HOBBY ARCHITECT
Jag har kommit på att väldigt få har liknande smak som mig. Ska inte visa mina kommande ritningar för massa folk i framtiden. Folk är korkade, otrevliga och har helt enkelt en helt annan smak.

"Man kan inte tävla i konst."
 
Detdär är en liten kyl med ett frysfack, ingen fullhöjds.

Ett tips i all välmening, varför lägger du upp din skapelse här om du inte vill ha kommentarer på den? Du ser ju att direkt gå i försvarsställning när någon kritiserar bygget.
 
HOBBY ARCHITECT
thomasx skrev:
Ok. Jag misstog mig nog på dina ambitioner som hobby-arkitekt. Sorry för det.
Du menar du trodde jag studerade arkitektur? Jag skrev på min hemsida att jag inte har någon sådan utbildning utan att det är en hobby.
 
Villa vista skrev:
Studentlyan tycker jag ser riktigt trevlig ut, dock saknar jag en fullhöjds kyl/frys.
HOBBY ARCHITECT skrev:
Den är bredvid ugnen.
Om han berömmer din ritning men efterlyser en frys i FULLHÖJD, så kan du väl inte svara att det finns en, när det inte gör det...iaf inte på den bilden du länkar.....
 
HOBBY ARCHITECT
13th Marine skrev:
Detdär är en liten kyl med ett frysfack, ingen fullhöjds.

Ett tips i all välmening, varför lägger du upp din skapelse här om du inte vill ha kommentarer på den? Du ser ju att direkt gå i försvarsställning när någon kritiserar bygget.
Jaha, jag missade ordet fullhöjd, sorry. Denna lägenhet handlar som sagt om compact living.

Om du såg en av mina senaste inlägg så har jag i efterhand insett att det är dumt att visa det jag gjort för för många. Varför skulle jag inte försvara mig? Jag har även hållit med om viss kritik.
 
Redigerat:
Den här tråden har jag missat och eftersom alla klagar på den geniala arkitekturen så kan jag inte låta bli att stämma in i klagosången - men då med rent objektivt tekniska synpunkter förstås. :)

Det är alltid ett helsike att ha och göra med arkitekter (särskilt av honkön) - och som vanligt handlar det om öppen planlösning med en massa glas i fasaderna (det är antingen det eller ingen takfot). Ett helsike att räkna ner lasterna i sådana byggnader. Det blir stål och då får man ett helsike med byggnadsfysiken eftersom stålet måste skyddas mot såväl brand som värmeläckage. Glasytorna ger i sin tur kallras och inte finns det plats för radiatorer (om man nu till äventyrs fått igenom att ha sådana).

Nä, det var bättre på Kungliga Byggnadsstyrelsens tid då husen ritades av ingenjörer! ;)

Men visst - kul projekt och jag hade inte tackat nej till att bo ett sådant - om jag hade råd vill säga...
 
  • Gilla
pjfj
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT skrev:
Jag har kommit på att väldigt få har liknande smak som mig. Ska inte visa mina kommande ritningar för massa folk i framtiden. Folk är korkade, otrevliga och har helt enkelt en helt annan smak.

"Man kan inte tävla i konst."
Tänk om jag fått en tjuga varje gång nån kallade mig korkad bara för att jag förmedlat mina åsikter, insikter och kunskaper på begäran. There'd be a mountain of money. Piled up to my chin...
 
HOBBY ARCHITECT skrev:
Du menar du trodde jag studerade arkitektur? Jag skrev på min hemsida att jag inte har någon sådan utbildning utan att det är en hobby.
Nej, det har jag aldrig trott, det framgår ju redan av ditt alias att det är en hobby, och jag skrev ju det också i mitt inlägg "hobby-arkitekt".
 
Haha, det är lite av ett självförtroendemässigt självmord att lägga upp saker på Internet. Inte ens jag vågar göra det längre - man blir fullständigt mosad av alla viktigpettrar och förståsigpåare. Nä, det är bättre att bara klaga på de andra! ;)

Ta det med lite humor Hobbyarkitekten - jag tyckte dina ritningar var jättefina! :)
 
Locke skrev:
Nä, det var bättre på Kungliga Byggnadsstyrelsens tid då husen ritades av ingenjörer! ;)
Mmmmmm, är ju nödd att hålla med om den, eftersom jag bor i ett hus ritat av desamma :)
 
Ah! Vilket nummer? Tror jag har nummer 267.
 
HOBBY ARCHITECT
thomasx skrev:
Nej, det har jag aldrig trott, det framgår ju redan av ditt alias att det är en hobby, och jag skrev ju det också i mitt inlägg "hobby-arkitekt".
Vilka ambitioner misstog du dig på då?
 
HOBBY ARCHITECT
Locke skrev:
Den här tråden har jag missat och eftersom alla klagar på den geniala arkitekturen så kan jag inte låta bli att stämma in i klagosången - men då med rent objektivt tekniska synpunkter förstås. :)

Det är alltid ett helsike att ha och göra med arkitekter (särskilt av honkön) - och som vanligt handlar det om öppen planlösning med en massa glas i fasaderna (det är antingen det eller ingen takfot). Ett helsike att räkna ner lasterna i sådana byggnader. Det blir stål och då får man ett helsike med byggnadsfysiken eftersom stålet måste skyddas mot såväl brand som värmeläckage. Glasytorna ger i sin tur kallras och inte finns det plats för radiatorer (om man nu till äventyrs fått igenom att ha sådana).

Nä, det var bättre på Kungliga Byggnadsstyrelsens tid då husen ritades av ingenjörer! ;)

Men visst - kul projekt och jag hade inte tackat nej till att bo ett sådant - om jag hade råd vill säga...
Jaha, så glas och öppen planlösning är inte bra nu heller. Och det finns inte män som gillar det heller. Hej hopp!
 
HOBBY ARCHITECT
Locke skrev:
Haha, det är lite av ett självförtroendemässigt självmord att lägga upp saker på Internet. Inte ens jag vågar göra det längre - man blir fullständigt mosad av alla viktigpettrar och förståsigpåare. Nä, det är bättre att bara klaga på de andra! ;)
Jag tycker i och för sig att mitt hus är genialt, men jag skrev order genial för att få uppmärksamhet. Att folk då skulle bli så provocerade att dom blir tvugna att ge sina synpunkter. Men jag förstår nu att jag inte behövde göra det eftersom det är enormt mycket folk på detta forum och i denna tråd. Trodde knappt nån skulle bry sig faktiskt.
 
Jo, det är ju snyggt men det är ett helsike att få till. Brukar bli kallt om fossingarna närmast fönstren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.