Vad hade ni valt för mobil om man mest är ute efter att kunna prata och skicka sms? Det måste vara bra ljud och ha bra antenn eftersom mottagningen kan vara lite tveksam.
 
Där var ju en del bra tips! Får ta och kolla lite på det!
 
S
nokia 3310 :)

Doro phone easy 622 funkar i bra fjällen här uppe
 
peternicklas
Det förklarar varför jag sålde min gamla Nokia 6500 så snabbt. Samsung S3 Mini köpte min far, har är riktigt nöjd med den. han är 80 år och klarar av det som TS kräver.
 
S
touch kan man ju skippa helt. fadern och moden gillar det inte alls. men folk är ju olika
 
Nokia 301 verkar rätt najs, vet inte om det har bra mottagning dock, men det är ju en vanlig knappmobil vilket är trevligt om man inte behöver en smartphone.

Har själv lagt min vanliga jobbmobil (samsung galaxy nånting-nånting-yada-yada) åt sidan för en gammal hederlig Sony Ericsson T630.
 
Redigerat:
peternicklas
Min far hade inte mycket val då synen börjar att bli dålig. Övriga telefoner har så små knappar att han inte ser den. Om du har en med touch så kan man förstora siffrorna men många vill fortfarande ha den gamla modellen. Kollade på Doro men några klarade inte 3G eller så var det något annat som inte passa.
 
SBH skrev:
nokia 3310 :)

Doro phone easy 622 funkar i bra fjällen här uppe
Håller med, Nokia 3310 är den bästa telefon jag haft.

Det är för mycket funktioner i nya telefoner.

Skickat från min iphone :)
 
Det är ju kul att kunna surfa i mobilen och sådant, men om man vill ha en pålitlig telefon att prata i så tycker inte jag att smartphones är något vidare, det är ju konstigt att en 5 år gammal nokia har full täckning medans mina nya samsung växlar mellan fullt och noll hela tiden.
 
S
annars har jag en sony z privat. funkar även den bra i fjällen, medans kompisens iphone dog helt.
sen är ju inte bara mobilen det hänger på.
 
peternicklas
j-o75 skrev:
Det är ju kul att kunna surfa i mobilen och sådant, men om man vill ha en pålitlig telefon att prata i så tycker inte jag att smartphones är något vidare, det är ju konstigt att en 5 år gammal nokia har full täckning medans mina nya samsung växlar mellan fullt och noll hela tiden.
En sak som vi upptäckte med våra nya Samsung är att de hela tiden söker efter bästa mottagning. De växlar mellan 3G och 4G, kan vara detta som du upplever som att den skiftar mellan 0 och full signal. S4:an tömde batteriet på 24 h. Vi upptäckte då att tre inte har 4G i vårt område. Låste den till 3G och nu är det full signal och batteriet håller mycket längre. Men jag håller med, en telefon ska man ringa , SMS och kanske ta kort med. Dessa är dock svåra att finna.
 
Jag har inte 4G alls här så det kan den inte växla mellan! I bästa fall finns 3G om man har tur..
 
S
får man fråga vad för abonnemangsbolag?
 
Jag tror det är nått sånt här ni letar efter.

xx070614-doro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.