9 326 läst · 27 svar
9k läst
27 svar
Köpa pellets på sommaren, hållbarhet?
Sida 1 av 2
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Halloj.
Någon som har koll på hur pelletspriserna brukar vara på somm aren?
Gäller småsäck.
Även hur hållbarheten är, kan man förvara pellets i pannrummet under sommaren eller suger dom åt sig fukt?
Har nämligen fått erbjudande om att köpa 10 pall a 832 kg för 15 000 kr.
Får i så fall leverans i Maj.
Men är det ungefär vad pelletsen brukar kosta på sommaren eller är det ett vettigt pris?
Någon som har koll på hur pelletspriserna brukar vara på somm aren?
Gäller småsäck.
Även hur hållbarheten är, kan man förvara pellets i pannrummet under sommaren eller suger dom åt sig fukt?
Har nämligen fått erbjudande om att köpa 10 pall a 832 kg för 15 000 kr.
Får i så fall leverans i Maj.
Men är det ungefär vad pelletsen brukar kosta på sommaren eller är det ett vettigt pris?
Fredells i Stockholm brukar ha en kampanj på hösten, i år var priset 29kr/säck inkl leverans vid köp av 8 pallar.
Det är ju samma prisnivå som erbjudandet du fått. Billigare har jag aldrig köpt pellets under mina 9 år som pelletseldare.
Jag förvarar pellets utomhus utan problem så det kan inte vara något problem att ha dom i pannrummet.
Det är ju samma prisnivå som erbjudandet du fått. Billigare har jag aldrig köpt pellets under mina 9 år som pelletseldare.
Jag förvarar pellets utomhus utan problem så det kan inte vara något problem att ha dom i pannrummet.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Då verkar det ju inte så hutlöst billigt som jag fick intrycket av honom.danne_08 skrev:Fredells i Stockholm brukar ha en kampanj på hösten, i år var priset 29kr/säck inkl leverans vid köp av 8 pallar.
Det är billigt.
Byggmax och Bauhaus är ju de leverantörer som normalt brukar ha bäst pris, de brukar priskriga runt 38-40kr/säck men då får man ju hämta själv.
Det finns ju ingen garanti på att Fredells kampanj återkommer nästa höst.
Byggmax och Bauhaus är ju de leverantörer som normalt brukar ha bäst pris, de brukar priskriga runt 38-40kr/säck men då får man ju hämta själv.
Det finns ju ingen garanti på att Fredells kampanj återkommer nästa höst.
Om jag räknar rätt blir 1813 kr tonnet under förutsättning att det är 16 kg säck, dvs billigt. Betalar 2800 kr/t för bulk i Skåne.
Ja! 6 mm Bionorr. Tycker du det är dyrt?
Ett mycket bra pris. Normalt ligger pellets på omkring 2000 pallen.
ABG pellets är av absolut toppenkvalitet. Jula säljer för 39:- påsen.
Hösten och vintern brukar pelletspriserna vara lägst, på sommaren dyra listpriser.
ABG pellets är av absolut toppenkvalitet. Jula säljer för 39:- påsen.
Hösten och vintern brukar pelletspriserna vara lägst, på sommaren dyra listpriser.