Micke64 skrev:
Något är fel när bilen framför inte planerar sin körning på accelerationsträckan till motorvägen och försöker åka ut i 70km/h på en 110 väg med relativt mycket trafik....
Roligare på väg ut från Helsingborg då.
110 direkt efter sista stoppljusen :)

Ja vad det nu hade med saken att göra vet jag egentligen inte....
 
ullberg skrev:
Så: Alltså... NÅGOT är fel när folk (i Stockholm) frivilligt väljer att köa varje morgon, för vadå? Att bo lite trängre än i andra delar av landet?
Men är det verkligen folk som helt frivilligt väljer att bo i Stockholm? Till skillnad från de som bara har olyckan att råka hamna där på grund av jobb eller liknande.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
ullberg skrev:
mmm just det mr "jag är inte sen att påpeka att jag kör jagga" ;) ;) (även om jag personligen inte tycker det är något speciellt med det valet, skulle lätt kunnat gjort det själv om det hade funnits en vettig, dvs. lite större, kombi)

På vilket sätt skulle jag vara förmer baserat på det inlägget? Och du noterade inte heller min avslutande parentes då antar jag?

Personligen anser jag mig absolut inte vara förmer, speciellt inte när det kommer till trafik, där är det ju tvärt om, det är inte sällan (i princip alltid när jag kommer iväg senare än jag tänkt) jag ägnar resan till och från jobbet åt att titta på folk i bilarna omkring mig och tänka, "ja här sitter vi alla idioter som av någon outgrundlig anledning valt att bo i Stockholm, är det värt de extra timmarna man lägger varje dag i köerna?"

Så: Alltså... NÅGOT är fel när folk (i Stockholm) frivilligt väljer att köa varje morgon, för vadå? Att bo lite trängre än i andra delar av landet?

/U

PS: som en personlig reflektion skulle jag säga att fördomar mot folk utanför storstadsområden är i snitt mycket värre i andra storstäder än just stockholm. Det totala hävdelsebehovet tycks betydligt större i de två andra städerna som leder befolkningsligan. Därmed inte sagt att det gäller för alla individer i dessa områden... ;)
biggrin.gif

En tydligare bekräftelse på träffsäkerheten i min replik kunde jag väl knappast fått wink.gif

Vad gäller att "jag är inte sen att påpeka att jag kör jagga" tycker jag själv att det är mer än "sent" att komma med det efter 6000 inlägg (med reservation för att jag nämnt det tidigare och glömt det.) smile.gif

Men som jagga-ägare är man väl medveten om att man måste hålla tyst med vad man kör för bil om man vill undvika att bli påhoppad av avundsjuka gamla amazon-åkare wink.gif i detta fallet var det dock det som blev mest naturligt i meningsbyggnaden och mig gör påhoppet inget för för mig vägs det upp många gånger om av alla de som gläds åt bilen och ber om en åktur smile.gif

Nog för att stockholmarna kör bra mycket bättre än göteborgarna, som är de sämsta bilförarna i sverige jag stött på om man ska dra alla stadsbor över en kam. Men vad gäller att köra fort så är det utan tvekan folk från landsorten, som jag själv, som ligger i topp biggrin.gif Och naturligtvis är det jagga-förare som kör allra bäst, det går liksom hand i hand. Man väljer jagga för att man är en bra bilförare och jaggan gör att min blir än en bättre bilförare. De flesta tror att sånt bara är snack, men det är för att de själva aldrig testat att köra en jaguar. Simple as that smile.gif

Edit: En gång innan har jag visst "antytt" detta i samband med ett skämt, så "trovärdigheten" kan ju alltid diskuteras även om det nu råkade vara sant :) Men den var ju så klockren :)

https://www.byggahus.se/forum/threads/humorhoernan.209511/page-10#post-1881859
 
thomasx skrev:
...när stockholmare tror att de är förmer än andra....
Tror? Det är vi. Annars är vi i alla fall fler ;-)
 
sunqan skrev:
Tror? Det är vi. Annars är vi i alla fall fler ;-)
Kvantitet före kvalitet alltså ;)
 
Två miljoner 08:surprised:r kan aldrig va fel :)
 
Något är fel. Väldigt fel. Men vad?

DSC_0446.JPG
 
MathiasS skrev:
Något är fel. Väldigt fel. Men vad?

[bild]
Gulingen... ;)
 
sunqan skrev:
Två miljoner 08:surprised:r kan aldrig va fel :)
eller - med två miljoner 08'or - är något fel ;)
 
Det här är ju mer som finn fem fel

Först är plyfan bredare än slaglängden på kapen, sen kommer sladden till sänksågen att ryka när du kapar, du har fel klinga för att kapa plyfa, du har glömt hänga tillbaka slangen på slanghållaren och du har en mesig spånpåse på kapen fast spånsugen står oanvänd i hörnet, du har sån där ansiktsfönster som gör att man ser dåligt och riskerar skada sig åsså sist och värst så kör du men någon gul bruksbokopia till spikpicka.

Finns säkert mer men det var vad jag tog så här på rak arm.

MathiasS skrev:
Något är fel. Väldigt fel. Men vad?

[bild]
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
thomasx skrev:
Men som jagga-ägare ......
Vad är det för modell?

Vore najs med en XK140 eller någon annan av dom gamla fräna. :)
 
FredrikR skrev:
Gulingen... ;)
Givetvis.....kändes helt fel när jag hade blåmys i garaget. Fasen vad bra sänkisen är - roade mig med att klyva tunna remsor ur en stavlimmad ekbit..... 0,35mm tjockt säger mikrometern. Och snitten blir ju perfekta. Men, jag måste fixa något bra bord att jobba på så att götlaborgarna inte oroar sig över att kapgeren är för liten...

ThomasX: Det är ok, du är från Göteborg.
 
MathiasS skrev:
Något är fel. Väldigt fel. Men vad?

[bild]
Det är ingen bil i garaget.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
thomasx skrev:
eller - med två miljoner 08'or - är något fel ;)
Jo. Du har en poäng. Rimligen vore det bättre om folk bosatte sig i malmöområdet. Närmare till kontinenten. Men det är väl den tidiga solen som lockar...
 
MathiasS skrev:
Givetvis.....kändes helt fel när jag hade blåmys i garaget. Fasen vad bra sänkisen är - roade mig med att klyva tunna remsor ur en stavlimmad ekbit..... 0,35mm tjockt säger mikrometern. Och snitten blir ju perfekta. Men, jag måste fixa något bra bord att jobba på så att götlaborgarna inte oroar sig över att kapgeren är för liten...

ThomasX: Det är ok, du är från Göteborg.
Ja just ja, jag glömde ju det riktiga felet, det som menades från början, bilden är tagen i stockholm ;)
Nej, jag är inte från göteborg, jag bara bor här ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.