X. Den har en extern antenn

Varför jag bör vinna den?
Det sägs ju att man inte kan köpa sig lycka, men lycka vore att vinna den.

Anders
 
  • Gilla
JothaR
  • Laddar…
Svar X: den har en extern antenn

Motivering:
med 2 små barn är det inte dessa pengar i översköt till att köpa grejer till att automatisera hemmet, men åt andra sidan är det nödvändigt för att göra livet lite lättare för mig!

God jul och gott nytt år
 
X. Extern antenn

Det skulle vara roligt att få sätta upp ett system som verkligen kan underlätta lite i vardagen samt bidra till en högre säkerhet och lägre energiförbrukning.

Sedan skadar det ju inte att systemet tilltalar mitt tekniska intresse samtidigt som det har en hög WAF (Wife Acceptance Factor). Det händer ju inte så ofta... :)
 
X: Den har en extern antenn.

Att styra hemmet är säkert, smart och kul,
att vinna ett Home Center skulle göra vår jul.
Fantastiskt det är med all ny teknik,
men utan kärlek du blir aldrig rik.
Även om jag inte vinner så mår jag ändå bra
Men för den som vinner jag säger grattis och hurra!
 
X: extern antenn

Jag skulle gärna vinna den för att förenkla mitt liv. Min fru lider av mild OCD och måste kolla att lampor och spis är av, att vattnet till tvätt och disk är avstängda och så vidare innan vi går hemifrån eller går och lägger oss.

När vi väl kommit hemifrån uppstår funderingen: "kom vi ihåg att sätta igång larmet och låsa dörren"?

Med en lite hemintelligens kan jag låta henne kolla direkt i mobilen :)

Då slipper jag kanske ta av mig det varma sköna täcket för att gå och kolla om verkligen spisen är av...
 
D09
Svar: x

Skulle vara en perfekt Julklapp till mitt hus :)

Man får inte glömma sin vän som håller borta regn och rusk, kyla och snö :)
 
Den har en extern antenn och svaret är alltså X

Vi har en son på 5 år som har en muskelsjukdom (Duschennes Muskeldystrofi) som bryter ner hans muskler. Därför önskar jag att automatisera hela vårt hus så mycket som möjligt så att han skall kunna styra det mesta från en mobil eller platta den dag han inte längre kan gå själv. Då även hjärta och lungor är beroende av muskler vill vi förbereda och underlätta hans troligen korta liv så mycket som möjligt.

En Fibaro Home Center 2 skulle bli en bra start att bygga på, och tittar man runt på M.NU så finns det ju mycket tillbehör att köpa till efter behov och fantasi.
 
Svar: X

Gissa om jag blev glad när jag såg att ni skulle lotta ut en HC2! Jag har sneglat på den ett tag så det vore perfekt med en vinst nu när vi precis är klara med grovjobbet i huset och ska börja med finliret. Gillar särskilt det intuitiva gränssnittet, belysningsstyrningen och möjligheten att hålla koll på energiförbrukningen. Att den dessutom passerar genom designfiltret hos frun gör ju inte saken sämre :)
 
Svar: X

Misstänker att antalet områden som jag kan nyttja denna styrenhet till enkom kommer att öka efter det att jag vunnit. Kommer att hålla alla läsare uppdaterade på styrenhetens alla funktioner och dess användningsområden.
 
Svaret är X: Den har en extern antenn.

Jag tror att min familj vore en värdig vinnare. Om vi vinner lovar vi (framförallt min journalist/fotograf-fru) att göra en artikel om hur den förbättrat vår flerbarnsvardag!
 
Svaret är X

Jag har ett annat fabrikat av system idag men är bra sugen på att ta reda på om gräset är grönare på andra sidan, eller om jag bara lurar mig själv. Kanske HC2 kan bjuda på nya utmaningar/fördelar?
 
Den har 1 st extern antenn Svar X
Utan denna funkar ingenting. larmet tyst utan pling.
Med allting igång, ljuder larmet dingdång.
 
Svar: X

Det skulle vara otroligt praktiskt i fritidshuset. Dels för belysning när man är på plats, men även när vi inte är där och speciellt när vi är påväg dit. Komma fram och det finns varmvatten, det är upplyst. Fantasikt.
 
svar, X (kryss)
Har länge försökt övertala resterande del av familjen att vi ska investera i ett smarta hem system för att spara både energi och få ett sammankopplat system med både larm och nu även brandlarm. Detta startpaket skulle ge mig hjälp på vägen att få utveckla och utöka med mer produkter här hemma, när jag kan visa familjen att vi inte kan leva utan det.
 
[h=2]Svar : en extern antenn x.[/h]
Skall snart sätta spaden i marken o påbörja mitt livs största projekt, Så lite home automation hadde varit fantastiskt o implimentera ihop med allt annat i huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.