anthill skrev:
Fantastisk jugendvilla på 850 kvm i Svenljuna utanför Borås. Nästan i originalskick och MYCKET arbete, men tänk så fantastisk denna bostad måste ha varit under sina glansdagar!

[länk]
Vilka detaljer! Såna hus görs inte längre. Heck, inte ens såna fasadritningar görs längre!
 
anthill skrev:
Fantastisk jugendvilla på 850 kvm i Svenljuna utanför Borås. Nästan i originalskick och MYCKET arbete, men tänk så fantastisk denna bostad måste ha varit under sina glansdagar!

[länk]
Ett av få hus som verkligen passar in i denna tråd, helt fantastiskt :wow: ha begäret är STORT, tyvärr är det inte realistiskt... :|
 
Fantastisk jugendvilla på 850 kvm i Svenljuna utanför Borås. Nästan i originalskick och MYCKET arbete, men tänk så fantastisk denna bostad måste ha varit under sina glansdagar!
Håller med och jag hoppas att köparen 1 har stålar så att hen har råd med renovering 2 Hen har känsla för renovierng så att kulturarvet ej fördärvas. Huset borde verkligen bevakas av en antikvarie.
 
Vad tusan skulle en renovering kosta? 20mille? Bara att fixa fönsterna är ju flera hundra tusen...
 
Cooolt hus!
Fastnade för bild 18 (matsalen), det ser ut som att ett mord begåtts där! (kanske en aristokratisk släktfejd...) och blodsfläckarna fortfarande finns kvar - idealiskt för lite spökhistorier!
 
anthill skrev:
Fantastisk jugendvilla på 850 kvm i Svenljuna utanför Borås. Nästan i originalskick och MYCKET arbete, men tänk så fantastisk denna bostad måste ha varit under sina glansdagar!

[länk]
Helt otroligt!
 
Jag trodde aldrig att jag skulle bli sugen på att flytta till Svenljunga :)
Helt fantastiskt ställe.
 
-RB- skrev:
Jag trodde aldrig att jag skulle bli sugen på att flytta till Svenljunga :)
Helt fantastiskt ställe.
Då har du inte varit där än, förstår jag..
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
raveper skrev:
Då har du inte varit där än, förstår jag..
Det stämmer :)
 
Ja man brukar ju såga att läget är det viktigaste för det går inte att förändra.
 
anthill skrev:
Fantastisk jugendvilla på 850 kvm i Svenljuna utanför Borås. Nästan i originalskick och MYCKET arbete, men tänk så fantastisk denna bostad måste ha varit under sina glansdagar!

[länk]

WOW! Ok, jag flyttar på stört!
Säljes: avstyckad sekelskiftesgård (250kvm) inklusive familj.

Det lär aldrig gå att köra igång med ett sådant projekt annars... men usch vilket ha begär... :-D
 
ompalompa skrev:
[länk]

Ganska mkt pengar för en kåk i hålan jag bor i....
Är det inte lite märkligt att marknadsföra den som en sekelskiftesvilla när det inte finns minsta spår av originalhuset kvar? Visst, det är ju byggt då men...
 
  • Gilla
CCG
  • Laddar…
ompalompa skrev:
[länk].
Å dessa hus i vitt och svart........ Kan det bli tråkigare och sterilare....... Näeeeeeeee!!!!!!
 
  • Gilla
bjolo360
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.