Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jugend skrev:
Egentligen är det väl inget fel med minimlön. Jag tror fackets jämförelselöner är mycket mer skadliga för ungdomsarbetslösheten.
Det är jag också övertygad om.
 
Nimajneb skrev:
Nej.
Tycker du att det är ok med lönerna som det är idag i Tyskland?
 
Morten Alper skrev:
Tycker du att det är ok med lönerna som det är idag i Tyskland?
Väldigt konstig fråga, men jag kan ju till skillnad från dig svara från mitt eget perspektiv. När jag jobbade i Tyskland så hade jag högre lön jämfört med motsvarande jobb i Sverige.
Så svaret måste ju vara ja.:D
 
Nimajneb skrev:
Väldigt konstig fråga, men jag kan ju till skillnad från dig svara från mitt eget perspektiv. När jag jobbade i Tyskland så hade jag högre lön jämfört med motsvarande jobb i Sverige.
Så svaret måste ju vara ja.:D
Ja, du klargör återigen hur seriöst man ska tolka dina inlägg.
Dit näsan din räcker, på sin höjd.:D
 
Morten Alper skrev:
Ja, du klargör återigen hur seriöst man ska tolka dina inlägg.
Dit näsan din räcker, på sin höjd.:D
Att förstå ironi är tydligen inte din starka sida.;) Resulterar tydligen enbart i tarvliga personangrepp.:thumbdown:
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
injonil skrev:
Du måste väl ändå veta hur utbud och efterfrågan fungerar?
Ja det gör jag. Men frågan är om du är insatt i hur just "utbudet" ser ut?
Varför har vissa utbud en enorm efterfrågan då det uppenbart inte funkar ekonomiskt i detta land?
Ett skitigt utbud, är det också något som fungerar i ditt tänk "utbud och efterfrågan?
 
Ibland undar jag hur vissa människor är funtade, vad för problem har Morten Alper, 800+ inlägg i denna tråd och bara tjafs. Varför måste Morten Alper göra ett till? Vi har uppenbarligen att göra med ett ärketroll, men jag är ändå nyfiken på Alpers drivkraft, varför?
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
pbengtsson skrev:
Ibland undar jag hur vissa människor är funtade, vad för problem har Morten Alper, 800+ inlägg i denna tråd och bara tjafs. Varför måste Morten Alper göra ett till? Vi har uppenbarligen att göra med ett ärketroll, men jag är ändå nyfiken på Alpers drivkraft, varför?
Drivkraften är att debattera, något som för dig verkar främmande eller inte klarar av.
Du käre pbengtsson borde kanske ifrågasätta dig själv, och jag "undar" också hur du är funtad.

Det du kallar tjafs är ju uppenbart berörande hos många, annars hade det knappast varit över 800 inlägg.
 
Det finns ingen riktig debatt i tråden.
Det finns Morten Alper som slänger ut sig massa påståenden och som hela tiden blir sakligt mötta av många. Morten Alper svarar bara med tarvliga personangrepp. Tråden har inte gett ett smack och skulle kunna raderas eller åtminstone låsas.
 
  • Gilla
pbengtsson och 1 till
  • Laddar…
äh tråden har väl allt haft sina stunder tycker jag. :)

Morten Alper har ju i alla fall lagt ned att tjata om slaveri och dylikt. Alltså ett stort steg framåt.
 
Nimajneb skrev:
Det finns ingen riktig debatt i tråden.
Det finns Morten Alper som slänger ut sig massa påståenden och som hela tiden blir sakligt mötta av många. Morten Alper svarar bara med tarvliga personangrepp. Tråden har inte gett ett smack och skulle kunna raderas eller åtminstone låsas.
Du med fler har fått lära er vad allmängiltiga (kollektiv)avtal innebär! Även att det inte kan lönedumpas hur som helst inom EU som vissa påstod då jag klev in i debatten.

Att Kina skulle komma hit och bygga fräsiga städer gratis har jag också påvisat att det inte blev så ekonomiskt gynnande.

Angående personangrepp så begriper inte jag vad DU talar om.Jag har läst ett par trådar och du verkar ha som vana att gå på med vad du kallar personangrepp.

Själv har jag inget emot att personer med andra ideologier/ tyckande kallar mig för det en eller andra så länge debatten är seriös i övrigt, men det har ju du stora problem med.
Därför så försökte jag undvika den här neandertalaren med klubba så mycket om möjligt.
 
Jugend skrev:
äh tråden har väl allt haft sina stunder tycker jag. :)

Morten Alper har ju i alla fall lagt ned att tjata om slaveri och dylikt. Alltså ett stort steg framåt.
Jag kommer tebax :) väntar bara på lite utredningar angående (slav)liknande löner här i Sverige.
 
Morten Alper skrev:
Drivkraften är att debattera, något som för dig verkar främmande eller inte klarar av.
Du käre pbengtsson borde kanske ifrågasätta dig själv, och jag "undar" också hur du är funtad.

Det du kallar tjafs är ju uppenbart berörande hos många, annars hade det knappast varit över 800 inlägg.
Det är ganska lätt att registrera sig på diverse forum och sedan börja skriva massa konstigheter gömd bakom ett användarnamn, men vad får du ut av det, känner du dig stor? är det skönt? vad driver dig att vara en knasboll? hur mår du?
 
Redigerat:
Hur är det med diskussionsklimatet då? Det är ju ingen bra utgångspunkt med inställningen att motparten är en knasboll. Samtidigt är det inte bra att Morten vill debattera istället för resonera. Det finns säkert mycket tänkvärt hos båda parter här - det är bara en fråga om vilja att gå mot ett mål som inte innefattar att trycka ned motparten i skorna.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
...ja om själva debatten är målet med diskussionen kan det inte bli annat än rundgång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.