T
Odjuret skrev:
Har aldrig hört talas om att detta.... Du får gärna berätta vilket försäkringsbolag som har hittat på detta....
Det är inte ytskiktet som är det viktiga i ett badrum ur fuktsynpunkt.... Det är tätskiktet....
Har svårt att se att försäkringsbolag skulle kunna ställa krav på själva kaklet....framförallt vad det skulle vara för krav....
När det gäller damens toalett så tror jag att Bauhaus är skyldiga att även betala hantverkaren om porslinsguden inte håller....
Nej, du har rätt, det finns INGA krav på kakelplattor!
 
tank77 skrev:
Nej, du har rätt, det finns INGA krav på kakelplattor!
En av många hantverkarskrönor som trycks ner i halsen på kunderna för att dom ska köpa deras egna överprissatta grejer.
 
prototypen skrev:
Svinto?

P
Blir emaljen matt, eller ännu värre nöts bort, kommer det aldrig att gå att få rent från missfärgningar. Jo kanske saltsyra tar bort dem men det lär bli nya missfärgningar vid första användningen. Börja spara till en ny.
 
Tär inte syrorna på emaljen?
 
Tycker nog det är dax för TS att återkomma.....
 
Odjuret skrev:
Har aldrig hört talas om att detta.... Du får gärna berätta vilket försäkringsbolag som har hittat på detta....
Det är inte ytskiktet som är det viktiga i ett badrum ur fuktsynpunkt.... Det är tätskiktet....
Har svårt att se att försäkringsbolag skulle kunna ställa krav på själva kaklet....framförallt vad det skulle vara för krav....
När det gäller damens toalett så tror jag att Bauhaus är skyldiga att även betala hantverkaren om porslinsguden inte håller....
Det håller jag med om och vi hade nog begärt det men jag tror tyvärr inte att den äldre damen fick det automatiskt och hon kanske inte ens frågade. Det är inget dom har berättat i historien. De kör den ju delvis för att det är bättre att ta en firmas helhetskonceptet det förstår jag också. Bauhaus kör ju även med kostnadsgaranti och jag hörde en kund som ville ha mellanskillnaden på element. Bauhaus ville inte betala tillbaka mellanskillnaden även fast kunden hävdade att det var samma artikelnummer. Så damen fick nog inte någon kompensation.

Skadereglerare på LF sa det. Kommer inte ihåg exakt vad det var för krav. Det kan ju vara krav på bränning, tjocklek i glasyr samt kvaliten på plattan och att det är första sortering. Visa plattor har ju betydligt lättare att gå sönder än andra. Han berättade att en av deras repressentarer brukade roa sig med att be att få se det intyget på de större byggvaruhusen och det kunde de inte visa. Jag fick inte välja kakel från dessa byggvaruhus utan blev hänvisad till att gå till någon av butikerna som bl.a är inriktade på kakel.

Jag tycker inte det är konstigt attt det även är kvalitetskrav på kakel. Enligt tidigare regler om en platta var missfärgad eller hade spruckit i badrum så måste den borras bort väldigt lätt. Primern eller plastfolien fick inte skadas för då måste våtskyddet göras om och det blev en stor kostnad för kund,försäkringsbolag eller byggföretag. Numera godkänns tydligen att åtminstone plastfolien får repareras. Det gick tidigare bara för dem som hade monterat upp den tunna plastmattan bakom kaklet. Det är regler som har förändrats de senaste åren.
 
Redigerat:
R
vi kan stänga frågan.
 
slurppe99 skrev:
Skadereglerare på LF sa det. Kommer inte ihåg exakt vad det var för krav. Det kan ju vara krav på bränning, tjocklek i glasyr samt kvaliten på plattan och att det är första sortering. Visa plattor har ju betydligt lättare att gå sönder än andra. Han berättade att en av deras repressentarer brukade roa sig med att be att få se det intyget på de större byggvaruhusen och det kunde de inte visa. Jag fick inte välja kakel från dessa byggvaruhus utan blev hänvisad till att gå till någon av butikerna som bl.a är inriktade på kakel.
.
K-rauta tog kontakt med tillverkaren av kaklet jag köpte till mitt badrum för att få "intyget". Men räcker det inte med att det står EN 14411 på kartongen egentligen?
 
Roland112 skrev:
vi kan stänga frågan.
Så kan du ju inte klippa av tråden.. Hur har det gått?
 
Jag har tappat tråden. Vad handlade den om? Kvalitet på kakelplattor?
 
KnockOnWood skrev:
Jag har tappat tråden. Vad handlade den om? Kvalitet på kakelplattor?
Nää... rensa kröken på toan
 
C
Roland:

flytande citronsyra 1/2 till 1 liter från livsmedelsaffären låt stå över natten,borsta rent dan efter.Upprepa natten efter så skall allt vara borta...."Skitbra" o Inga repor
 
S
tror denna tråd kommer fortsätta tills den stängs eller att ts fått kröken vitt
 
R
hur stänger jag en tråd?
 
Berätta först hur det gick med toan, så skall jag berätta

Och vi gör ett undantag; bilder behövs inte denna gång :)
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.