Svar: 1 (60Nm)
Jag och min familj letar hus. Det vore perfekt med en skruvdragare så att jag och sambon kan hjälpas åt. Det kommer behövas! Mvh Erik
 
kontorsråttan
Svar: 1. 60 Nm
så jag äntligen kan skruva upp den där saken frugan bad mig fixa i fjol... :surprised:
 
1. 60 Nm.
Maskinen i fråga kan säkert allt från borra, skruva och såga. Det sista är dock utopi och inte på min önskelista, så att vinna skulle definitivt få tårarna att rinna.
 
60 Nm (sextio Newtonmeter)

En kvalitetsprodukt från De Walt,
klarar med enkelhet allt.(y)
 
Jag vill ge den till min man som kämpat med vårt nyköpta hus i tre månader nu och har en bra bit kvar. Han lånar mycket av verktygen han använder, bland annat skruvdragaren och borrmaskin. Jag vet hur mycket han vill ha sina egna och förtjänar verkligen det <3
 
1. 60Nm.

En multimaskin som jag skulle få fullt upp med, tillräckligt stark för att blanda en balja cement, tillräckligt lätt för att skruva upp takpanelen, alltid ett laddat batteri då orken tryter, och den lilla lysdioden blir perfekt då sladdlampan inte når hela vägen på vinden.
Kanske kan jag äntligen få lagt brädgolvet där i julhelgen? Mmm, och dra rör för elen åt elektrikern så vinden kan belysas. Och sen bygger jag hyllor för all bröte som nu bara ligger strax innanför vindsluckan... Det ser ut som om jag får fullt upp i mellandagarna, vad roligt!
 
Svar: 1, 60Nm

Men nytt hus på gång vore en skruvdragare en välkommen ny vän! Den kommer få arbeta hårt men belönas med regelbunden mat och vila :)
 
1.60 Nm

Som nybliven husägare och hängiven hemmafixare, har skruvdragaren en central roll i vardagen. Den jag har nu är närmare 10 år gammal och man hinner inte skruva i många skruvar på en laddning. En tjusig DeWalt skulle alltså sitta fint!
 
1. 60 Nm
När den av svågern lånade skruvdragaren började ryka av att jag tydligen skruvat mer än den orkade så är situationen lite pinsam. Vore toppen att återgälda med en sprillans DeWalt.
 
Svar 60 Nm

Den perfekta julklappen till mig själv eftersom jag vet att en DeWalt... ja den klarar ju allt!
 
Behöver en riktigt bra skruvdragare med rejäla batterier för vårt husprojekt. Skall bla till våren bygga ett trädäck på 80 m2. Har tidigare haft DeValt maskiner och detta är något helt annat än lågprismaskinerna som säljs på de större varuhusen.:rolleyes: 60 nm är svaret på frågan.
Elina Blom Westergren skrev:
Veckans tävling vecka 49:
Tävla om en maxad kombinerad skruvdragare och borrmaskin

[bild]

Mitt i ett renoveringsprojekt? Denna veckan har du chans att vinna en av de mest populära produkterna hos Toolab.se - en stark men samtidigt behändig skruvdragare/borrmaskin med dubbla 4,0ah-batterier som säkerställer lång drifttid. Maskinen heter DeWalt DCD780M2.

Bland funktionerna hittar du bland annat 2-växlad växellåda i metall, LED-ljus, 14 positioners momentkontroll och 13 mm chuck med snabbspänning och spindellås för snabba och lätta byten av borr och bits.

Totalt värde: 2 850 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har DCD780M2 för maximalt vridmoment?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 60 Nm
X. 70 Nm
2. 80 Nm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 13 december.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Toolab.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Toolab.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Matzeball
Svar 60 nm
Min syster behöver en ny skruvdragare. Den här ger jag aldrig bort men hon kan ju få min gamla :)
 
60 Nm

Jag vill ha något starkare än min klena Bosch.
 
Den klarar 60 Newtonmeter, vilket räcker långt.
Jag är trött på min epa-dragare och skulle vilja ha en riktig arbetshäst en gång i livet.
Har långledigt i jul och skulle gärna gå loss med en ny gul kompis.
 
Svar: 1

Min "betongborrmaskin" (Bosch IXO) med borradapter har gått sönder, och det tog 2 hela dygn att borra 2 hål på 2 cm vardera. Behöver verkligen en ny bormaskin så att man kan fixa och ha sig hemma. Det GÅR att borra betong med en Bosch IXO (betongborr, borrchuck till bitsadapter och sedan IXO), tar bara lite längre tid :)
Man behöver bara något som håller lite längre :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.