SC Aero skrev:
Kolfiber (y)
Haha tror jag har en rulle kvar från när jag lekte med bilar :) kan sakna det btw, när huset är klart ska jag nog ta tag i bilbyggeriet igen!
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
erik_n skrev:
Är inte helt på det klara med vad jag ska ha på insidan. Stommen är 18mm björkplyfa. Du ha helt rätt i att dom är vansinnigt duktiga på att gnaga sönder precis allt som kommer i deras väg. Dock har de inte (hitintills) lyckats gnaga hål i en slät yta, utan gnager bara på hörn och kanter. Men jag har en fundering på att klä den med typ perstorpslaminat eller liknande...
Utvändigt blir det troligtvis svartmålad ekfanér men med synligt ändträ, gillar plyfaränderna och hur dom möts i geringarna.
 
  • Gilla
Fredrik.engdahl
  • Laddar…
erik_n skrev:
Om jag fick välja ett av mina verktyg att älska i nöd och lust, tills döden skiljer oss åt så är det min älskade fräs med styrskena!

[bild]
[bild]

K Ä R L E K !
Vid närmare eftertanke ligger den här älsklingen bra till också!
ImageUploadedByByggahus.se1385760117.867083.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kunde inte hålla mig längre!

ImageUploadedByByggahus.se1385935673.873720.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ImageUploadedByByggahus.se1385935682.941085.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ImageUploadedByByggahus.se1385935691.192113.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det saknas en spot längst upp, den åker dit när jag orkar gipsa klart där.

Nu kom helt klart suget att bli klar med trappen tillbaka! Måste bygga klart dotterns julklapp först bara :)
 
  • Gilla
Farfalle
  • Laddar…
erik_n skrev:
Kunde inte hålla mig längre!

[bild]

[bild]

[bild]

Det saknas en spot längst upp, den åker dit när jag orkar gipsa klart där.

Nu kom helt klart suget att bli klar med trappen tillbaka! Måste bygga klart dotterns julklapp först bara :)
Så jävla snyggt! Kreativt och kul! Blir nog gör bra det där!
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
erik_n skrev:
Kunde inte hålla mig längre!

[bild]

[bild]

[bild]

Det saknas en spot längst upp, den åker dit när jag orkar gipsa klart där.

Nu kom helt klart suget att bli klar med trappen tillbaka! Måste bygga klart dotterns julklapp först bara :)


Ja det är imponerande som allt annat i din tråd. Grymt jobbat
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Goteborg skrev:
Så jävla snyggt! Kreativt och kul! Blir nog gör bra det där!
Tack! På tok för mycket jobb för en sån liten detalj egentligen. Men det tänker man inte på när det är klart ;) då är det ju bara resultatet man ser!

berne88 skrev:
Ja det är imponerande som allt annat i din tråd. Grymt jobbat
Tackar! Det ska bli riktigt spännande och se hur det blir när man spacklat upp allt också :)
 
Supersnyggt! Är det tänkt att de skall spacklas in mot resten av gipsväggen alltså?
 
simpa81 skrev:
Supersnyggt! Är det tänkt att de skall spacklas in mot resten av gipsväggen alltså?
Precis, det är därför de är lite tjockare runt själva hålet. Det är för att ha ett anhåll att spackla mot.
 
erik_n skrev:
Precis, det är därför de är lite tjockare runt själva hålet. Det är för att ha ett anhåll att spackla mot.
Du tänker då på allt Erik, jag som funderat så på vad den där fula kanten var till för. (y)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Årets pepparkaksbygge pågår...

ImageUploadedByByggahus.se1387622610.410336.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jeppeknaster och 5 till
  • Laddar…
erik_n skrev:
Årets pepparkaksbygge pågår...

[bild]


hahahaha du ska allt gör allt så fräckt å stort som möjligt, men men samma sak gäller här. grymt gjort. hur går det med resten av huset. VILL SE bilder på trappen
 
berne88 skrev:
hahahaha du ska allt gör allt så fräckt å stort som möjligt, men men samma sak gäller här. grymt gjort. hur går det med resten av huset. VILL SE bilder på trappen
Ska man göra något så gör man det ordentligt ;)

Har tyvärr inte lyft ett finger här hemma senaste veckorna, fokuserat mer på jobb och familj! Ibland behöver man göra det också. Men jag räknar med att göra ett ryck nu efter helgerna. Fokus är trappen samt färdigställa det sista runt fönstren källaren.
 
Hej

Jag undrar om du kan säga mig vem som säljer armaturen från ditt inlägg 20110411?
Tack på förhand.:)
 
Henriette Karlson skrev:
Hej

Jag undrar om du kan säga mig vem som säljer armaturen från ditt inlägg 20110411?
Tack på förhand.:)
Jag har sett dem i lite olika lampbutiker. Märket är Belid, modell Tyson. Länk
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.