Det blev man ju inte gladare av att veta...
Jag ska alltså bo på en fånig väg :(
 
Finns en väg i mina krokar som heter Snorres väg. Det är värre.
 
Hej,

25 av oss som står i bostadskön har nu fått ett erbjudande om att teckna någon av de 6 tomterna som har blivit "över". (tomt 63:7,8,9,11,25 och 26).

vem av oss som får dessa beror på kötid. Vi har endast stått i 6 månader och har inte någon större förhoppning att få en tomt.

undrar hur länge ni stod i tomtkön innan ni fick erbjudande? vet ni ifall det blir ngn etapp 2 av projektet (dvs nya tomter inom kort)


Undrar (en kommande granne)
 
Vi stod inte mer än cirka 1.5 år i kö och när vi valde tomt fanns hälften av tomterna kvar. Det finns nog fortfarande hopp för dig. :D
 
Framerate skrev:
Finns en väg i mina krokar som heter Snorres väg. Det är värre.
I Valla på Frösön? Är där i krokarna själv just nu :D
 
Hej,

25 av oss som står i bostadskön har nu fått ett erbjudande om att teckna någon av de 6 tomterna som har blivit "över". (tomt 63:7,8,9,11,25 och 26).

vem av oss som får dessa beror på kötid. Vi har endast stått i 6 månader och har inte någon större förhoppning att få en tomt.

undrar hur länge ni stod i tomtkön innan ni fick erbjudande? vet ni ifall det blir ngn etapp 2 av projektet (dvs nya tomter inom kort)


Undrar (en kommande granne)


Vi hade bara stått i tomtkön sen förra sommaren och fick erbjudandet efter jul. Ärligt talat tror jag ni har stor chans att få tomt om det är 25 pers som fått erbjudande från kommunen. Ring och tjata lite. Säg att ni bestämt er osv...! Många ställer sig i kö på många ställen och mycket kan hända. Det är trots allt ett jätteprojekt att bygga hus och många bangar när det kommer till kritan!

Lycka till
 
Namnen på gatorna kommer från huvudpersonerna i det första Vikingaspelet i Hög enligt Susanne på kommunen. ::) Vi ska bo på Yrsas väg 7. :)

Så fort jag gör något dumt så kallar min pojkvän mig för Yrsa numera ... :-[

 
Tomkön i Kävlinge kommun är lång.
Det är dock förmodligen så att de första 98% som inte redan tackat ja till tomt inte är intresserade av tomt just nu så jag bedömer också chansen som rätt stor för de som är aktiva och verkligen vill bygga.

/L
 
Var det fler huvudpersoner än Yrsa, Helga och Fjaller??
Allt är ju bättre än Fjaller!

Vi har förresten ett igenfyllt hål där grunden skall fixas under veckan, sååååå häftigt!
 
Nej, jag vet inte om det fanns fler namn eller personer i det omnämnda vikingaspelet.
Tyvärr...
 
Hejsan!
Hörde ett rykte igår om att tomt 52 inte kommer att säljas utan istället vara ett grönområde/lekplats. Någon som kan bekräfta eller dementera dessa rykten?

Martin Andersson
 
Min första tanke när jag såg tomtplaneringen var att den skulle vara perfekt som lekplats...
Sen visade sig att någon hade den som förstahands val...

Om kommunen har ångrat sig så är det ju bra, annars är det planerat en lekplats utanför tomt 36 (sydvästra hörnet)

/R
 
Hejsan!
Är det någon som har gjort en geologisk undersökning på era tomter som kan ge ett bra namn på en geolog. Pris?
Martin Andersson
 
Hej,

Snubblade in här av en händelse...
Har passerat Mellanvången för ett sedan och har blivit lite nyfiken om det finns fler tomter till salu och vem det är som bygger? ???
 
Hej Sten_L...

Det är kommunala tomter. Så det är upp till var och en att bestämma. Så länge det följer planbestämmelserna förstås.

Kolla med kommunen om det finns tomter kvar
http://www.kavlinge.se/service/boende.html

/Roger
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.