Men är detta sant, så är det fantastisk!
Jag åker direkt o köper 2 st till altandörrarna.
Dom sålde väl kanske inte många av dom då...

-Men varför kunde de inte skriva priset på 100 kr??????????????????????
Är det därför vi älskar alla priser som slutar på 9? :thumbdown:
 
S
99.90 ser ju billigare ut än 100kr
 
Morgan1 skrev:
Men är detta sant, så är det fantastisk!
Jag åker direkt o köper 2 st till altandörrarna.
Dom sålde väl kanske inte många av dom då...

-Men varför kunde de inte skriva priset på 100 kr??????????????????????
Är det därför vi älskar alla priser som slutar på 9? :thumbdown:
Nä, jag gav 399:- är inte det minsta glad ;)
 
"99.90 ser ju billigare ut än 100kr"
Gör det? Väl min hjärna ser inte 99,90 den ser 100 kr.
Är det bara jag som gör det då? Är ni andra dumma då?

Min personlig åsikt om detta är att affärerna betraktar sina kunder som fördummade och inte kan tänka själv.
Hade själv företag för et antal år sedan, och hade inte ett enda pris som slutade på 9!
Om jag satte 161,60 istället för 159,90 så fick jag responsen att här var det satt det RIKTIGA priset och inte ett fejkat pris!
Åsikter?
 
Morgan1 skrev:
Om jag satte 161,60 istället för 159,90 så fick jag responsen att här var det satt det RIKTIGA priset och inte ett fejkat pris!
Det är väl lika dumt det.
 
Tack för informationen! Jag har varit på väg att köpa 2st för 798kr, men nu blev det 7st för 699kr.

Grodgatan
 
Grodgatan skrev:
Tack för informationen! Jag har varit på väg att köpa 2st för 798kr, men nu blev det 7st för 699kr.

Grodgatan
Oj, 7 st. Ska du sätta dom på fönstren?
I sådana fall, vad är det för typ av fönster? Trä? Aluminium? Gamla/nya?
 
Först och främst dörrarna, men ska nog se om det går på fönstren också.
 
Jag är intresserad av hur man sätter på dessa på (aluminium) fönster. Om det är ens är möjligt?
Popnita?
 
Här är ytterligare en produkt (klass 3) från Biltema med väldigt bra pris, låsskydd
99:- är ett klipp.
 
Nu ska man ju inte ge tips på hur man kan bryta sig in hos folk eller vara negativ mot brottsförebyggande åtgärder men under brandmansutbildningen ingick bl.a dörrforcering. Brandmän är kanske inte kända för att vara tysta och försynta när BRAND-släckning väl påbörjas (vilket en tjuv bör vara) men då tog en nyare dörr (2004 gick jag) 23-27sekunder att bryta upp om vi var två personer, med eller utan bryt skydd. Det som var lite krångligare var rena säkerhetsdörrar i stål som tydligen kan förekomma innanför ytterdörren på en del hus/lägenheter. Efter denna insikt tillämpar jag samma metoder som för att motverka bilinbrott. Försöka att i möjligaste mån inte ha "lättsålda" saker synliga från fönstren. Tjuvar är ju inte de vassaste knivarna i lådan men även de rekar ju förhoppningsvis innan de ger sig in i ett hus ? 😁
 
Inbrottstjuvar går väl ofta att stoppa i tre kategorier.

1) Pundare med kofot.

2) Ligor som håller på med inbrott

3) Yrkesinbrottstjuvar med batteridrivna vinkelslipar, glasskärare, skärbrännare, störutrustning för larm osv.


Kat 1 och 2 håller man i huvudsak undan med brytskydd, fönsterlås, dörrstift, tomt med insyn, frågvisa grannar, undanplockade saker och larm. Då går de till något annat hus istället.

Kat 3 finns knappt, och man vill inte bo i en bunker, så de struntar man i.
 
O
Vill någon ta sig så är de inga problem.... Då får man som sagt bosätta sig i en bunker utan dörrar och fönster...
Bara en liten lucka för mat.... Men de som verkligen vill ta sig in... vet att man har Mona-Lisa på väggen och en rembrandt under sängen....

3minuter är nån magisk gräns...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.