Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Är det en skarv för att golvet är flytande eller är det av annan anledning?
Kan det inte vara så att du har gett sken av att du ändå skulle byta golvet även om det inte fanns något fint under? Så hantverkaren försökte ta ett så säkert kort som möjligt och tog mitt i ett golv för att kunna se, under den skarven du visar dat kan det ha varit en gammal skarv som inte gått att utvärdera resten av golvets skick på.

Tänk dig då att se din min när du får beskedet att det underliggande golvets skick ej är brukbart när det ovanpåliggande redan är uppbrutet.

Gör det själv nästa gång!
 
Vi kör med arbetstid, restid, KM ersättning, startavgift för Bil och varje påbörjad timme faktureras som en hel, sen som lök på laxen skriver vi 30 minuter administrationstid för fakturering/start av order etc.
 
Jag skulle aldrig betala för en konsultation som innebar ett uppborrat hål mitt i golvet utan att entreprenören hade kommunicerat med mig först ang tilltaget. Det låter inte fackmässigt. Dock håller jag med om att tidredovisningen inte är felaktig.
 
TS är ett Troll, det är inte möjligt att en normal människa kan uppföra sig på detta vis. Historien förändras hela tiden och vi har inga bevis för det TS påstår.

Jag hoppas att hantverkaren skickar dig till inkasso så du får lära dig den hårda vägen, om det mot förmodan är sant
 
Kan ju vara så att han har berättat att ta hålet där är det ultimata
 
OpiMaza
Listos89 skrev:
Hej thomasx,

Jag har haft en hantverkare på kostnadsfri konsultation där vi har diskuterat mina golvmöjligheter. Punkt.
Jag har anlitat samma hantverkare för att kolla möjligheten om att slipa mitt golv eller se om jag hade golv under mitt översta golv. Punkt.

Mitt golv är mitt originalgolv, det bör en yrkesman kunna se, pga skicket, materialet etc. Även enkelt för en yrkesman att se att det ej går att slipa pga tunt ytskick, spikar etc. Hantverkaren borrade i mitt golv trots detta och gjorde mig ej ngn "rimlig nytta" enligt Konsumenttjänstlagen:

Näringsidkarens skyldighet att avråda

6 § Om en tjänst med hänsyn till priset, värdet av föremålet för tjänsten eller andra särskilda omständigheter inte kan anses vara till rimlig nytta för konsumenten, skall näringsidkaren avråda honom från att låta utföra tjänsten.

Att borra i mitt golv i jakten på undre golv är lite kontigt då mitt är ett originalgolv, eller? Bör ju inte finnas ngt under.

Detta är fastställt nu, sedan följer detta:

7 § Har näringsidkaren åsidosatt vad som åligger honom enligt 6 § och finns det starka skäl att anta att konsumenten i annat fall hade avstått från att beställa tjänsten eller hade avbeställt den, har näringsidkaren inte större rätt till ersättning än han skulle ha haft, om konsumenten hade avstått från att beställa tjänsten eller hade avbeställt den.
För kostnader som inte ersätts enligt första stycket har näringsidkaren dock rätt till ersättning i den mån konsumenten annars skulle gynnas på ett oskäligt sätt.

Han bör ha sett på mitt golv vid första Konsultation, konstaterat att det är ett originalgolv/ej slipbart/ej golv under och kunnat avråda mig från att anlita honom med denna info till hands.

Istället har jag anlitat honom i blindo då han har förvillat mig i sin yrkesroll och godtrogen som man är har man blivit felaktigt fakturerad med ett tredubbelt belopp.

Vad tros, det bör funka som argument?
:)
Svaret på din fråga: NEJ
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
cecar33 skrev:
TS är ett Troll, det är inte möjligt att en normal människa kan uppföra sig på detta vis. Historien förändras hela tiden och vi har inga bevis för det TS påstår.

Jag hoppas att hantverkaren skickar dig till inkasso så du får lära dig den hårda vägen, om det mot förmodan är sant
Ja, hur man än vrider och vänder på det ligger det nog inte mycket sanning bakom. TS har ju så klart samma intresse att lura oss som hantverkaren för att försöka hitta och få rätt.
 
Listos89 skrev:
[bild]
För att göra ett avbrott i den tråkiga stämningen så kan jag meddela att jag ibland för skojs skull brukar göra en google-bildsökning på bilder som dyker upp. I resultatet på denna fick man en något mindre väntad träff :) Sökningen skall göras på kommenterad bild, ej ursprungsbild.
 
bonnier skrev:
För att göra ett avbrott i den tråkiga stämningen så kan jag meddela att jag ibland för skojs skull brukar göra en google-bildsökning på bilder som dyker upp. I resultatet på denna fick man en något mindre väntad träff :) Sökningen skall göras på kommenterad bild, ej ursprungsbild.
Är nyfiken, vad fick du för resultat?
 
rice skrev:
Är nyfiken, vad fick du för resultat?
bildsök.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • bildsök.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vill ge TS rätt i en sak. Hantverkare är ofta otydliga med MOMS. Nu har jag lärt mig att man måste fråga om MOMS ingår. Min uppfattning är att lager kräver att MOMS ingår i det pris man uppger till privatpersoner, men kan ha fel.
 
Vaf-n!!

Håller ni fortfarande på!?

Jag kommer idag inte engagera mig i denna tråd, känner att jag gjorde tillräckligt igår.

Jag har också kommit fram till att TS måste driva med oss, ingen normal människa kan med så många emot sig fortsätta försöka hitta på nya argument för att få slippa betala.

TS: du har gjort det bra. Du lyckades få mig väldigt frustrerad iaf men det är dags att lägga ner nu. Ämnet är uttömt. Det var kul så länge det varade.
 
Jag undrar om det ligger någon sanning i att hantverkaren borrat hål mitt i golvet? Man väljer väl inte att borra mitt i golvet om golvet skall slipas om? Och i vilket fall som helst hade jag som kund stoppat hantverkaren och frågat "varför borra mitt i golvet" jag är ju inte säker på att jag skall byta det. Skulle vilja se en bild på hålet, bilden skall visa hålet på håll så vi kan se hur i rummet det är placerat.
Kan TS lägga upp en bild?
Är så fallet kan jag tycka att det var korkat gjort av hantverkaren att borra mitt i golvet.
 
Hej allihop!

Jag kan meddela att det har blivit ett lyckligt slut på historien! Jag blev upringd av Hantverkaren i morse och fakturan är numera riven och jag krävde rimlig ersättning(3000) för skadan i golvet vilket han gick med på. Då han inte ville hamna i en större tvist.

Argumentationen med stöd av lagparagraferna och konsumentverket fungerade utmärkt. Jag kunde snabbt komma med motargument då de flesta för- och emotargument redan hade tagits upp på denna tråd. :)

Så nu känns det bättre igen, man har fått lära sig en hård läxa alla gånger. Tog ju mycket kraft att argumentera för min ståndpunkt med hantverkaren.

Jag kommer att följa era råd kring vad man ska fråga vid nästa tillfälle man fixar hantverkare, så att man inte råkar i samma situation igen. (y)
 
Listos89 skrev:
Hej allihop!

Jag kan meddela att det har blivit ett lyckligt slut på historien! Jag blev upringd av Hantverkaren i morse och fakturan är numera riven och jag krävde rimlig ersättning(3000) för skadan i golvet vilket han gick med på. Då han inte ville hamna i en större tvist.

Argumentationen med stöd av lagparagraferna och konsumentverket fungerade utmärkt. Jag kunde snabbt komma med motargument då de flesta för- och emotargument redan hade tagits upp på denna tråd. :)

Så nu känns det bättre igen, man har fått lära sig en hård läxa alla gånger. Tog ju mycket kraft att argumentera för min ståndpunkt med hantverkaren.

Jag kommer att följa era råd kring vad man ska fråga vid nästa tillfälle man fixar hantverkare, så att man inte råkar i samma situation igen. (y)
Ta inte illa upp nu men jag tror att du ljuger.
Skulle hantverkaren ha gått från att vägra kreditera reskostnaden till att riva hela fakturan och sen ge dig 3 papp i skadestånd?
Med dina argument?

Jag kanske är dum i huvudet men det funkar fan inte så i riktiga världen!
 
  • Gilla
Goteborg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.