Dede77 skrev:
Ska under kommande dagar koppla in en Philio Tech puck (2x1.5kW med energimätning).
Har vid knappen fas, tändtråd och nolla framdraget. Kommer enbart använda en kanal till en början i alla fall.
Hur ska jag koppla in den. Blir inte 100 klok på deras inkoppling
[bild]

S2 och S1 är ingångar för knappar (gissar att återfjädrande är optimalt). No1 och No2 är dina utgångar, där får du ut fas när reläerna är slutna. Fas ansluter du på L och nolla på N. Använder du en kanal kopplar du rimligtvis in din lampa eller annan förbrukare på No1 och styr denna med en knapp ansluten på S1.


// Joakim
 
Då är jag inte helt fel på det här:
Fas in på L samt nuvarande ingång på knappen.
Nolla in på N
Tändtråd ut på No1 och/eller No2

Nuvarande tändtrådsutgång från knapp ska då in på S1 resp S2
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
DrLaban skrev:
PSM01 skal i følge smarthus.info inneholde en nyere chip og skal bruke mindre batteri enn eldre sensorer.

Pluss med Aoen Multisensor er at den kan kjøres på external power, og den gir 360-grader coverage hvis den monteres i tak.

Vurderer å bestille en PSM01 for testing.
Testar du en PSM01 får du gärna återkomma med hur den funkar.
 
Will do :)
 
Någon som vet hur puckarna reagerar om man inte har återfjädrande knapp.
Insåg igår att de vi har inte går att komplettera med fjäder (i alla fall inte utan speciallösning).

Gärna feedback på om mitt tankesätt med inkopplingen stämmer. Paketet hämtas ikväll och brukar inte kunna hålla mig många minuter innan det ska kopplas in :)
 
Tänkte höra i denna tråd finns det nåt intresse att dra igång ett samköp på Fibaros prylar?
Tänkte om jag skulle starta en samköps tråd på lite wallplugs, sensorer och switchar.
Sen låta det gå några veckor eller en månad för att sen sammanställa och skicka ut en offert förfrågan till samtliga som säljer dessa :)?
 
OpiMaza
KumlaEkeby skrev:
Tänkte höra i denna tråd finns det nåt intresse att dra igång ett samköp på Fibaros prylar?
Tänkte om jag skulle starta en samköps tråd på lite wallplugs, sensorer och switchar.
Sen låta det gå några veckor eller en månad för att sen sammanställa och skicka ut en offert förfrågan till samtliga som säljer dessa :)?
Jag kan vara på
 
Jag är med på samköp, har precis installerat en Vera controller och har inga enheter :)

Som helt ny med Vera så är det UI6 som gäller för mig... Hoppas det inte är för många barnsjukdommar. Provade att instalera DSC larm plugin:et och det verkar fungera...IR-detektorerna dyker upp som enheter iallafall :)
 
Är gärna med på samköp lite beroende på var vi hamnar prismässigt. Starta en separat tråd så kör vi vidare med diskussionen där.
 
Er det mulig å trigge en scene i Vera når skärmen på min mac går i sleepmode, og når den blir aktiv igjen?
 
OpiMaza skrev:
Jag kan vara på
Seflora skrev:
Jag är med på samköp, har precis installerat en Vera controller och har inga enheter
Som helt ny med Vera så är det UI6 som gäller för mig... Hoppas det inte är för många barnsjukdommar. Provade att instalera DSC larm plugin:et och det verkar fungera...IR-detektorerna dyker upp som enheter iallafall
Freddan101 skrev:
Är gärna med på samköp lite beroende på var vi hamnar prismässigt. Starta en separat tråd så kör vi vidare med diskussionen där.
Kanon då startar jag en separat tråd senare under kvällen :). Meddelar i den här tråden när den är uppe!
 
  • Gilla
Freddan101
  • Laddar…
DrLaban skrev:
Er det mulig å trigge en scene i Vera når skärmen på min mac går i sleepmode, og når den blir aktiv igjen?
Det borde ju gå att använda en Wall Plug och mäta energiförbrukningen och på så sätt trigga scener.
 
  • Gilla
KumlaEkeby
  • Laddar…
Akahigi
iSnobben skrev:
Det borde ju gå att använda en Wall Plug och mäta energiförbrukningen och på så sätt trigga scener.
Finns inte Eventghost för Mac? Med den så borde det ju gå att skicka ngt till Veran.
 
iSnobben skrev:
Det borde ju gå att använda en Wall Plug och mäta energiförbrukningen och på så sätt trigga scener.
Det kan være en mulighet, men f.eks. Eventghost som er nevnt over her hadde vært smidigere. Eventghost finnes desverre ikke for mac :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.