Kjells 3-pack för 99 pistoler fungerar nu med rfxcom/domoticz. Uppdatera till senaste beta versionen och välj risingsun protokollet som dessa kör.
 
Kan rekommendera extra antenn till rfxcom som finns på jula för 149:-. Tp-Link heter den och passar direkt på rfxcom och man börjar nästan få in grannarnas prylar fastän man bor på landet :)
 
Sniper66 skrev:
Kan rekommendera extra antenn till rfxcom som finns på jula för 149:-. Tp-Link heter den och passar direkt på rfxcom och man börjar nästan få in grannarnas prylar fastän man bor på landet :)
Wlan-antenn, 924730?
 
P-J skrev:
Wlan-antenn, 924730?
Helt korrekt. Satt via paddan och orkade inte söka efter artnumret när jag skrev igår ;( Jag skruvade loss själva antennen och satte den direkt på rfxcom:en och vips så nådde den genom mina väggar hemma.
 
  • Gilla
P-J
  • Laddar…
Kan man använda nexas trådlösa brytare för självlärande system för att styra dimmers i vera lite ihop med den här grunkan som denna tråden är gjord för????
 
jolerius skrev:
Kan man använda nexas trådlösa brytare för självlärande system för att styra dimmers i vera lite ihop med den här grunkan som denna tråden är gjord för????
Ja, det går alldeles utmärkt. Jag kör ett system hemma som kombinerar Z-Wave och 433MHz med bl.a. Nexas inbyggnadsdimmers (http://www.nexa.se/WMR-252.htm) och plug-inbrytare (t.ex. https://www.jula.se/fjarrstrombrytare-3-pk-408050).

Man installerar några filer i Veran och fixar med lite manuella inställningar. Sedan snappar RFXtrx-enheten automatiskt upp 433MHz-signaler och kan skicka signaler.

Läs mer här: http://nodecentral.wordpress.com/2012/08/26/working-vera-on-a-different-frequency-rfxcoms-rfxrtx433/
 
JanneSjo skrev:
RGB LED strip controller
This one has a learn option and any ID can be used.
[länk]
[bild]

This one has a fixed ID and the ID of the remote must be used
[länk]
[bild]
Jag har inte riktigt försttt det där med LED RGB. Kan du ge några exempel på LED-belysning på DX.com som skulel fungera med ovanstående kontrollenheter med 433MHz-stöd?

Vill installera belysning i en trappa hemma (16 trappsteg, svängd) med en skrubb under och tänkte att det kudne vara bättre med en kontrollenhet som direkt kan styras via RFXtrx:en istället för att använda en separat plug-in-brytare.
 
Hej

jag fick bara info om att dessa stöds - har tyvärr inte provat själv
 
Hej,
Jag gnällde lite på Bert på RFXCOM över nya versionen, 71. Det är så att om man aktiverar Rubicson så tappar man mottagning av ARC, dvs mottagning av signalerna från dom gamla code switch nexa pryttlarna...styra pluggarna går dock fortfarande.

Fick förklaringen att det var den där nya *förbaskade* stektermometern som ställer till det. Jag har tyvärr några väggbrytare av gamla sorten installerad med mappade code switch puckar och där jag visar statusen på en webb sida.

Så för att klara både Rubicson termometrar (alltså vanlig enkla äldre) och ARC mottagning har jag backat tillbaka till version 69

mvh
 
N0ir:
Får inte alls till det med nexa fjärrknappar m nexa dimmers. Dimmrarna blir bara som av/på lampor och knapparna dyker inte upp alls.
 
MangeGBG skrev:
N0ir:
Får inte alls till det med nexa fjärrknappar m nexa dimmers. Dimmrarna blir bara som av/på lampor och knapparna dyker inte upp alls.
När det gäller dimmerpuckarna så krävs ett litet fulhack.

Låt RFXtrx hitta dimmerpucken med hjälp av valfri knapp på fjärrkontrollen såp attd en dyker upp i UI5-gränssnittet.

Gå in på settings (skiftnyckeln) på den nya enheten och kopiera "altid" under "advanced". Det bör vara något liknande "LS/L2.0/2739FFA/15". Den första delen, "LS/L2.0", är vilken typ av enhet det är och den sista delen, "2739FFA/15", är det unika ID på enheten. Det är detta ("2739FFA/15") du behöver.

Gå in på RFXtrx433-enheten i UI5. Scrolla ner och fyll i "2739FFA" under "Remote Id" och "15" under "Unit code" strax över "AC Switch". Tryck på "AC Switch".

Nu ersätts den gamla on/off-enhet med en ny dimmerenhet.
 
  • Gilla
mrquick och 1 till
  • Laddar…
Får inte mina NEXA PER-1500 att fungera med Domoticz. Alla protokoll påslagna och försöker med Learn "Light/Switch", men det hittas inget när jag trycker på knapparna på sändarna.
Vad gör jag fel? Kör senaste Domoticz-versionen och ver. 70 på RFXTRX:en....
 
Om man använder de trådlösa tempsensorer som finns med 433 mhz.. kan man då både få värdet till sin zwave gateway och till medföljande väderstation. . Lr skickar den bara värdet till en enhet??
 
jolerius skrev:
Om man använder de trådlösa tempsensorer som finns med 433 mhz.. kan man då både få värdet till sin zwave gateway och till medföljande väderstation. . Lr skickar den bara värdet till en enhet??
Termostaten skickar ut till alla enheter som vill ta emot. Så det kommer funka utmärkt för dig att köra båda delarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.