Immobil, säg nu! :p

Jag tog mitt namn o andra namn. Fyndigt ellerhur.. ::)
 
Bob_the_builder
Jag valde mitt när dottern inledde sin Byggare Bob-period. Jag tror faktiskt att jag var först (om inte annat en av de allra första) med ett användarnamn på det temat. Jag roade mig med att kolla igenom användarkatalogen och tröttnade när jag hade räknat ihop ca 20 Bob_the_builder-wannabees som har registrerat alla möjliga varianter av namnet på olika språk. :)
 
mitt riktiga namn va upptaget,
...så jag tog ett artistnamn.
 
Jag kallades Ziro när jag gick i skolan efter ett kondis som hette Ciro. Fast jag bytte ut C mot Z som jag tyckte var tuffare. Jag antar det var på Kryzz-tiden då allt skulle heta med Z:an.

/Ziro
 
Knatte och Tjatte tyckte att Kalle Anka var för klassiskt....så det blev Calle Anka....men heter egentligen Carl....
 
Jag tittade på mitt körkort, där stod det vad jag hette, sen tog jag det namnet helt enkelt.... :surprised:

Kommentar om Immobil
Hemmakatten skrev: en som ej svävar ut i det blå ??

Han om någon är väl proffs på det? ;D
 
Mitt eget förnamn var upptaget, så jag lånade lillhundens namn. :)
 
Inger.P. skrev:
Inger.P. är enkelt förklarat - Inger Petersen.
Jag har bytt alias några gånger under min Forumtid.   :-/ Tidigare alias har varit Pinger och Inger-Pinger.

Då jag tyckte att det var mycket tjat om Forumgudar -  att vi förväntades besitta övernaturliga krafter och kunskaper -   ??? tröttnade jag på detta. "Inger.P." gick i pension.
Jag har omformaterats från erfaren Bitch till okunnig Diva. Numera heter jag Rolandsdotter  ;D

Jag är nu återigen "nykomling" på forumet - har faktiskt precis "avancerat" till Juniormedlem ;).
Numera förväntar sig ingen - eller anklagar mig som forumgud - att jag ska ha - förväntas ha - kunskaper motsvarande ingenjörsexamen... (p.g.a. ForumGud-statusen).
Jodå, det finns faktiskt de här på forumet som verkar tro att Forumgudar har avlagt någon slags examina...

Det känns även mycket skönt att Rolandsdotter - hitintills - har varit anonym. Ingen koppling till hemsida, privat mail el.dyl...  8)
Men DU som är FORUMGUD borde väl veta bättre än att... bla bla... ;D ;D ;D

Jag heter Sophia. Hemma. Och här. Fö. stolt forumgud... ;)
 
Tror det finns fler än du Inger som har fler än ett alias ;D , det är bra då man kan kanske ställa lite incognito frågor o kommentarer o få helt andra reaktioner än man kanske skulle fått annars.
DragonLady kommer från emailen jag har, som kommer ifrån alla ........... på ............ jag har ;)
 
Mitt namn fick av en tv-serie som gick slutet 60-tal och
början 70-tal som hette Matulda och Megasen.
Kommer ej ihåg varför jag fick namnet då.

Matte(megasen)
 
Ja, jag har säkert 10 andra reggade namn! Explorer t ex.. :-X :surprised:
Näää... skojar bara. :-/ :)
 
Abuqir är ett alias jag har haft länge. Det började när jag gorde ett jobb utanför Alexandria i Egypten. Där var bla Abuqir och west Delta deep några av jobben jag gorde. Såg lite fel få kartnamnet så det blev Abuquir istället för Abuqir och har där efter blivit Abuquir.

//Olof
 
Knock On Wood = Ta i trä

Vad passar väl bättre för en presumtiv husbyggare
som hoppas att allt skall ordna sig?

Och som dessutom är fast i 2"4" svängen för gott.

//KoW (Knock On Wood)
 
Till er som gissat på mitt intellekt så har ni fel (och det är kanske många :-/)
Nä, det har väl med jobbet att göra.............
gör mitt bästa för att svara korrekt och professionellt i avd. tak och vind ;)
 
pappskallen skrev:
Till er som gissat på mitt intellekt så har ni fel (och det är kanske många :-/)
Nä, det har väl med jobbet att göra.............
gör mitt bästa för att svara korrekt och professionellt i avd. tak och vind ;)
Jag som just tänkte säga att vissa namn inte kräver någon förklaring....... 8)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.