Hade min door / window sensor i bara två dagar innan batteriet tog slut...
 
Dede77 skrev:
Något man kan göra om en wallplug är helt död?

Har en Fibaro FGWP-101 som helt plötsligt bara dog.
Vad händer som du har den inkopplad och håller inne den fysiska knappen?
 
jolerius skrev:
Hade min door / window sensor i bara två dagar innan batteriet tog slut...
Måste ju varit ett måndagsex som laddat ur sig innan, eller var det samma sak igen när du bytt?
 
Jag har inte bytt ett batteri eller fått några varningar sedan jag började med Zwave runt september.
 
Henke-el skrev:
Vad händer som du har den inkopplad och håller inne den fysiska knappen?
Det händer absolut ingenting. Fick tips från butiken att göra en reset (knappen intryckt i minst 20 sekunder) men den är fortfarande helt död.
Ska komma en ny så jag hoppas det var ett måndagsexemplar.

Någon som vet om man kan likställa lågenergilampor med lysrör?
Har tänkt köpa lite switchpuckar till belysningen hemma men det mesta är lågenergilampor.
Har inte blivit klok på spec:arna som finns på resp tillverkares sida.
 
Om man ska koppla in en bypassmodul, då ska ju den sitta över lasten uppe vid lampan?? Kan man inte likaväl koppla in den mellan nolla och tändtråd i fibarodimmern? Det borde väl bli samma sak eller tänker jag helt fel nu??
 
jolerius skrev:
Om man ska koppla in en bypassmodul, då ska ju den sitta över lasten uppe vid lampan?? Kan man inte likaväl koppla in den mellan nolla och tändtråd i fibarodimmern? Det borde väl bli samma sak eller tänker jag helt fel nu??
Det är samma sak, dimmern vet ju inte vart den sitter.
 
Hek, eller någon annan som har integrerat mot PowerMax-larm. Har ni någon länk till fungerande RS232->usb som fungerar. Tänkte så jag köper en som bevisats fungerar ;) Fick idag RS232-kit'et iaf.

Vänligen,
Patrik
 
Känns som en lång väg härifrån ;)

Är det några speciella krav, eller borde inte vilken rs232->usb som helst göra susen?

/Patrik
 
Förstår det.

Tack för snabba svar ;)
 
Provar webbhallen först, har ingen Vera än, utan skall försöka ge mig på detta i openHAB först. Ok - vet också att det kommer sluta med en vera3 efter jag gett upp ;)

Ni som integrerat med visonic-larmen, hur blir det med rörelsedeckarna? Rapporterar de rörelse varje gång oavsett tid mellan gångerna, eller finns det nån sleep/threshold-tid som gör att om den en gång rapporterat rörelse så gör den inte det igen på X minuter?

/Patrik
 
phl skrev:
Såg precis att Fibaros rökdetektor har utar för att kopplas till vanligt trådat larm, något som gör den väldigt intressant för min del. Satt dock och funderade på vad det är för typ av utgångar. Både larm- och sabotage-utgången är ju NC men inte kan de väl gå via relä? För liten enhet och rimmar dåligt med batterienhet. Det jag jag vill komma till är om det kan tänkas bli strul om man kör detektorn på batteri men kopplar trådat till de vanliga brandlarms- och sabotageslingorna i larmet.
Inga problem att dubbelbalansera ett relä som vilken ir som helst. Ett motstånd paralellet över brytaren (relä eller ir-larmrelät) och ett i serie. Gör en ny tråd om du vill bolla det mer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.