Har du förstått klimatproblemen eller ej? (Röstning)

  • Antal röster
    42
Status
Tråden går ej att kommentera.
IngMatt
Nimajneb skrev:
Jag tror inte det finns någon som orkar klicka på dina länkar. Ska du länka så ge först ett referat om innehållet.
Då har du fel på datorn för det står ovanför varje länk
 
IngMatt skrev:
Då har du fel på datorn för det står ovanför varje länk
Det gör det, men på ett litet tokigt sätt, det är skrivet som om det vore ett citat, vilket många tolkar som att du citerat en tidigare skribent och istället för ett svar bara lagt en länk. Citeringsfunktionen brukas inte på det sätt du gjort i detta forum.
 
IngMatt
andersmc skrev:
Men givetvis blir det varmare. Vi är på väg ut ur en istid. Eller kanske inte ens det, vi kan vara på väg in i en interglacial, en lite varmare period under en istid.

Jordens klimat är just nu verkligen inte normalt, det är mycket kallare än vad som är normalt. Givetvis smälter glaciärer och pol-isen. Det ska inte finnas glaciärer, det ska inte vara is runt polerna. Det är rester efter den senaste istiden, och när jorden återgått till sitt normaltillstånd kommer all is att vara borta.

Att människan skulle kunna stoppa klimatväxlingarna och hålla jorden kvar i en istid tror i alla fall jag är helt omöjligt.
Och i samma tråd hävdar andra att vi är på väg in i en istid.Men när förut har man bränt upp all kol så vi vet vad som händer då?
 
IngMatt
ToRy skrev:
Jaså det var där han försvann ut i periferin.... and beyond... :D
Han var en dissident i Ny demokrati och har visst säregna ideer, likt klimatskeptiker.
 
IngMatt
KnockOnWood skrev:
Vad har du emot polskor om jag får fråga?

Vad har du själv för meriter som är så snar att idiotförklara "gubbar" som aldrig varit "klimatutredare"?
Polskor sitter på mitt bilbatteri och gamla dylika kan gå sönder. Polska kvinnor kan vara opålitliga har jag hört ocjh just denna är utbildad till lobbyist, med anor från kol-Polen.

Gamla gubbar kan vara fina men om dom låtsas vara klimatexperter jämfört med utbildade sådana som arbetar med det dagligen, då blir det minuspoäng. Jag läste in mig för 10-15 år sedan om positiv återkoppling och redan där kan man se att det kan gå illa, innan det ens var tal om metan som kommer efter och är 30 ggr värre.
 
Redigerat:
IngMatt
Locke skrev:
Gott! Vänta bara - snart är vi ense i allt och planerar campingsemester tillsammans. ;)
Så ska det sluta om man håller på länge nog och ingen är köpt eller har sålt sig.
 
IngMatt
Jugend skrev:
Ingmatt vad är det för fel på Miikael_Ls resonemang. Menar du på allvar att han är köpt? Han vill väl som mig ha minskat fossilt användande men av andra skäl än miljörörelsen.
Det var nog rätt, jag minns inte utan en länk eller citat.
 
IngMatt
pellemania skrev:
Jag tror det är böndernas fel att det blir varmare ute.
Kossor, får, mulljordar. Bönderna använder diesel och vattenkraft. För att inte tala om allt ris som dom odlar.
Idisslare i skogen som släpper ut klimatgaser är också böndernas fel eftersom dom ofta är skogsägare och inte har utrotat älgar, rådjur mm.
Appropå tidigare inlägg. Eller så är det konsumentens fel eftersom det är den som omsätter det kol som bonden binder i växter. Vad vet jag men jag tror växthuseffekten är ett faktum då temp förändring går fort, som jag går förstått. Kanske inte så farligt med mildare vintrar men mer nederbörd ger mycket bekymmer. Utvidgat vatten ger ännu mer bekymmer. Åtminstone im man ska semestea i Sydostasien.
Det går för fort ja, allt annat har gått väldigt långsamt.
 
IngMatt
berne88 skrev:
ursäkta men..... jag bryr mig faktist inte ett dug om de här. men så får man väl inte säga i dagens samhälle
Man behöver inte bry sig, vi röstar fram folk som bryr sig åt oss, för lite anser jag.
 
Intresset ökar för att sätta upp solceller på sina tak Stockholm. En anledning är att kostnaderna för solenergi har sjunkit drastiskt.

IngMatt
Samhällsekonomiskt sett och CO2 impact, vore det inte bättre att sätta upp solcellerna lite längre söderut i Europa?
 
O
Eller så skjuter vi oss alla och så levde naturen lyckligt i alla sina dagar. :D
Dock bör vi inte använda bly kulor :D

Men bara en liten fråga till TS
Finns det verkligen inga seriösa forskare som inte håller med dig?
För all seriös forskning låter sig testas.
Kanske dock inte klimatforskning För det är den enda forskningen som är rätt...
 
Vi kommer inte längre i den här tråden.

Låser nu.

/ moderator

 
  • Gilla
Joojje och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.