Menar du gängstång?
 
Y
Rätat 6st huspelare med hjälp av en Huddig grävmaskin. Ack vad jag önskar mig en sådan!
 
mycke_nu skrev:
Menar du gängstång?
Nej, en sån här:
87-796_m.jpg
 
D09
Rensat takvinkel från en lövhög
Spikat på takpapp på trappen

Åkt ner till fritidsföreningens dansbana och spikat takpapp på trappsteg m.m och dunkat i lite staketstolpar :)

Sen fikat med familjen vid sjön :)

Rensat bilkameran och uppdaterat hemsidan med idiotkörningar

Skulle ha tömt lilla vedboden på sista veden och döpt om skjulet till vinterförvaringsförråd men det får göras innan ev. snön på fre
 
mexitegel skrev:
Nej, en sån här:
[bild]
Skarva på en gängstång med en skarvmutter.
 
ullberg
Tagit bort utflyttade getingbon från vinden (i år hade vi ett riktigt stort) och återfyllt med lite isolering. Kollat av resultatet med värmekamera och hittat ett ställe till jag måste åtgärda (fast det hade inte med getingarna att göra, bara dåligt isolerat från början)

/U
 
Nästan fått upp ett badrumsskåp......
 
mexitegel skrev:
... Någon som vet var man kan få tag i långa skruvstift, typ M8x150 i lösvikt utan att bli ruinerad i Göteborgstrakten?
Jag har hittat skruvstift M10 x 150, 22 kr/st.
Kanske kan passa?

http://www.specialbeslag.se/skruvstift-p-1275-c-219.aspx
Det ligger väl "bakom" Backaplan på Hisingen.
 
Anna_H skrev:
...men enligt maken sade de "Vi kommer på onsdag", vilket han säger betyder att de börjar jobba med badrummet då.
De kanske kan börja med att städa köket och ungarnas rum?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Har precis börjat titta lite i väggarna som jag skall riva imorgon och inser att elen blir mer jobb än beräknat. Måste upp på vinden och riva isolering mm :(
 
Ah, en härlig sextontimmarsdag...

Armerat och därefter _inte_ gjutit. I stället väntat/slösat bort en massa tid på att grävgubbarna skulle rota upp plastavloppsrören från gatan. Rätt mycket muttrande innan de hittade dem där jag visste de låg, nämligen dryga fyra meter ner i backen!

avlopp_kallare9.jpg

Fulla av skit och rötter, gottis att skyffla runt i... Därefter påkoppling mellan källaren och rören utanför huset. Temposkyffling för att få igen rännan inomhus därefter gjutning fram till halv-elvatiden. Sedan undanplockning och sanering av betongprylarna. Gött med minusgrader oxo.

avlopp_kallare10.jpg

avlopp_kallare11.jpg

avlopp_kallare12.jpg

Nu är det paus som gäller några dagar innan jag funderar ut hur jag lättast får ut överblivna massor ur källaren.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
@phl: Inget litet jobb du gör. Måste blivit en rätt bra grop utanför huset om det var fyra meter djupt? :)
 
flextid från jobbet. bilat ner konsttegelet på inneväggen som förra ägaren tyckte var råcool. smaken är som baken, nu blir det putsad vit vägg...skönt att för en gångs skull göra något på fm och sen gå hemifrån istället för stå sent på kvällen.
 
KnockOnWood skrev:
Jag har hittat skruvstift M10 x 150, 22 kr/st.
Kanske kan passa?

[länk]
Det ligger väl "bakom" Backaplan på Hisingen.
Tack för tipset, men 22 spänn styck är ju rena rånet. Inte för att jag behöver så många men ändå! :)
 
phl skrev:
Ah, en härlig sextontimmarsdag...

Armerat och därefter _inte_ gjutit. I stället väntat/slösat bort en massa tid på att grävgubbarna skulle rota upp plastavloppsrören från gatan. Rätt mycket muttrande innan de hittade dem där jag visste de låg, nämligen dryga fyra meter ner i backen!

[bild]

Fulla av skit och rötter, gottis att skyffla runt i... Därefter påkoppling mellan källaren och rören utanför huset. Temposkyffling för att få igen rännan inomhus därefter gjutning fram till halv-elvatiden. Sedan undanplockning och sanering av betongprylarna. Gött med minusgrader oxo.

[bild]

[bild]

[bild]

Nu är det paus som gäller några dagar innan jag funderar ut hur jag lättast får ut överblivna massor ur källaren.
Vad har du för trappa/trappor?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.