Stämmer gode bra det, men nu hade jag H3 hemma så då blev det h3. Men jag tror att man endå är tvungen att fila lite eftersom det är en utanpåliggande ledare på xenonlampor och det var denna som gjorde att det inte passadepatrikke skrev:
Har bestämt mig nu för att det borde räcka med 2 st xenonkonverterade NBB 225 75W. Och med fjärrfunktion på bägge.
Frågan är bara om man kan installera dessa själv eller om jag måste lämna in bilen? Själva eldragningen ska jag nog lyckas att fixa, men svårare att rent fysiskt kunna installera ljusen på bilen. Ska beställa en extraljushållare, men det känns ändå som att man behöver hjälp med detta. Eller vad säger ni som gjort det?
Frågan är bara om man kan installera dessa själv eller om jag måste lämna in bilen? Själva eldragningen ska jag nog lyckas att fixa, men svårare att rent fysiskt kunna installera ljusen på bilen. Ska beställa en extraljushållare, men det känns ändå som att man behöver hjälp med detta. Eller vad säger ni som gjort det?
Fixar du elen fixar du resten! Ta bort regplåt och hållare sen är det bara och knäcka hållaren över låret så den följer kofångaren. Sen borrar du först genom hållaren med 4st 5mm hål sen håller du upp hållaren och borrar genom kofångaren och popnitar fast den med 4,8mm rostfri nitar. Alternativt kör du med självborrande plåtskruv. Det sitter som berget!Anna1984 skrev:Har bestämt mig nu för att det borde räcka med 2 st xenonkonverterade NBB 225 75W. Och med fjärrfunktion på bägge.
Frågan är bara om man kan installera dessa själv eller om jag måste lämna in bilen? Själva eldragningen ska jag nog lyckas att fixa, men svårare att rent fysiskt kunna installera ljusen på bilen. Ska beställa en extraljushållare, men det känns ändå som att man behöver hjälp med detta. Eller vad säger ni som gjort det?
Tack, det låter som något jag borde greja. Dock har jag aldrig använt popnitar, så det kanske får bli självborrande plåtskruv. Kommer allt detta hamna bakom regplåten? Tänkte om man tar bort hållaren sen om det blir fula märken i fronten på bilen då?Lutte skrev:Fixar du elen fixar du resten! Ta bort regplåt och hållare sen är det bara och knäcka hållaren över låret så den följer kofångaren. Sen borrar du först genom hållaren med 4st 5mm hål sen håller du upp hållaren och borrar genom kofångaren och popnitar fast den med 4,8mm rostfri nitar. Alternativt kör du med självborrande plåtskruv. Det sitter som berget!
Är det någon speciell extraljushållare som du har i åtanke till detta, eller funkar det med de flesta?
Kör på självborrande då, men sätt någon extra det skadar inte. Använd dom med lägst profil på skallen.Anna1984 skrev:Tack, det låter som något jag borde greja. Dock har jag aldrig använt popnitar, så det kanske får bli självborrande plåtskruv. Kommer allt detta hamna bakom regplåten? Tänkte om man tar bort hållaren sen om det blir fula märken i fronten på bilen då?
Är det någon speciell extraljushållare som du har i åtanke till detta, eller funkar det med de flesta?
Alla hål kommer hamna bakom regplåten så när ni tar bort hållaren för e xtraljusen slå kommer regplåten täcka alla hål.
Sen ska du ha stag från toppen av lysena till grillen för att dom inte ska fladdra.
Eventuella stavfel skyller jag på ölet
Anledningen till att jag väljer två är att jag tycker det ser bättre ut än tre. Tycker dom blir så ihoppackade annars och tar så mycket plats. Men är det dumt att bara skaffa två? Blir ljusbilden väldigt mycket bättre med tre? Oavsett om jag kör med tre eller två tänkte jag köra fjärr på samtliga,
Jag köpte hem två 60w led med combo beam(euro)från Kina i mellandagarna. De sitter på en Passat 2010.
Jag installerade dem igår, och de gör stor skillnad. Provade skillnaden stillastående igår kväll, och de lyfte framför allt på bredden, men även lite framåt. Xenon har säkert bättre ljusutbyte per watt, men dessa är helt ok!
Dessa ledlampor har 4st linser för fjärrljus och 8st för närområdet, och ser precis lika ut som en viss belysningskung haft med i vi bilägares test.
Jag betalde 1422kr för båda, slapp tull och fick dem hemkörda.
Jag installerade dem igår, och de gör stor skillnad. Provade skillnaden stillastående igår kväll, och de lyfte framför allt på bredden, men även lite framåt. Xenon har säkert bättre ljusutbyte per watt, men dessa är helt ok!
Dessa ledlampor har 4st linser för fjärrljus och 8st för närområdet, och ser precis lika ut som en viss belysningskung haft med i vi bilägares test.
Jag betalde 1422kr för båda, slapp tull och fick dem hemkörda.
Jag kör med tre nbb225 xenon. Körde också med två innan men upplevde ett glapp i mitten av ljusbilden. Blev toppen med tre lampor och då kunde jag vrida ut ytterlamporna ytterligare. Jag köpte två med bred ljusbild och den extra jag köpte var en med lång ljusbild. Om du vill ha ett råd, köp tre stycken med lång ljusbild, det känns som den lyser bäst, det är som att tända en mindre sol.
Är lång räckvidd verkligen bra för trafiksäkerheten? Jag undersökte det här med extraljus för ett antal år sedan och kom fram till att extraljusens viktigaste funktion var bredd, så att man lättare upptäcker djur och människor utanför vägen. Lång räckvidd gör att man tvingas blända av tidigt, och därmed måste köra på enbart halvljus en större del av färden.