Jag är hyfsat nöjd med min Samsung s5610. Jag jämför så sällan olika telefoner, så jag vet inte om den har normaldålig mottagning. Batteritiden är hyfsad, men ganska variabel. Oftast räcker det att ladda knappt en gång i veckan, men rätt som det är överaskar den med tomt batteri. Ringa och sms:a gör jag med telefonen. Och så går det att ta bilder med den som är användbara i många lägen.
 
Det är telia
 
MathiasS skrev:
Jag tror det är nått sånt här ni letar efter.

[bild]
Jag skulle helst av allt vilja ha en avancerad telefon med alla funktioner om det inte sker på bekostnad av mottagning och prategenskaper!
 
Min erfarenhet är ändå att, med något enstaka undantag, att den senaste telefonen jag har är den bästa jag haft.

Detta undantag var jag tvungen att tappa i sjön för att bli av med:

dsc_41611.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu har jag en Xperia Z och det är tveklöst den bästa mobilen jag haft. Privat skulle jag önska en mindre telefon, men i övrigt är den skitbra.
 
S
xperia z is the shit :)
telia brukar ju ha bra täckning.
lyssnar ju på spotify här uppe i skogarna
 
peternicklas
j-o75 skrev:
Jag har inte 4G alls här så det kan den inte växla mellan! I bästa fall finns 3G om man har tur..
Se då till att den inte kan det, finns en inställning som anger mellan vilka nät den ska söka efter. Standard är att den söker efter alla.
 
MathiasS skrev:
Min erfarenhet är ändå att, med något enstaka undantag, att den senaste telefonen jag har är den bästa jag haft.

Detta undantag var jag tvungen att tappa i sjön för att bli av med:

[bild]

Nu har jag en Xperia Z och det är tveklöst den bästa mobilen jag haft. Privat skulle jag önska en mindre telefon, men i övrigt är den skitbra.
Du får härda ut nån månad till, sen kommer Z1 Compact. :)
4,3“ display och samma/snarlik spec som Z1.
 
+1 för Z1 Compact. Verkar vara mycket välgenomtänkt.
 
xperia z verkar ju ha ett vettigt pris. Kanske ska titta på den!
 
Z1 compact är tänkt att slå på Iphone 5c kan man anta. Färgglad och fin! Antagligen ett mer lagom format för fickan och handen för privat bruk. Som sagt, Z1 är för stor när man mest ska prata i den. Men, om man läser mail etc kontinuerligt i den så är det perfekt....!
 
Hemmakatten
Är det någon som vet vad priset kommer att bli för Z1 Compact?
 
4695:- på Sonys hemsida. 4595:- hos NetOnNet.
 
Hemmakatten
Tack. tänkte inte så långt att mobilen redan var prissatt och att man kan förboka. Priset förvånade mig positivt. Lägre än för Z1, trodde den skulle vara dyrare. Har en tillfällig skitmobil just nu så jag förbokar nog en Z1.
 
peternicklas skrev:
Se då till att den inte kan det, finns en inställning som anger mellan vilka nät den ska söka efter. Standard är att den söker efter alla.
Om TS syfte är att kunna ringa med bra mottagning har det ingen betydelse då telefonisamtalen inte använder 4G nätet, utan GSM/3G. (man kan ringa IP-mässigt men den funktionen tror jag inte TS avser med att ringa)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.