alex86 skrev:
Igår dansade jag ner från en trappstege som jag balanserade på översta trappsteget i källartrappen.
Men min rygg dämpade fallet och skruvdragaren klarade sig eftersom jag fick den i pannan.
Vårdcentralen om 1h...
Aj, aj det kändes! Men om du tar dig för egen maskin till VC så finns det ju hopp. Take care!
 
  • Gilla
alex86
  • Laddar…
Den lånade gipslyften havererade redan innan förmiddagsfikat, så nu åker skivorna upp
enbart mha j-vlaranamma. 260 cm i takhöjd, fö.

En medhjälpare hade inte varit så dumt ibland..
IMG_4053.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MathiasS skrev:
Fiber inblåst, mediakonverter + cpe monterad. 6 år har jag väntat. Och vad händer - jo, fiberhelvetet är felkopplat i station! Snacka om antiklimax.
Och på den tiden har jag lyckats få två fiberinkopplingar gjorda (i nya och gamla huset). Hoppas det känns bättre då? ;)
 
Slängde ihop en enkel barnvagnsramp till trappen mot vår glasveranda av lite spillvirke från verandabygget i somras.

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Funderar på om det är värt att slita bort plastmattan i trappen i samband med att jag ska dra igång renoveringen av hallen på ovanvåningen. Efter vad jag läst på forumet så är det ingen lätt uppgift att få bort klistret. Hade ju varit snyggt med en målad trätrapp istället för den fula 90-talsmattan som är ditsmäckad nu... Alternativet är kanske att köpa en låda parkett och göra det snyggt själv. Hm...
 
nombz skrev:
Och på den tiden har jag lyckats få två fiberinkopplingar gjorda (i nya och gamla huset). Hoppas det känns bättre då? ;)
Tack nu känns det mycket bättre för det är definitivt DU som bjuder på lunch vid nästa tillfälle.
 
Mikael_L
KnockOnWood skrev:
Nu är det takpanel som gäller här, så det blir fint till jul om man råkar titta i taket.
Här är det "korridoren" utanför sov- och badrum.
Södras vitvaxade dubbelfasspont-panel.

Det är före och efter i samma bild. Före till vänster :)
[bild]
Gillar du verkligen ROSA panel ... :x
 
Lyfte på golv och platonmatta i hallen innan golvsockel och trösklar spikas dit och låser golvet! Snustorrt under efter 3 månader så platonmattan gör sitt jobb! Gött mos!
 
Y
fräser ur misslyckad klinkerfogning... för andra gången.. :(
 
Mikael_L skrev:
Gillar du verkligen ROSA panel ... :x
Varje onsdag och lördag slår vi klackarna i taket och sjunger
http://www.youtube.com/watch?v=WZ1liYeqUjc :)

Hustrun blir arg och säger att jag är på kanelen på panelen...
 
alex86 skrev:
Men min rygg dämpade fallet och skruvdragaren klarade sig eftersom jag fick den i pannan.
Det är ju så att man hoppas att det var en dyr skruvdragare!
 
mycke_nu skrev:
Den lånade gipslyften havererade redan innan förmiddagsfikat, så nu åker skivorna upp
enbart mha j-vlaranamma. 260 cm i takhöjd, fö.

En medhjälpare hade inte varit så dumt ibland..
[bild]
Jag vill så gärna se den där bilden! Kan du inte fixa länken?
 
Fått igång hantverkarna i badrummet. Än så länge utröjning och urkoppling av el, vatten mm.
På fredag är jag "ledig", då får det bli några vändor till tippen med den gamla inredningen, onödigt att betala tusenlappar för det när jag ändå är hemma.
Tog "före-bilder" i går, ska ta nån bild när det är tomt också och försöka hinna börja med en byggtråd under helgen, jag har ju datorgenererade bilder på hur det ska bli.
 
Kånkat ut femtonhinkar massor samt några sopsäckar plast tfrån källarprojektet. Därefter dammsugning av den härliga kokosmattan som fortfarande ligger kvar på golvet i de flesta rum. Den är inte så dum när man slabbar betong och jord, binder mycket skit ;)
 
Nyfniken skrev:
Jag vill så gärna se den där bilden! Kan du inte fixa länken?
Du menar att jag ska ta en bild på mej själv medan jag skruvar 27 kg gipsskiva i taket? :confused:
 
mycke_nu skrev:
Du menar att jag ska ta en bild på mej själv medan jag skruvar 27 kg gipsskiva i taket? :confused:
Har du inte självutlösare på kameran?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.