Tja!
Är det någon som vet om man kan ställa in på FGS221: att när man aktiverar ingång 1 så skall inte utgång 1 aktiveras?
 
Hallå!

Tänkte ge mig in i diskussionen ang zipatos zipabox.

Jag köpte en Nexa tellstick net i december och lekte loss, den var ju fantastiskt enkel att komma igång med, alla mina trådlösa nexa/proove/noname uttag fungerar som en dans. Men den var lite begränsad i vad man kunde göra med events osv, så jag började titta runt och fastnade för Zipabox.

Måste säga att mina mitt första intryck är besvikelse utan dess like, jag köpte med 433Mhz modulen då jag tänkte att jag kunde fortsätta med 433mhz nätet och så gradvis gå över till ex z-wave.

Jag har köpt ett gäng nexa PBR-2300 som är self learning och det verkar zipaboxen inte stödja öht.
Sitter också med ett gäng temp sensorer från classe men jag inser att dom troligtvis inte kommer att fungera med zipaboxen.

Nu skulle jag ju uppenbarligen läst på mer om stödet för nexa enheter innan jag köpte men men, ibland är köplusten för stor ;)

Finns det någon logg som man kan se vad den snappar upp?
 
Krister, skapa en inloggning här...
https://community.zipato.com/responses
Skriv ett inlägg under question som du döper till Nexa.
Där skriver du ner samtliga enheter du har så får vi hålla tummarna på att dom fixar kompatibiliteten mot Zipaboxen.
Utvecklarna verkar väldigt samarbetsvilliga, och många av deras kunder har fått igenom sina önskemål.
Lycka till!
 
Är nu på banan igen (ny Zipabox har levererats). Försöker koppla Sonos till Zipaboxen men får det inte att fungera (vill spela en specifik ljudfil vid viss händelse). Någon som lyckats? Hur?

Zipatos forum måste vara ett av de sämre, söker jag på Google så får jag träffar där men länkarna fungerar inte och söker i deras forum så får jag inte träffar - fler som har samma problem?
 
Davve75 skrev:
Krister, skapa en inloggning här...
[länk]
Skriv ett inlägg under question som du döper till Nexa.
Där skriver du ner samtliga enheter du har så får vi hålla tummarna på att dom fixar kompatibiliteten mot Zipaboxen.
Utvecklarna verkar väldigt samarbetsvilliga, och många av deras kunder har fått igenom sina önskemål.
Lycka till!
Davve75, jag tog dit råd och lyckades efter lite problem att skapa ett konto och logga ett case. Det visade sig att dom stödjer PBR-2300 men under namnet CoCo AC-1000.. lätt att veta ;)

Min hopp tändes igen och nu kan jag lägga in mitt befintliga system, då återstår tempgivarna att få till också.

Tack för tipset!
 
krister ekberg skrev:
Davve75, jag tog dit råd och lyckades efter lite problem att skapa ett konto och logga ett case. Det visade sig att dom stödjer PBR-2300 men under namnet CoCo AC-1000.. lätt att veta ;)

Min hopp tändes igen och nu kan jag lägga in mitt befintliga system, då återstår tempgivarna att få till också.

Tack för tipset!
Det var en kortvarig glädje.. så fort jag flyttade nexa pluggen så slutade det att fungera, att lägga till den på nytt fungerar inte heller.... go figure.
 
cjk1975 skrev:
Är nu på banan igen (ny Zipabox har levererats). Försöker koppla Sonos till Zipaboxen men får det inte att fungera (vill spela en specifik ljudfil vid viss händelse). Någon som lyckats? Hur?

Zipatos forum måste vara ett av de sämre, söker jag på Google så får jag träffar där men länkarna fungerar inte och söker i deras forum så får jag inte träffar - fler som har samma problem?
Jag skulle vilja få till det också, har dock bara sett i zipatos forum att man jobbar på stödet inte att det finns färdigt. Hur kopplar du dig mot Sonos?
 
Frasse_Man skrev:
Jag skulle vilja få till det också, har dock bara sett i zipatos forum att man jobbar på stödet inte att det finns färdigt. Hur kopplar du dig mot Sonos?
Mitt senaste spår (se länk) är att använda PHP och en webbserver (NAS) men då blir jag beroende av ytterligare en komponent och vill helst slippa detta.

https://community.zipato.com/responses/sonos-integration
 
krister ekberg skrev:
Det var en kortvarig glädje.. så fort jag flyttade nexa pluggen så slutade det att fungera, att lägga till den på nytt fungerar inte heller.... go figure.
Har du fått igång den igen?

Själv har jag Nexa PER-1500 som jag lärde in som nexa xxx2300 nånting, fungerade perfekt första gången.
Just nu sitter jag mest och leker med zipaboxen, men när jag lärde in pluggen andra gången blinkade den till som den skulle men det gick inte att styra den från zipaboxen. fungerar perfekt med tellstick net.
Hålt på och nollställt pluggen och lärt in den igen, lyckades tillslut att få den att fungera igen.

Funderar på om zipaboxen skickar "hus"koder som inte är kompatibla eftersom man väljer fel Nexa produkt.
 
Hej, fick min Zipabox igår och testade att ansluta lite enheter jag köpt (Fibaro Wall plug mfl) men inget funkar. Set sedan att antennkontakten på antenn 1 saknas stift mot antennen. Någon som har den kombinerade boxen med 433 MHz och två antenner? Har ni en annan antenn? Jag har fått två identiska utan stift.

/Anders Antennfel.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Zipato verkar ha en superb kundtjänst, men hårdvarusidan verkar vara ena riktiga klåpare...
 
Anders Nils Nilsson skrev:
Hej, fick min Zipabox igår och testade att ansluta lite enheter jag köpt (Fibaro Wall plug mfl) men inget funkar. Set sedan att antennkontakten på antenn 1 saknas stift mot antennen. Någon som har den kombinerade boxen med 433 MHz och två antenner? Har ni en annan antenn? Jag har fått två identiska utan stift.

/Anders[bild]
Visade sig att det är ett tillverkningsfel ... väntar på besked om vad som ska göras...
 
Sen är det ju helt olika frekvenser som används, är då antennerna likadana? En av mina antenner är märkt med en färgklick, är den antenn 1 eller 2 tro?
 
Hej
Har piggen åkt in eller saknas den helt?
En av mina antenner är också märkt med en färgklick, skiftande antenner men märkte ingen skillnad.
Henrik
 
power650 skrev:
Hej
Har piggen åkt in eller saknas den helt?
En av mina antenner är också märkt med en färgklick, skiftande antenner men märkte ingen skillnad.
Henrik
Pratade med smart-telematik och det har blivit fel i tillverkningen av senaste batchen. De funderar på lösningar, antingen en annan antenn med han-kontakt eller byte av boxen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.