla" S2an och testa lite på den. Tänk va utvecklingen går fort den är ju bara typ 2 år gammal.

Ps. Har hört att samsung s4 är en populär telefon, om du inte vill ta steget över till en tjusig iphone. ;)
 
Jag får sälla mig till de som tycker att uppgraderingen är ett par steg tillbaka. Har en Samsung S4 och stör mig mycket på att man numera endast ser fyra ämnen på en skärmbild om när man väljer Senaste. Dessutom har man ingen aning vad träden handar om eftersom man får upp början på det sista inlägget i tråden.

Upplever även att den nya versionen är buggigare än tidigare. Händer ofta att jag får stänga ner hela appen och starta om den för att kunna ladda om inläggen under Senaste. Använder appen mycket mer sällan nu än tidigare på grund av att jag upplever den som sämre. :(
 
Jag måste erkänna att jag personligen nästan slutat använda appen sedan vi lanserade mobilsajten i november. Mobilsajten tycker jag är enklare än appen helt enkelt.
 
AnneFi
Nya appen är precis som Tapatalk. Inte något vidare bra alls. Jag tyckte den gamla Var mycket bättre. Har en samsung galaxy s4
 
Jag som i princip endast använder mobilappen kan inte dra mig till minnes att jag sett någon info om en mobilversion av byggahus.se, den ska jag genast testa såklart. :)
Kör med en Samsung galaxy note (den första).
 
Per Eskilsson skrev:
Jag måste erkänna att jag personligen nästan slutat använda appen sedan vi lanserade mobilsajten i november. Mobilsajten tycker jag är enklare än appen helt enkelt.
Om du menar den "site" man får upp om man väljer "Start" i appen så är den verkligen inget alternativ.
Seg som sirap och full med reklam. Funktionellt verkar den inte funka på Samsung SII heller - ingen feedback på knapptryckningar, menyn går inte att skrolla.
 
Väljer jag start i appen och försöker lägga in nytt ämne. Då måste jag logga in igen. Fast jag redan är inloggad i appen. Men det går inte. Fel lösenord.
 
Claesk skrev:
Väljer jag start i appen och försöker lägga in nytt ämne. Då måste jag logga in igen. Fast jag redan är inloggad i appen. Men det går inte. Fel lösenord.
Tanken med "Start" i den nya appen på Androidtelefoner är att man ska kunna läsa vårt redaktionella material. Med på köpet får man också tillgång till resten av vår mobilsajt som också innehåller forumet. Tyvärr har vi inte single sign on mellan appen och mobilsajten så det innebär att man måste logga in på nytt. Men att du inte kommer in med samma lösenord låter däremot konstigt. Kan du ha råkat skrivit fel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.