Status
Inte öppen för fler kommentarer.
IngMatt
MathiasS skrev:
Näe, jag hade fel, det blir den tredje.
I den första spårade det ur med OT, den andra var en omröstning som är klar i detta ämne och en del verkar gilla Postcounts.
 
IngMatt
HenrikHuslöse skrev:
Det börjar andas desperation, IngMatt. Ni alarmister vet att ni förlorat. Vi på den vinnande sidan emotser med största glädje er villkorslösa kapitulation.

"First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win"
Det tredje stadiet har nåtts.

STATISTIKEN VISAR ATT VARKEN STORMARNAS ANTAL ELLER STYRKA ÖKAT UNDER DE SENASTE 100 ÅREN.
- Vi kan mäta fler med hjälp av satelliter, eftersom man idag upptäcker och dokumenterar stormar i obefolkade områden som förr gått metrologerna förbi.

HAVSNIVÅN STIGER I UNGEFÄR SAMMA TAKT SOM DE SENASTE 100 ÅREN.

- Från strax under 2 mm per år till drygt 2 mm per år.
- På hundra år blir det två-tre decimeter. Jämför med att om höjningstakten från 1900 hade fortsatt oförändrat så hade det likväl stigit 1-2 decimeter.
Men vi är i gott sällskap med världens politiker, folk och klimatexperter, när ni förlorar alltmer mark och massmedia är praktiskt taget tysta om er numera, då ni förr var likställda, innan de visste bättre.
Men ni som vet bäst gör bäst att berätta det för de okunniga experterna där de vet mer ex. i VoFs forum.
 
IngMatt, du har inte tänkt tanken att Cassandra hade det kämpigt redan i den antika mytologin? :)
 
IngMatt skrev:
...Vår nya bredare stjärna heter Rockström...
Johan är, så vitt jag vet, agronom (utbildad i jordbrukslära).

Du påstår väl inte på allvar att du anser att han är klimatforskare.

Han är inte mer klimatforskare än du eller jag, eller Kungen för den delen.

Har du hört talas om det här "projektet":
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/kamp-mot-torkan-i-kinas-mongoliska-omraden_1500097.svd
http://fredmanpakvarnberget.blogspot.se/2013/01/sidas-och-seis-misslyckade.html

Vet du vem som basade för SEI, Stockholm Environmental Institute, då?
Just det, vår egen JR. En katastrof för statsbudgeten :rolleyes:
 
Sicken rolig kvällsläsning detta blev:)
 
IngMatt
KnockOnWood skrev:
Johan är, så vitt jag vet, agronom (utbildad i jordbrukslära).

Du påstår väl inte på allvar att du anser att han är klimatforskare.

Han är inte mer klimatforskare än du eller jag, eller Kungen för den delen.

Har du hört talas om det här "projektet":
[länk]
[länk]

Vet du vem som basade för SEI, Stockholm Environmental Institute, då?
Just det, vår egen JR. En katastrof för statsbudgeten :rolleyes:
Nej som jag skrev vår nya bredare stjärna som kan behövas i dessa sammanhang
http://sv.wikipedia.org/wiki/Johan_Rockström
http://www.stockholmresilience.org/contact/staff/rockstrom.5.aeea46911a3127427980005551.html
http://www.su.se/om-oss/priser-utmärkelser/johan-rockström-mäktigast-i-miljösverige-1.121292
Sida har massvis med misslyckanden och är ett historiskt svart hål som förbrukat hundratals miljarder, så det vi betalar dem bör vara frivilligt.
Nej vilken JR?
 
O
När är det dags att ge upp? TS?
När ska du kunna acceptera att det finns forskare som inte tycker som du?
Utan att baktala dessa? bara för att de inte uppfyller de krav du ställt upp? Bara för att de är gamla?
Kan inte en gammal forskare vara uppdaterad? Om en forskare har hållt på hela livet med å forska om en sak är han inte å lita på bara för att han fyllt 80?
Nu syftar jag inte på nån speciell forskare utan helt allmänt...

Känns som det börjar andas lite desperation?

Jag tror att det är dags att inse ett faktum.... Du kommer inte att övertyga alla om att du har rätt så länge du inte låter andra komma till tals... Så fort man presenterar en undersökning som motsäger det du vill så är den felaktig....
Du har inte funderat på att den forskning du presenterar är fel?

Jag tror att det är dags att låsa även denna tråd... Vi kommer ingen vart.
Vad vi än säger vad vi än gör så har vi fel om vi inte tycker som du....
 
  • Gilla
Norrland2
  • Laddar…
IngMatt skrev:
Du menar vi 31 emot er 10 :p
[länk]
För oss läskunniga som svarat på frågan:
Har du förstått klimatproblemen eller ej?


Så var det bara 1 av 42 som sa att han måste läsa på mer, resten hade förstått.

Vill du ha hjälp med att skapa vettiga frågor nästa gång så kan du PMa mig eller någon av dom andra 100.000+ medlemmarna på BH så kan vi hjälpa dig.
 
IngMatt
Och om man ska skriva med stora bokstäver för att få svar så är fråga ett till er skeptiker, tänk om ni har helt fel, vad kan hända då?

Två: Enär vi ändå måste byta energisystem, varför frångå Försiktighetsprincipen och ens ta den minsta lilla risk att allt mänskligt liv riskeras?

Tre; om vi levt i en diktatur som tror på klimatexperterna, var hade ni hamnat då?
 
IngMatt
Du menar att majoriteten och experterna ska ge upp?

Det finns massor av forskare med andra åsikter än mig ibland, men när jag frågar dom direkt brukar dom hålla med att CO2 är ett problem men inte exakt som experterna menar.

Av någon anledning har dom flesta inget arbete längre som forskare men ingen blir gladare än vi om någon kan finna att vi slipper eländet och kan arbeta med annat.

Skeptiker som är en krympande andel känner ingen desperation, det är bara positivt att det går bakåt?

Att vilja låsa en tråd tyder på desperation och man ska inte slå på en liggande, men ni är för destruktiva för att få hållas.

Vilken forskning som är fel kan du diskutera på VoF, vågar du?

Jag som håller på med politik vet att man måste lita på sakkunniga som granskar experter och inga är mer granskade än IPCC om du vet vad det är.

Odjuret skrev:
När är det dags att ge upp? TS?
När ska du kunna acceptera att det finns forskare som inte tycker som du?
Utan att baktala dessa? bara för att de inte uppfyller de krav du ställt upp? Bara för att de är gamla?
Kan inte en gammal forskare vara uppdaterad? Om en forskare har hållt på hela livet med å forska om en sak är han inte å lita på bara för att han fyllt 80?
Nu syftar jag inte på nån speciell forskare utan helt allmänt...

Känns som det börjar andas lite desperation?

Jag tror att det är dags att inse ett faktum.... Du kommer inte att övertyga alla om att du har rätt så länge du inte låter andra komma till tals... Så fort man presenterar en undersökning som motsäger det du vill så är den felaktig....
Du har inte funderat på att den forskning du presenterar är fel?

Jag tror att det är dags att låsa även denna tråd... Vi kommer ingen vart.
Vad vi än säger vad vi än gör så har vi fel om vi inte tycker som du....
 
IngMatt
Alla riksdagspartier är eniga så antagligen har folk förstått att vi har problem. Berätta annars vilka ledamöter eller politiker som är skeptiker.

Nimajneb skrev:
För oss läskunniga som svarat på frågan:
Har du förstått klimatproblemen eller ej?


Så var det bara 1 av 42 som sa att han måste läsa på mer, resten hade förstått.

Vill du ha hjälp med att skapa vettiga frågor nästa gång så kan du PMa mig eller någon av dom andra 100.000+ medlemmarna på BH så kan vi hjälpa dig.
 
M
IngMatt skrev:
Och om man ska skriva med stora bokstäver för att få svar så är fråga ett till er skeptiker, tänk om ni har helt fel, vad kan hända då?

Två: Enär vi ändå måste byta energisystem, varför frångå Försiktighetsprincipen och ens ta den minsta lilla risk att allt mänskligt liv riskeras?

Tre; om vi levt i en diktatur som tror på klimatexperterna, var hade ni hamnat då?
Typiskt religiösa fanatiker att skrika och gapa.

Ett: Samma som annars.

Två: uh?

Tre: mäh!?

som man frågar får man svar.

Tror det är dags att låsa denna tråden också...
 
IngMatt
Det var en innan som skrev med stora bokstäver som du sett om du läst tråden, så jag svarade då med samma och fick inte svar, varav reprisen, comprende?
 
IngMatt skrev:
Alla riksdagspartier är eniga så antagligen har folk förstått att vi har problem. Berätta annars vilka ledamöter eller politiker som är skeptiker.
Du måste ju ha minne som en guldfisk, för några inlägg sedan sa du att du hade "vunnit" med 31-10. En logik som troligen bara du förstår, eller så var den så ologisk att du inte kunde komma ihåg själv hur du fick ihop den.

Faktum kvarstår att den stora majoriteten ser en fördel om vi kan minska förbränningen av fossila bränslen och hitta långsiktiga alternativ som är minst lika bra. Så utslaget vart 41-1 och att det finns en bred politisk enighet i frågan är nog ställt utom alla tvivel.
Sedan att det finns en väldigt liten förståelse för den extremism som du så hänsynslöst propagera för är väl heller inte så konstigt i landet lagom:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.